2016-09-18, 21:57
Medlem
1idiotzebras avatar
Angående AIK. Antar att man vilade Ishizaki, Isak bl.a. inför onsdag. Men hur är formen på Chibuike och Obasi? Är Etuhu helt borta från matchen?

Backlinjen känns ganska given med Sundgren - Väisänen - Karlsson - Johansson - Kpozo

Men det känns som ni har en hop av mittfältare att välja mellan. Saletros spelade inte idag. Kan han tänkas kliva in? Känns mer stabil än Affane tex.
Citera
2016-09-18, 22:09
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Stark match av DIF! Nu vågar man drömma om derbyvinst för en gång skull...
Citera
2016-09-18, 22:09
Avslutad
Efter 22 omgångar 2015:

IFK Norrköping: 13V, 6O, 3F = 45 poäng. 37:23 (+14)

Och nu ser det ut så här:

IFK Norrköping: 15V, 5O, 2F = 50 poäng. 48:21 (+27)

Otroligt imponerande av Peking. Man har tappat i stort sett alla fjolårets nyckelspelare (Nyman, Kujovic, Traustason, m. fl.) och ersatt dem med - på papperet - allsvenska medelmåttor (Andersson, Holmberg, Eliasson, m. fl.) men ändå så ångar man på och spelar till och med bättre (i varje fall resultatmässigt, spelmässigt har jag inte särskilt bra koll) än i fjol. Hatten av!
Citera
2016-09-18, 22:12
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1idiotzebra
Angående AIK. Antar att man vilade Ishizaki, Isak bl.a. inför onsdag. Men hur är formen på Chibuike och Obasi? Är Etuhu helt borta från matchen?
Ishi & Isak spelade förvisso och jag tror inte sistnämnde kommer starta mot Djurgården samtidigt som Ishi förmodligen är given, lär bli Eero & Avdic på topp.

Chibuike har fått tid på sig att komma in i laget och är fortfarande inne i nån acklimatiseringsperiod, Obasi har en magmuskelskada och är osäker. Dickson var det länge sen man fick en statusrapport om men man kan lugnt utgå ifrån att han inte spelar en enda sekund.
Citat:
Backlinjen känns ganska given med Sundgren - Väisänen - Karlsson - Johansson - Kpozo
Så kommer det nog se ut ja.
Citat:
Men det känns som ni har en hop av mittfältare att välja mellan. Saletros spelade inte idag. Kan han tänkas kliva in? Känns mer stabil än Affane tex.
Hoppas jag verkligen inte, finns inte en enda spelare i hela Sverige som signalerar så mycket "mellanmjölk" som Saletros och stabil skulle jag inte beskriva honom som, han är ojämn och som jag tidigare nämnt har han absolut inga spetskvalitéer. Affane blandar men har en förmåga att blixtra till. Om jag fick välja skulle elvan se ut såhär:
Citat:
Carlgren.

Sundgren-Väisänen-P.Karlsson-N.Johansson-Kpozo.

Ishizaki-Ofori-Affane.

Markkanen-Isak.
Citera
2016-09-18, 22:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania

Hoppas jag verkligen inte, finns inte en enda spelare i hela Sverige som signalerar så mycket "mellanmjölk" som Saletros och stabil skulle jag inte beskriva honom som, han är ojämn och som jag tidigare nämnt har han absolut inga spetskvalitéer. Affane blandar men har en förmåga att blixtra till. Om jag fick välja skulle elvan se ut såhär:
Ishi lär ha haft halsfluss i veckan.

Jag skulle gärna se Saletros i derbyt även om jag gillar Affane också. Anton känns dock tryggare.

Väisanen hyllas ofta men jag gillar Hauksson. Han gör deessutom poäng på fasta han kanske. Hag kan tänka mig att flytta Kpozo också.

Det var enklare att gissa startelva med Alm.
Citera
2016-09-18, 23:24
Medlem
Signaturums avatar
Herregud vad förbannad man blir vid Djurgårdens mål, både Arnarsson och Bengtsson står ju och sover vid 2 av målen
Förstår inte varför Kuhn ska envisas med att spela dessa två tillsammans då dom i min mening intr ALLS fungerar tillsammans. Är Brorsson skadad/avstängd?
Gillar Arnarsson mer än Bengtsson som känns så äckligt arrogant ibland.

Nä, fyfan för denna förlusten.
3 riktiga skitmål och dessutom tappad serieledning.
Kuhn måste ta samtliga i öronen nu, nu MÅSTE vi gå rent ut.
Hatten av för Peking som trots speltapp lyckats behålla sin form genom säsongen, hatten av.
Citera
2016-09-19, 00:02
Medlem
Salorms avatar
Haha seriöst.. Körde ni slut er mot fiskrens innan eller? Kom ju ut 11 snapphonor på plan idag. Aldrig hade jag trott att mitt DIF skulle dominera så hårt mot denna evolutionens mecka i fotbollsdominans!
Citera
2016-09-19, 02:05
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Signaturum
Förstår inte varför Kuhn ska envisas med att spela dessa två tillsammans då dom i min mening intr ALLS fungerar tillsammans.

