Citat:
Ursprungligen postat av
Anonymare
Nej, det gör jag inte alls, och det har jag inte gjort tidigare heller. Huvudansvaret för utredningen ligger givetvis på åklagaren men det har visat sig vara väldigt svårt att komma framåt då den misstänkte gömmer sig undan rättvisan på ambassaden och hittills i praktisk handling i samarbete med Ecuador inte visat någon samarbetsvilja angående förhör. Man säger sig vilja medverka men i det fördolda lägger man sen fram kravbilden kring detta i form av asyl, löften om icke utlämning till USA etc. Vi har ännu inte sett något förhör pga detta......
Att du är faktaresistent är bara förnamnet. Det som jag fetat i ditt inlägg är det enda som är korrekt.
1. Att Assange befinner sig på ambassaden är ingen ursäkt för åklagaren att inte föra ärendet framåt.
Som bekant har även åklagaren, till skillnad från dig, insett detta nu. Sent skall syndaren vakna.
2. Från Ecuadors sida har man inte haft några som helst krav på att Sverige skall ge Assange asyl.
Bara detta påstående faller på sin egen orimlighet. Assange har ju redan asyl, i Ecuador. Det
borde även du förstå. Och du har heller inte visat något bevis för att det skulle förhålla sig som du
säger.
3. Löften om icke utlämning till USA, gäller i det (hypotetiska) fall Assange skulle komma till Sverige
för förhör. Vilket som bekant inte är aktuellt. Så detta påverkar ju på inget sätt möjligheten att
genomföra ett förhör med honom på ambassaden i England.
För du menar väl inte att någon påstått att Sverige skulle kräva av England att inte lämna ut
Assange till USA?
Skärp dig!