2016-08-11, 22:55
Medlem
Tlagnojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cooldog
Kul med Isak. Lite mer dragningskraft till allsvenskan

Håller med. Känns onekligen som Allsvenskan har blivit en starkare produkt de senaste 5 åren. När man var yngre så försvann allt till Danmark och Norge. Nu känns det som att i alla fall förhållandet mot Norge vänt helt och inte lika vanligt att spelare försvinner i tid och otid för skitpriser till Danmark.
Citera
2016-08-11, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Verkar dock som Elmander vill bo i Göteborg

Jag är tveksam till att det blir Elmander. Eller någon annan så här sent.
Anfallsbesättningen är lite oroväckande svag men kanske det kan gå ändå om Mark Dempsey får ihop ett riktigt vasst lagspel.
Citera
2016-08-11, 22:57
Medlem
dovAkins avatar
Skulle vilja ha en anfallare med speed. Som dem kan slå bollar i djupled på, nu har vi två jävla berg som är lika snabba som Agda 89 med tre höftfrakturer i bagaget.
Citera
2016-08-11, 23:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av dovAkin
Verkar dock som Elmander vill bo i Göteborg
Logiskt då han är från Alingsås från början.
Citera
2016-08-12, 00:21
Medlem
Jättekul med Isaksson tillbaka i djurgårdströjan men blir smått skräckslagen när jag tänker på att vi har Ranegie-Olunga som anfallspar i höst. De lyckades visserligen göra några mål mot ett svagt Götet men bortsett från den matchen har de ju misslyckats totalt iår. Jag är nöjd med truppen i övrigt,, men Olunga-Ragge skulle jag säga är ett av seriens sämsta anfallspar. Hoppas jag har fel och att de kan höja sig ett par snäpp i höst.
Citera
2016-08-12, 09:26
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Hahaha, med den form laget visat i de senaste matcherna så tar jag ett 0-0 direkt även om det är mot jumbon och en match som, som sagt, ska vinnas alla dar i veckan även med ett B-lag. Tyvärr med tanke på hur försvarsspelet såg ut senast lär det väl sluta med att FFF kontrar in en två-tre mål efter bjudningar från backar och målvakt...

Det slutar väl med en hörna mot oss i 90e som Araba nickar in sedan Bjärs ramlat omkull... Jisses vad positiv jag känner mig. Skall ju tydligen ösregna och vara under 15 grader med. JIPPIE!

Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Så korkat. Okej om man vill ge lagen med Europaspel bästa möjliga förutsättningar men en haltande tabell är ren skit så ska det flyttas matcher får man vackert flytta hela omgångar. Nu kommer min dagliga tabellkoll att bli förstörd i flera veckor framöver och korkade pekingar/journalister som pratar om serieledning kommer testa mitt tålamod.

Ja, haltande tabeller är aldrig bra. och som sagt, jag tvivlar på det smarta i matchflytten även ur ett viloperspektiv.

Citat:
Ursprungligen postat av Jobola
MFF, kan vi släppa snacket nu om att lag med konstgräs har fördelar? Nedan visas Pekings och Malmös bortafacit i Allsvenskan i år. Norrköping är även starka hemma men vad säger att det beror på konstgräs och inte just att det är hemmaplan?

Norrköping naturgräs
vinst: 1
oavgjort: 1
förlust: 2

Malmö naturgräs
vinst: 1 (mot Göteborg så 3 poäng men tveksamt om man ska kalla det för vinst)
förlust: 2

Norrköping konstgräs
vinst: 3
förlust: 0

Malmö konstgräs
vinst: 4
oavgjort: 0
förlust: 0

Nu är det ju själva plastaskiten som måste bort och det baseras inte på resultaten lagen gör där utan att det är en synd för sporten fotboll.
Nu var vi förvisso rötna i måndags på plastaskit men vi är ofta bra på det men likt förbannat ser jag det som det värsta med den här serien. Det måste till ett förbud mot skiten snart.
Citera
2016-08-12, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Nu är det ju själva plastaskiten som måste bort och det baseras inte på resultaten lagen gör där utan att det är en synd för sporten fotboll.
Nu var vi förvisso rötna i måndags på plastaskit men vi är ofta bra på det men likt förbannat ser jag det som det värsta med den här serien. Det måste till ett förbud mot skiten snart.

