2016-09-21, 14:50
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Du kör menar du, som någon slags kompensation för att din älskade förening spelar på konstgräs och helt plötsligt är fett för det.

Ironi är vanligtvis medfött bland göteborgare men du tycks sakna detta. Man skulle tillomed kunna påstå att du sitter där med Turners syndrom och bankar på tangenterna.

Nu ska jag ta mig mot Tele2, på återseende.
Citera
2016-09-21, 14:52
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Ironi är vanligtvis medfött bland göteborgare men du tycks sakna detta. Man skulle tillomed kunna påstå att du sitter där med Turners syndrom och bankar på tangenterna.

Nu ska jag ta mig mot Tele2, på återseende.

Du menar nya söderstadion?
Citera
2016-09-21, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Du menar nya söderstadion?

Varsågod, en bild på "Nya Söderstadion"

https://pbs.twimg.com/media/CHxEtYOWoAAzqYg.jpg
Citera
2016-09-21, 15:36
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Varsågod, en bild på "Nya Söderstadion"

https://pbs.twimg.com/media/CHxEtYOWoAAzqYg.jpg

Ja, inte konstigt att det är svårt att spela på ert konstiga gräs när det är sådär det ser ut.

Fy fan för konstgräs alltså.
Citera
2016-09-21, 19:34
Medlem
Allsvenskans sämsta lag mot fucking Real Sundsvall.
HIF har parkerat bussen.
30 min spelade: 0 anfall. 0 avslut. 7 långa pissiga vidriga omöjliga bollar från backlinjen al´a långa bollar på Bengt.

Kommentatorn kallade Mårtensson för spelskicklig - hahahhahahahhahahahhahahha!

Den spelskicklige och enda hyfsade spelaren Bojanic helt petad för andra matchen i rad.
Citera
2016-09-21, 21:52
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindgren08
Nä, AIK vinner. Worst, worst, worst case scenario kryss.
Du har så rätt min käre medgnagare

-

Underbar jävla seger! Trodde derbyspöket skulle försvinna men istället lever det i allra högsta grad! Nu mår man ska ni veta
Citera
2016-09-21, 21:59
Medlem
Marskens avatar
Snuten är tydligen utkallad till tellytubbies ikväll.

Hörde att det handlade om en grov våldtäkt.
Citera
2016-09-21, 22:10
Medlem
Tobbsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Du har så rätt min käre medgnagare

-

Underbar jävla seger! Trodde derbyspöket skulle försvinna men istället lever det i allra högsta grad! Nu mår man ska ni veta

Varför var man ens orolig?

Mvh Derbykungarna
Citera
2016-09-21, 22:26
Medlem
simonvps avatar
difs supervecka håller i sig, då syftet verkar vara att hjälpa aik till guldet. Jag kommer då lassa in brutalt mycket på en tvåa i Peking-dif

2x0-3 på Tele2 snackar man inte bort, bara att gratulera solnaiterna till detta. Så galet mycket kvalité på vissa spelare, framförallt Isak då om man ska state the obvious. Det bevisar ju också vilken jävla bra match vi gjorde i derbyt på Friends, dels med tanke på hur bra aik gått på sistone och dels med tanke på de spelare aik har.

Ska man jämföra de båda 0-3-derbyna så känns det som att aik totalt sett gör en bättre match mot dif än vad man gjorde mot oss, samtidigt som dif gjorde bättre ifrån sig ikväll än vad vi gjorde i vår torsk. Kan också ha berott på att aik gjorde sina mål mycket snabbare mot oss än vad man gjorde ikväll. difs passivitet vid 0-3-målet idag påminde väldigt mycket om vår passivitet när Ofori gjorde 0-3 mot oss. Man blir fullständigt vansinnig som supporter över detta.

Tur för dif att man plockat så mycket poäng som man gjort, för det försvarsspel man har övertygar verkligen inte. Inte ens med Sveriges bästa målvakt ser det stabilt ut.
Citera
2016-09-21, 22:53
Bannlyst
Typiskt småklubb beteende ge sitt allt mot ett lag och sen lägga sig och bli våldtagna först av AIK och i nästa match mot Norrköping. Nanne kommer iallafall äta flest kanelbullar imorgon.
Citera
2016-09-21, 23:02
Medlem
DIF sov första 15-20, dom vaknade till liv först när AIK gjort en balja, men det kan också bero på att AIK föll tillbaka lite och spelade defensivt och då lät DIF komma in i matchen, alltid svårt att avgöra. Efter 0-2an tappade DIF det rätt ordentligt, det målet kom också i en period där DIF var rätt bra, lite knäckande att få ett mål mot sig då, och man såg en del rätt dumma beslut födda ur irritation/desperation bla frisparkar och kort. 0-3an... ingen kommentar.

Det hade kanske blivit match av det hela om dom inte varit så tröga i starten dock.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-09-21 kl. 23:05.
Citera
2016-09-21, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
DIF sov första 15-20, dom vaknade till liv först när AIK gjort en balja, men det kan också beror på att AIK föll tillbaka lite och spelade defensivt och då lät DIF komma in i matchen, alltid svårt att avgöra. Efter 0-2an tappade DIF det rätt ordentligt, det målet kom också i en period där DIF var rätt bra, lite knäckande att få ett mål mot sig då, och man såg en del rätt dumma beslut födda ur irritation/desperation bla frisparkar och kort. 0-3an... ingen kommentar.

Det hade kanske blivit match av det hela om dom inte varit så tröga i starten dock.

Jag sa till mitt sällskap precis innan 2-0 att ett mål nu avgör matchen så hårt just med tanke på att Dif var mycket bättre än oss i den perioden av matchen. Sagt och gjort, Allsvenskans bästa 17-åring nickar in 2-0. Nickar så hårt att det lät som en banger när han satte pannan mot bollen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in