Citat:
Ursprungligen postat av
Anonymare
Nej, andra har inte alls visat på något sådant. Det har florerat extremt spekulativa teorier om detta utan faktaunderbyggnad men inga belägg har lagts fram alls som visar på att SW inte skulle vara beredd att medverka, detta tycks snarare vara en form av önsketänkande.
OK, då kan jag invända både mot ditt sätt att argumentera samt upprepa delar av de fakta som finns. Jag föreslåt att du läser HPM utan att flasha bort ditt minne efteråt.
Anonymares argumentation: Anonymare argumenterar för att polisen självklart ska starta en förundersökning även om MÄ inte vill. Anonymare kör med liknande argumentation i flera inlägg. Inte ett ord om att Anonymare inte anser att det är korrekt att SW inte är speciellt samarbetsvillig. Sedan, när det passar, när det kommer argument om varför det inte är lämpligt att driva en förundersökning i ett fall där det är oklart om det kan ha begåtts ett brott, det saknas bevis och målsägaren inte vill anmäla ... Ja, då byter Anonymare helt plötsligt fot. Anonymare har glömt sin egen argumentation i inläggen som skett kort tid innan, ja, t.o.m ett inlägg som skrevs bara minuter innan omsvängningen i argumentation. Ett synnerligen oärligt sätt att argumentera även ifall det skulle stämma att det inte fanns några evidens på att MÄ inte var intresserad att medverka. Nu är det dock inte fallet att det saknas evidens. Ett litet axplock från HPM som Anonymare har väldigt selektiva minnen från ...
Fakta som anonymare säger inte existerar:
SW's konceptförhör är inte undertecknat och godkänt av SW
SW klarar inte av att fortsätta förhöret efter att hon fått reda på att JA häktats i sin frånvaro
Detta har skett (arresteringsorder) utan att något formellt förhör genomförts (skedde under Sw's förhör)
SW's vän (Mar** T) om att SW kände sig överkörd av polisen
Citat:
Då Sofia varit på
sjukhuset och gått till polisen blev det inte som Sofia ville. Hon
ville bara att Julian skulle testa sig. Hon kände att hon blev
överkörd av polisen och andra runt omkring
DB om vad AA sagt till honom
Citat:
Eh, och framför att vi vill att han, tar en HIV-test så anmäler vi inte säger hon. Okej sa jag, jag ska ringa Julian och säga det. Och så gör jag det.
DB om vad AA sagt till honom
Citat:
Eftersom vi plötsligt var två kvinnor
som hade en utsaga mot samma man, så blev det ett allmänt åtal
och så blev det en anhållen fast vi inte hade anmält
SW's bror
Citat:
Sofia har senare berättat att hon inte vill anmäla Julian utan bara ville att han skulle testa sig mot sjukdomar. Till polisen gick hon för att få råd och att polisen då tog upp en anmälan. Sofia hade också berättat att hon pratat med Julian om att han skulle testa sig och att Julian hade svarat att han inte hade tid att testa sig och att hon fick tro på hans ord att han inte hade några sjukdomar.
Ett axplock. Du hittar mycket mer men den tiden får du lägga själv.