Blir nyfiken. Är bollens utveckling ok eller vill du fortfarande att den ska vara gjord av inälvor? Eller viss utveckling kanske är ok så de ganska tunga läderbollarna från 50-60 talet kanske vi ska köra med?

Dagens konstgräsplaner ger absolut ett visst annat spel. Jag var tveksam i början men anser nu att vi får se ett mycket roligare och intressantare spel på konstgräs jämfört med spelet på en sämre gräsplan (vilket oftast är fallet i Sverige). Jag förstår att vi inte kommer vara enade i det här fallet men statistiken visar ändå att konstgräshatarna inte längre kan köra med argumentet att lag med konstgräs får fördelar.
Citera
2016-08-12, 13:46
Medlem
Ograsts avatar
Det blir intressant att se hur mycket Isaksson kommer betyda för dif. Speciellt nu när det verkar som om backlinjen ser riktigt tunn ut efter att Colley förmodligen lämnar.
Citera
2016-08-12, 13:52
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Blir nyfiken. Är bollens utveckling ok eller vill du fortfarande att den ska vara gjord av inälvor? Eller viss utveckling kanske är ok så de ganska tunga läderbollarna från 50-60 talet kanske vi ska köra med?

Dagens konstgräsplaner ger absolut ett visst annat spel. Jag var tveksam i början men anser nu att vi får se ett mycket roligare och intressantare spel på konstgräs jämfört med spelet på en sämre gräsplan (vilket oftast är fallet i Sverige). Jag förstår att vi inte kommer vara enade i det här fallet men statistiken visar ändå att konstgräshatarna inte längre kan köra med argumentet att lag med konstgräs får fördelar.

Närkampsspelet har blivit mindre, skaderisken för vissa typer av skador är större på plast. Olika typer av plast ger olika studsar.

Jag tror att den stora förloraren på sikt är svensk landslagsfotboll. Vi har sett i allsvenskan att spelare som varit tongivande i allsvenskan haft svårt att komma upp i samma standard på gräs i sina nya klubbar t.ex Zeneli.
Citera
2016-08-12, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Närkampsspelet har blivit mindre, skaderisken för vissa typer av skador är större på plast. Olika typer av plast ger olika studsar.

Jag tror att den stora förloraren på sikt är svensk landslagsfotboll. Vi har sett i allsvenskan att spelare som varit tongivande i allsvenskan haft svårt att komma upp i samma standard på gräs i sina nya klubbar t.ex Zeneli.

Närkampsspelet håller jag med om har blivit mindre. Fokus på närkampsspelet har dock varit större i Sverige genom åren än i många andra länder. England är också ett land som haft stor fokus på närkamper. Det spel som vi kan spela på konstgräs är dock mer likt det som spelas i många andra, större fotbollsländer. Även till viss del i Premier League numer. Det blir mer fokus på teknik. Till skillnad mot dig tror jag att svensk landslagsfotboll snarare är den stora vinnaren. Se bara på Island. Men den som lever får väl se .

Det här med skador är väl högst tveksamt? Kanske när det gällde de första versionerna av konstgräs men inte nu. Andra sorters skador kan det säkert handla om ibland men att det skulle vara fler skador är jag högst tveksam till.
Citera
2016-08-12, 15:08
Medlem
Citat:
Ja man ser uppenbarligen vad man vill se för att det ska passa sin egen agenda.

Antingen säger statistiken att konstgräslagen är svaga hemma generellt eller mot de två topplagen specifikt eller att de två topplagen är bra på konstgräs borta. Vet inte vad du menar "sin egen agenda" (?) Håller på ingetdera av lagen.

Det är sannolikt inte ens samma lag de mött. Viss skillnad på att möta Häcken/Elfsborg borta och Gefle/Falkenberg.
Citera
2016-08-12, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Matchvärd
Antingen säger statistiken att konstgräslagen är svaga hemma generellt eller mot de två topplagen specifikt eller att de två topplagen är bra på konstgräs borta. Vet inte vad du menar "sin egen agenda" (?) Håller på ingetdera av lagen.

Det är sannolikt inte ens samma lag de mött. Viss skillnad på att möta Häcken/Elfsborg borta och Gefle/Falkenberg.

Med agenda syftar jag självklart på att du förespråkar att konstgräs inte bör tillåtas. Väldigt många på olika forum och även tidningar har argumenterat för att Peking ligger bra till tack vare konstgräs hemma. Som bevis har man pekat på antal poäng inspelade på naturgräs. Jag använder mig bara av samma argumentation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in