Vem ska han spela då?
Finns ju inga andra tillgängliga om du inte tycker vi ska köra med 15åringar.
Citera
2016-09-19, 08:01
Medlem
Derby på onsdag, känns konstigt att inte vara favoriter för en gångs skull. Just nu inte ett dugg nervös, men det kanske kommer.
Citera
2016-09-19, 09:04
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Hela vår klubb saknar sjukdomsinsikt. Var väl Jörgen som sa inför Malmö matchen att "vi ligger ungefär där vi ska ligga i år".

Känns skönt att veta att ett år då man uttalat att man går för guldet samt "ska vara med i toppen", så ligger vi snart 15p bakom när vi "ligger ungefär där vi ska ligga". Då kan vi lika gärna komma sjua känner jag spontant.
Måste det spelas fler matcher i allsvenskan i år? Kan man inte få låsa säsongen, frysa tiden och börja om nu?

Nja, som jag varit inne på innan och som nämns i tråden så sköter Gren sig bra och även åtminstone delar av styrelsen. Vad som gäller är att det sprider sig ner till Jörgen och det rent sportsliga.
Vi är fem pinnar efter vår poängskörd mot ifjol i motsvarande matcher och då tog vi rekordmånga poäng (även om det inte räckte).
Sedan finns det massvis denna säsong och säsongerna innan som inte alls varit bra. Det är en sån oerhörd trötthet på det hela och torskar vi ikväll är vi nära en åttondeplats... Vi har förvisso två raka hemmamatcher sen men ÖSK vet man aldrig var man har och även om bör slå Östersund då de är usla borta så vet vi alla hur det var däruppe i våras (och då pratar jag inte om att man fick gratis chips från nån ica-handlare).

Torskar vi ikväll kommer det inte bli över 10 tusen på nån återstående match med mindre än att vi ger bort biljetter, det kommer kännas sanslöst avslaget och man vill bara att säsongen skall blåsas av. Det jävligaste är ju att man vet att inget kommer ske inför nästa säsong ändå...

Citat:
Ursprungligen postat av RedRoc
Om man får drömma lite om ett formationsbyte hade jag önskat att Blåvitt startade såhär mot Häcken imorgon:

Salomonsson - Bjärsmyr - Rogne - Jamieson

Pettersson

Ankersen - Sabah - Albaek - Rieks

Omarsson

Pettersson agerar dammsugare framför backlinjen likt Gustav Svensson gjorde innan, Albaek är playmaker och Sabah springer upp och ner, box-to-box. Rieks och Ankersen i lite offensivare ytterpositioner än vanligt och en Omarsson på topp som sliter och springer på allt.

Ge mig den uppställningen. När Omarsson sprungit sig trött (kan han det?) slänger vi in Tobbe däruppe. Blir Ankersen/Rieks sliten slänger vi in MSD.
Det lär dock aldrig hända att vi får se det laget...

Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Efter 22 omgångar 2015:

IFK Norrköping: 13V, 6O, 3F = 45 poäng. 37:23 (+14)

Och nu ser det ut så här:

IFK Norrköping: 15V, 5O, 2F = 50 poäng. 48:21 (+27)

Otroligt imponerande av Peking. Man har tappat i stort sett alla fjolårets nyckelspelare (Nyman, Kujovic, Traustason, m. fl.) och ersatt dem med - på papperet - allsvenska medelmåttor (Andersson, Holmberg, Eliasson, m. fl.) men ändå så ångar man på och spelar till och med bättre (i varje fall resultatmässigt, spelmässigt har jag inte särskilt bra koll) än i fjol. Hatten av!

Sannerligen imponerande. Även en medioker spelare som DMK gör det ju bra i Peking.
Citera
2016-09-19, 09:06
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Derby på onsdag, känns konstigt att inte vara favoriter för en gångs skull. Just nu inte ett dugg nervös, men det kanske kommer.

Inte favoriter? Vem försöker du jinxa? Vi har vunnit en match mot ett malmö med jetlag. Vår match mot Falkenberg kan gå till historien som årets mest uddlösa tillställning. Ni vinner allt just nu och har inte förlorat mot oss på 5 år.

Inte favoriter? Någon verklighetsförankring får du allt ha.
Citera
2016-09-19, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Inte favoriter? Vem försöker du jinxa? Vi har vunnit en match mot ett malmö med jetlag. Vår match mot Falkenberg kan gå till historien som årets mest uddlösa tillställning. Ni vinner allt just nu och har inte förlorat mot oss på 5 år.

Inte favoriter? Någon verklighetsförankring får du allt ha.
Haha, ja att påstå att Gnaget går in som underdogs är lite väl magstarkt. Malmö slår ni väl för övrigt om ni så bara tar en seger på hela säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in