Citat:
Ursprungligen postat av
MangoChutney
Hahaha, med den form laget visat i de senaste matcherna så tar jag ett 0-0 direkt även om det är mot jumbon och en match som, som sagt, ska vinnas alla dar i veckan även med ett B-lag. Tyvärr med tanke på hur försvarsspelet såg ut senast lär det väl sluta med att FFF kontrar in en två-tre mål efter bjudningar från backar och målvakt...
Det slutar väl med en hörna mot oss i 90e som Araba nickar in sedan Bjärs ramlat omkull... Jisses vad positiv jag känner mig. Skall ju tydligen ösregna och vara under 15 grader med. JIPPIE!
Citat:
Ursprungligen postat av
Dalesmale
Så korkat. Okej om man vill ge lagen med Europaspel bästa möjliga förutsättningar men en haltande tabell är ren skit så ska det flyttas matcher får man vackert flytta hela omgångar. Nu kommer min dagliga tabellkoll att bli förstörd i flera veckor framöver och korkade pekingar/journalister som pratar om serieledning kommer testa mitt tålamod.
Ja, haltande tabeller är aldrig bra. och som sagt, jag tvivlar på det smarta i matchflytten även ur ett viloperspektiv.
Citat:
Ursprungligen postat av
Jobola
MFF, kan vi släppa snacket nu om att lag med konstgräs har fördelar? Nedan visas Pekings och Malmös bortafacit i Allsvenskan i år. Norrköping är även starka hemma men vad säger att det beror på konstgräs och inte just att det är hemmaplan?
Norrköping naturgräs
vinst: 1
oavgjort: 1
förlust: 2
Malmö naturgräs
vinst: 1 (mot Göteborg så 3 poäng men tveksamt om man ska kalla det för vinst)
förlust: 2
Norrköping konstgräs
vinst: 3
förlust: 0
Malmö konstgräs
vinst: 4
oavgjort: 0
förlust: 0
Nu är det ju själva plastaskiten som måste bort och det baseras inte på resultaten lagen gör där utan att det är en synd för sporten fotboll.
Nu var vi förvisso rötna i måndags på plastaskit men vi är ofta bra på det men likt förbannat ser jag det som det värsta med den här serien. Det måste till ett förbud mot skiten snart.