Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyGenzale
Hela vår klubb saknar sjukdomsinsikt. Var väl Jörgen som sa inför Malmö matchen att "vi ligger ungefär där vi ska ligga i år".
Känns skönt att veta att ett år då man uttalat att man går för guldet samt "ska vara med i toppen", så ligger vi snart 15p bakom när vi "ligger ungefär där vi ska ligga". Då kan vi lika gärna komma sjua känner jag spontant.
Måste det spelas fler matcher i allsvenskan i år? Kan man inte få låsa säsongen, frysa tiden och börja om nu?
Nja, som jag varit inne på innan och som nämns i tråden så sköter Gren sig bra och även åtminstone delar av styrelsen. Vad som gäller är att det sprider sig ner till Jörgen och det rent sportsliga.
Vi är fem pinnar efter vår poängskörd mot ifjol i motsvarande matcher och då tog vi rekordmånga poäng (även om det inte räckte).
Sedan finns det massvis denna säsong och säsongerna innan som inte alls varit bra. Det är en sån oerhörd trötthet på det hela och torskar vi ikväll är vi nära en åttondeplats... Vi har förvisso två raka hemmamatcher sen men ÖSK vet man aldrig var man har och även om bör slå Östersund då de är usla borta så vet vi alla hur det var däruppe i våras (och då pratar jag inte om att man fick gratis chips från nån ica-handlare).
Torskar vi ikväll kommer det inte bli över 10 tusen på nån återstående match med mindre än att vi ger bort biljetter, det kommer kännas sanslöst avslaget och man vill bara att säsongen skall blåsas av. Det jävligaste är ju att man vet att inget kommer ske inför nästa säsong ändå...
Citat:
Ursprungligen postat av
RedRoc
Om man får drömma lite om ett formationsbyte hade jag önskat att Blåvitt startade såhär mot Häcken imorgon:
Salomonsson - Bjärsmyr - Rogne - Jamieson
Pettersson
Ankersen - Sabah - Albaek - Rieks
Omarsson
Pettersson agerar dammsugare framför backlinjen likt Gustav Svensson gjorde innan, Albaek är playmaker och Sabah springer upp och ner, box-to-box. Rieks och Ankersen i lite offensivare ytterpositioner än vanligt och en Omarsson på topp som sliter och springer på allt.
Ge mig den uppställningen. När Omarsson sprungit sig trött (kan han det?) slänger vi in Tobbe däruppe. Blir Ankersen/Rieks sliten slänger vi in MSD.
Det lär dock aldrig hända att vi får se det laget...
Citat:
Ursprungligen postat av
U-Fig
Efter 22 omgångar 2015:
IFK Norrköping: 13V, 6O, 3F = 45 poäng. 37:23 (+14)
Och nu ser det ut så här:
IFK Norrköping: 15V, 5O, 2F = 50 poäng. 48:21 (+27)
Otroligt imponerande av Peking. Man har tappat i stort sett alla fjolårets nyckelspelare (Nyman, Kujovic, Traustason, m. fl.) och ersatt dem med - på papperet - allsvenska medelmåttor (Andersson, Holmberg, Eliasson, m. fl.) men ändå så ångar man på och spelar till och med bättre (i varje fall resultatmässigt, spelmässigt har jag inte särskilt bra koll) än i fjol. Hatten av!
Sannerligen imponerande. Även en medioker spelare som DMK gör det ju bra i Peking.