2016-09-15, 00:01
Medlem
Gambias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullklasson
Jahapp... Ytterligare en långtidsskada då. Andreas Blomqvist den här gången. Korsbandet? Helvetet verkar aldrig ta slut. Annat var det i fjol... Som grädde på moset är också Mitov Nilssons tillfälliga(?) ersättare borta några matcher nu pga tandproblem.

Fan vad jag längtar till nästa år då alla är friska igen. Då har vi också hunnit spelat ihop laget efter alla värvningar vi tvingats göra. Då jävlar!
Det är helt otroligt... Skulle nästan vilja påstå att det är en större prestation än förra året. Efter guldet har vi blivit av med "stjärnorna" Kamara, Nyman, Kujovic, Fransson, Traustason, Janne + Boo Wiklander, Lawan, Kojic samt långtidsskador på Mitov Nilsson, Tkalcic, Fjoluson och nu Blomqvist... Smith skadad till och från hela säsongen. Langer är borta på grund av en visdomstand!? Nämnde jag att vi till och med tog in en norsk reservmålvakt innan Langer, som också blev skadad? Tur att de nya spelarna och våra ungdomar står för hjälteinsatser i nästan varje omgång...

Det mest retliga av allt är väl att det slutar med att MFF tar hela skiten på skrivbordspoäng. Usch vad sur Blomqvist skada känns.
Citera
2016-09-15, 00:07
Medlem
Aleopas avatar
Ja jo. Vi bytte väl åtta spelare å löste både guld å CL kommande år så jag vet inte om de är så mycket att skylla på. Men de är surt såklart
Citera
2016-09-15, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Helsingborg; är Henke fullkomligt untouchable? Sitter han tills han avgår självmant? Vad har ni för spelschema nu, Norrköping, Sundsvall, Malmö. Vad hoppas ni på för poäng efter det? 1-3 poäng? Då är ni fortfarande kvar på kvalplats med 5 omgångar kvar. Agerar ni då?

Svag styrelse. Han sitter kvar på skeppet som går iland i superettan om man inte på något mirakulöst sätt kvalar sig kvar med en feldömd straff. Jordan Larsson borde snart skrivas in i tråden: talanger som försvann. Är han mållös i 10 matcher i rad snart. Väger för lätt. Men får spela från start efter start oavsett vilken prestation han bjudit på. Hade Elias Andersson som drog till Varberg i frustration fått samma förtroende så hade HIF åtminstone haft en playmaker på mittfältet. Det finns inga linjer i spelet, ingen tanke bakom något. Spelare som var ordinarie halva säsongen: Atakora & Cristensen är vrålpetade nu. Förvisso har de förtjänat det men att det ska ta halva säsongen för att inse vad alla sett hela tiden är otroligt. Lange måste vara den sämsta budgetvärvningen som en allsvensk klubb gjort sen Göteborg värvade Mané? Mårtensson får spela från start fast HIF inte vunnit med honom på planen sen han köptes från ngn obskyr klubb i Holland. Bojanic som trots allt ligger bakom mest mål & assist & chanser åker ut & in som en jojo från bänken. Försvarsspelet är under all kritik. Bedrövligt dåligt.

Hur svårt kan det vara att sätta ner denna startelva på pappret...

Daniel Andersson
Adam E. Peter Larsson. Helstrup. alexander Jönsson (alla andra högerbacksalternativ suger & landgren ska upp på mitten så Jönsson kan få chansen.)

Jordan larsson (underbar vänsterfot & spelsinne) Landgren (städgumma) Bojanic (kreativt nav) Anton Wede (högermitt som drar sig inåt banan ibland)

Rusike/Moustafa Zeidan (kan troligen inte göra det sämre än vad alla andra redan gjort denna säsong). Hallenius & Dahlberg kan få spela en del om de är friska.

Reserver & byten: Ralani in om man jagar mål eller om ngn på mitten går sönder. Då går Anton Wede in på mitten & Ralani tar kanten.

Spelare som spelat sin sista match: Lange. Atakora. Cristensen. & sist men inte minst, den sämste mittfältaren som belönats med en HIF tröja genom tiderna: Johan Mårtensson. Ni som pratar om att lewicki slår alibipass borde följa detta träben ett par matcher där HIF förlorar - vilket de alltid gör med honom på planen. Här har vi en spelare som enbart försöker slå alibipassningar men misslyckas katastrofalt även med det. Alltså grabben kan inte ens passa i sidled - det är horribelt! Nåväl, trodde han spelat sin sista match mot Hammarby där Mårtensson var sämst som vanligt med den skillnaden att han var så vidrigt sämst så Henke hade inget val än att byta av sin guldgosse efter 25 min

HIF har sig själv att skylla. En omöjlig klubb för unga spelare som Elias Andersson, Anton Kinnander mfl att kunna slå igenom i.

Calle Johansson är den enda som varit ok i år. Noterbart är att förfallet blommade ut när han blev långtidsskadad och Peter Larsson var tillbaka från skada... Peter hade även ett par matcher i våras där han kunde spela halvskadad och låg bakom ett par enkla baklängessmål...

