2016-09-24, 19:58
Medlem
irkens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarqsN92
Någon ny update eller? Min kompis fick ju Taurus i ett ägg.

Citat:
Ursprungligen postat av RadikalFail
Ja jag såg en annan som också fått det. Om det var i augusti. Så är det omöjligt? För denna hade då inte fuskat med nått. Utan hade fått den här i sverige i ett ägg.
Om ni kollar på denna länk så är det John Hanke att regions baserade pokemons INTE kan hittas utanför deras region. Så antagligen har dom fuskat.
Hanke är ju VD för Niantic.
Senast redigerad av irken 2016-09-24 kl. 20:03.
Citera
2016-09-24, 20:00
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Om ni kollar på denna länk så är det John Hanke att regions baserade pokemons INTE kan hittas utanför deras region. Så antagligen har dom fuskat.

Okej. Ja synd att man inte ska till Asien eller USA då.
Citera
2016-09-24, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av irken
Hanke är ju VD för Niantic.
Tack , visste inte att dom gått ut med det offentligt !! Klart som fan att dom har fuskat
Citera
2016-09-24, 20:16
Medlem
Citat:
Ja jag såg en annan som också fått det. Om det var i augusti. Så är det omöjligt? För denna hade då inte fuskat med nått. Utan hade fått den här i sverige i ett ägg.
Hur vet du att denne inte fuskat ?? Garanterat så är ju ägget upplockat på en annan kontinent
Citera
2016-09-24, 20:30
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blirger
Hur vet du att denne inte fuskat ?? Garanterat så är ju ägget upplockat på en annan kontinent

Ne jag kan ju inte veta till 100% och särskilt inte på nätet.
Det är väl bara min egna lilla fåniga önskan att man ska kunna få annat än MR. Mime.
Citera
2016-09-24, 22:15
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Någon ny update eller? Min kompis fick ju Taurus i ett ägg.

Citat:

Denna diskussionen kan vi lägga ner. Det går INTE på något sätt att få en regionbaserad Pokémon utanför de aktuella regionerna. Basta.

Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Karta vart man fångat pokemonen, när fanns en sån?

Är väl bra för dom med dåligt lokalsinne att ta reda på nests och dylikt kanske?

--------

Fångade första dragoniten nyss, helt OK cp, 1700~, dragon breath och hyper beam, fångades på första försöket, so far so good.... men så har den 13% IV .. FML

Den kan få typ 3200 CP som max vid lvl 40 istället för 3500 om den hade 100% IV... FÖrutom det vad skiljer mer? denna hade typ 108 i hp, om det är en med samma CP fast högre IV har den mer HP då, antar jag? Tar attackerna inte lika mycket heller trots att det står samma siffror bredvid attackerna?

Man e bra sugen att poweruppa den då det kostar så lite stardust och man får så mycket per power up men...

Samtidigt har jag bara 28 candy och en 96% högCP dratini man kan evolva... men då ska man hitta 97 candys för att kunna få en bättre dragonite

Nån som hittat en vild dragonite med kombinationen bra CP och grym IV?

Aldrig hittat en Dragonite i det vilda, har heller aldrig hört om någon som gjort det i Sverige. Bara att gratulera För övrigt hade jag inte uppat den utan kört på din Dratini.

Vad det gäller nya updaten så känns den ju helt pointless, vad jag kan se så får man ju ingen karta utan bara en stad/ort. Det hjälper ju absolut ingenting gällande var exakt man har hittat den.

Citat:
Ser knappt folk ute som spelar längre men när man lägger in en pokemon i ett gym så är någon där direkt och slaktar en varje gång

Jag är i tre gym i en vecka nu och som, peppar peppar, fortsätter så. Alla tre är level 9-10 där sämsta Pokémon ligger strax över 2000cp.
Citera
2016-09-24, 22:19
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bobs1910
Denna diskussionen kan vi lägga ner. Det går INTE på något sätt att få en regionbaserad Pokémon utanför de aktuella regionerna. Basta.

Aldrig hittat en Dragonite i det vilda, har heller aldrig hört om någon som gjort det i Sverige. Bara att gratulera För övrigt hade jag inte uppat den utan kört på din Dratini.

Vad det gäller nya updaten så känns den ju helt pointless, vad jag kan se så får man ju ingen karta utan bara en stad/ort. Det hjälper ju absolut ingenting gällande var exakt man har hittat den.

Jag är i tre gym i en vecka nu och som, peppar peppar, fortsätter så. Alla tre är level 9-10 där sämsta Pokémon ligger strax över 2000cp.

Väldigt många, bara kolla te.x pokemon go sverige gruppen på facebook så är det nån som fångat te.x 9 vilda på kort tid, varje dag visas screencaps på fångade dragonites.... ett annat exempel bara för 30min sen spawnade en dragonite ca 6km bort med 10min spawntime kvar... man vart sugen men känns som det är för mycket trafik och kan bli farligt om man ska stressa dit... Dragonite spawnar flera gånger per dag här, och det är bara när jag kikar vilket jag gör 1 gång i timmen kanske.
Citera
2016-09-24, 22:27
Medlem
SMD FBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pecanpie
Alla dratini jag har hittat har varit på land...
Härligt! Dirty/neat? Shaken/stirred?
Citera
2016-09-24, 23:42
Medlem
Lothbroks avatar
Citat:

Nån som hittat en vild dragonite med kombinationen bra CP och grym IV?
fånga en med 1800 cp och 75% IV ganska snabbt efter spelet släpptes. Dock fick den steel wing som attack...
Citera
2016-09-25, 01:04
Medlem
Bobs1910s avatar
Citat:
Väldigt många, bara kolla te.x pokemon go sverige gruppen på facebook så är det nån som fångat te.x 9 vilda på kort tid, varje dag visas screencaps på fångade dragonites.... ett annat exempel bara för 30min sen spawnade en dragonite ca 6km bort med 10min spawntime kvar... man vart sugen men känns som det är för mycket trafik och kan bli farligt om man ska stressa dit... Dragonite spawnar flera gånger per dag här, och det är bara när jag kikar vilket jag gör 1 gång i timmen kanske.

Se där...var är här?

Jag har som sagt spelat hyfsat intensivt sedan den 16/7 och inte sett en enda vild Dragonite. Jag har också träffat en hel del spelande personer under denna tiden och ingen av dessa har sett någon vild Dragonite. Detta är i Malmö.
Citera
2016-09-25, 02:22
Medlem
Citat:
Se där...var är här?

Jag har som sagt spelat hyfsat intensivt sedan den 16/7 och inte sett en enda vild Dragonite. Jag har också träffat en hel del spelande personer under denna tiden och ingen av dessa har sett någon vild Dragonite. Detta är i Malmö.

Jag har spelat en del men inte så jättemycket. Mest haft spelet för att komma ut och röra på mig.
Började spela i mitten på juli men har inte varit jätteaktiv direkt. Är bara på level 28 och bara gått ca 42 mil. Blir ca 6 km per dag i snitt så jag har ju inte direkt promenerat mycket.
Har dock fångat 3 st dragonite varav en på 2600 CP. En tog jag från min balkong, en när jag gick vilse i skogen och en när jag satt på dass på jobbet.
Citera
2016-09-25, 02:38
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Se där...var är här?

Brukar du scanna av med kartor/appar också? sen finns det väl lokala malmö-go-communities som tipsar direkt när det spawnas?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in