Henke sitter kvar så länge henke vill. Ingen i HIF vågar sparka honom. Inte heller har de förmodligen råd med det. En rävsax som slutar i superettan.
Senast redigerad av Bowlaren77 2016-09-15 kl. 00:23.
Citera
2016-09-15, 00:50
Medlem
Mané var inte direkt en budgetvärvning, skulle inte förvåna mig att det kanske blev så mycket som 10 mille när man lägger ihop alla kostnaderna, han gjorde väl en bra grej för oss, matchen mot AIK. En av de sämsta värvningarna, både sportsligt och ekonomiskt, i Blåvitts historia(som jag kan komma på).
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-09-15 kl. 00:53.
Citera
2016-09-15, 01:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Mané var inte direkt en budgetvärvning, skulle inte förvåna mig att det kanske blev så mycket som 10 mille när man lägger ihop alla kostnaderna, han gjorde väl en bra grej för oss, matchen mot AIK. En av de sämsta värvningarna, både sportsligt och ekonomiskt, i Blåvitts historia(som jag kan komma på).

Yes! menade mer som jämförelse över kvalité. HIF har dock sig själv att skylla, nog sämst i allsvenskan på att plocka fram & förädla talanger. Inte fått fram en vettig spelare på egna meriter sen Joel ekstrand & rasmus jönsson och det var inte igår. (accam räknar jag inte som egen talang - gudabenådad lirare dock
Citera
2016-09-15, 07:28
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Yes! menade mer som jämförelse över kvalité. HIF har dock sig själv att skylla, nog sämst i allsvenskan på att plocka fram & förädla talanger. Inte fått fram en vettig spelare på egna meriter sen Joel ekstrand & rasmus jönsson och det var inte igår. (accam räknar jag inte som egen talang - gudabenådad lirare dock
Kan man få en rapport om Hallenius? Såg er match mot Östersund och han kändes lika bortkommen som han gjorde hos oss. Då var han ensam forward och hamnade oftast i hörnen och mot Östersund var känslan att han hela tiden var 5 meter bort i presspelet så att Östersunds backar enkelt hann transportera boll. Såg stabbig ut i en mot en-situationerna också.
Citera
2016-09-15, 07:52
Medlem
FreedomFighter-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Kan man få en rapport om Hallenius? Såg er match mot Östersund och han kändes lika bortkommen som han gjorde hos oss. Då var han ensam forward och hamnade oftast i hörnen och mot Östersund var känslan att han hela tiden var 5 meter bort i presspelet så att Östersunds backar enkelt hann transportera boll. Såg stabbig ut i en mot en-situationerna också.

Han har varit helt under isen, dock precis som resterande spelare i laget. Till hans försvar dock så har han varit skadad en längre tid.
Citera
2016-09-15, 09:22
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Som Kostymnisse säger är ju snarare vår frustration som kommer ut nu en ilska som byggts upp egentligen ända sedan 2009, över Stahres år och egentligen sett till att vi som själva kallar oss mesta mästarna har 2 guld sedan 1997. Det är inget att stoltsera med.

Det i kombination med den usla ekonomin, dyrast akademi i landet sett till vad vi får fram (kanske t.om i absoluta tal.) senaste 5-6 åren extremt låg konkurrens i vårt upptagningsområde men ändå misslyckats med ett flertal rekryteringar av unga spelare, total avsaknad av röda trådar och linjer som sipprar ner i ungdomsleden vad gäller vad Blåvitt står för gällande fotboll och system, föråldrad syn på fotboll och organisationen i stort och ett extremt tunnelseende gällande våra gamla meriter och titlar. Att ständigt höja upp att vi "i Europa har vi vart, även där vi guldet tatt" är roligt på läktarna, men när hela föreningen har det som något slags mantra och överstrykande till att göra något nytt blir det rätt tröttsamt. Åren tickar på, och i Europa lär vi aldrig hamna igen genom att bara konstatera och proklamera att vi vart där. Man får ta sig dit igen. Det gör man inte med nuvarande organisation och ynkliga försök till Europa-spel.

Oavsett om folk här tycker jag/vi gnäller är det ju precis såhär det låter hos de flesta nu (förutom dom som alltid tycker allt är jättekul så länge dom får se blåvitt).
Vi vann 96 och sedan vann vi 07. Visst har vi plockat några cuptitlar också och det har varit trevliga tillställningar men vi har ju underpresterat något kopiöst.
Vi ska givetvis vårda vår historia även ute i europa men att tro att det är enbart en fördel att nämnas som "tidigare mästare" vid EL-lottningar från uefas sida och trycka på det blir bara tröttsamt.

Det är så mycket som behöver förändras i klubben på i stort sett alla poster, det känns som Gren är den ende som gör det riktigt bra. Han får in spelare för de små summor han får till sig och säljer dyrt. Visst att åtminstone delar av nya styrelsen känns bra men inom marknad och det sportsliga i övrigt behövs det förändringar.

Vad man nu dock har börjat med och gör bra är satsningen "IFK i Samhället". Det ger inte guld på planen men ett hedervärt jobb och kan säkerligen locka nya supportrar.

Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Kan inte Rolle Nilsson vara ett alternativ för blåvitt eller någon annan som ska ut på tränarmarknaden? Guld i Malmö med en hel flock ynglingar och ett attraktivt spel. Märkligt att han blev så bränd efter misslyckandet i Köpenhamn även om det inte gör mig något att karriären tog stop så snabbt efter sveket.

Så länge han inte ska lära ut straffar så...
Han lär väl dock inte lämna förbundskaptensjobbet. Där är han säker, han tjänar säkert helt ok och slipper allt vad press heter.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit

Frågan är vad Sobra kostade totalt... Mild-värvningarna är dyra historier.
Citera
2016-09-15, 10:44
Medlem
Aleopas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Oavsett om folk här tycker jag/vi gnäller är det ju precis såhär det låter hos de flesta nu (förutom dom som alltid tycker allt är jättekul så länge dom får se blåvitt).
Vi vann 96 och sedan vann vi 07. Visst har vi plockat några cuptitlar också och det har varit trevliga tillställningar men vi har ju underpresterat något kopiöst.
Vi ska givetvis vårda vår historia även ute i europa men att tro att det är enbart en fördel att nämnas som "tidigare mästare" vid EL-lottningar från uefas sida och trycka på det blir bara tröttsamt.

Det är så mycket som behöver förändras i klubben på i stort sett alla poster, det känns som Gren är den ende som gör det riktigt bra. Han får in spelare för de små summor han får till sig och säljer dyrt. Visst att åtminstone delar av nya styrelsen känns bra men inom marknad och det sportsliga i övrigt behövs det förändringar.

Vad man nu dock har börjat med och gör bra är satsningen "IFK i Samhället". Det ger inte guld på planen men ett hedervärt jobb och kan säkerligen locka nya supportrar.

Utifrån känns de som ni göra våra 2006-2008 nu. Sören Åkeby som inte verkar kunna göra något vettigt av ett mediokert lag. Några krigarsegrar men sen andan i halsen mot resten. De värsta var nog att man efter en seger trodde vi var på gång men sen torskade vi alltid nästa. Vi hade nog bara Ola Toivonen å till viss del Berang Safari att vara glada för. Herregud, Christian Järdler spelade nästan samtliga matcher den perioden...

Några tankar om derbyt då?
Citera
2016-09-15, 12:47
Medlem
Citat:
Som Gnagare har jag levt i villfarelsen att alla "inte AIK" hatar oss mest. I Cmore-undersökningarna brukar vi vara laget som man helst inte ska vinna serien och som man vill vinna över. Du har såklart rätt, alla hatar dig.

Ps. som Gnagare är Djurgården det lag som jag helst ser en bit efter oss i tabellen.

Det är så barnsliga resonemang hela tiden. Det är väl i och för sig inte mitt problem.
Citera
2016-09-15, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Sobra kostade totalt... Mild-värvningarna är dyra historier.

Ja det var ett par riktiga skitvärvningar där, Farnerud är väl undantaget. Även Gerzic får klassas som en dyr flopp retrospektivt. Det skall bli kul att se hur Pontus lillebror presterar, det har ju börjat bra. Det kan bli en succévärvning.

Citat:
Som Gnagare har jag levt i villfarelsen att alla "inte AIK" hatar oss mest. I Cmore-undersökningarna brukar vi vara laget som man helst inte ska vinna serien och som man vill vinna över. Du har såklart rätt, alla hatar dig.

Ps. som Gnagare är Djurgården det lag som jag helst ser en bit efter oss i tabellen.

Det borde stämma, AIK har flest rivaler skulle jag säga, och dessa rivaler är lag som har "stora" numerär när det gäller sympatisörer och supporters. Den kumulativa summan av alla haters borde vara stor.

Malmö är det lag jag helst inte vill se vinna dock, negativt för svensk fotbolls CP när malmö agerar deltagarlag likt förra året dock, då de gör och har gjort det bra i Europa.
Citera
2016-09-15, 13:21
Medlem
Signaturums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aleopa
Utifrån känns de som ni göra våra 2006-2008 nu. Sören Åkeby som inte verkar kunna göra något vettigt av ett mediokert lag. Några krigarsegrar men sen andan i halsen mot resten. De värsta var nog att man efter en seger trodde vi var på gång men sen torskade vi alltid nästa. Vi hade nog bara Ola Toivonen å till viss del Berang Safari att vara glada för. Herregud, Christian Järdler spelade nästan samtliga matcher den perioden...

Några tankar om derbyt då?

Usch, nämn inte Åkeby.
Får fortfarande kalla kårar när jag hör hans namn. En sämre Erik Hamrén skulle jag säga där det varken fanns taktik eller vettiga uttagningar.

Rätt kul när man ser tillbaka på hur Malmö värvade då, och nu.
På den tiden köpte man in storvuxna afrikaner och hoppades att det skulle lösa sig själv, en sämre modell av AIK som köper in afrikaner som faktiskt kan sparka lite boll.
Nu köper man in norrmän och islänningar.
Är DA rasist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in