2016-09-19, 09:46
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T.H.F.C.
Stark match av DIF! Nu vågar man drömma om derbyvinst för en gång skull...

Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Derby på onsdag, känns konstigt att inte vara favoriter för en gångs skull. Just nu inte ett dugg nervös, men det kanske kommer.
Såhär tycker jag det känns nästan varje gång innan Dif går in i ett derby. Sen körs dom över lite väl enkelt. Men hoppas givetvis på X.
Citera
2016-09-19, 09:55
Medlem
T.H.F.C.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Såhär tycker jag det känns nästan varje gång innan Dif går in i ett derby. Sen körs dom över lite väl enkelt. Men hoppas givetvis på X.
Med Pelle Olsson som tränare var DIF mentalt slagna på förhand i derbyna, nu har Mark Dempsey lyckats få spelarna att tro på sig själva igen och lär inte acceptera något annat än full fart framåt.
Citera
2016-09-19, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Inte favoriter? Vem försöker du jinxa? Vi har vunnit en match mot ett malmö med jetlag. Vår match mot Falkenberg kan gå till historien som årets mest uddlösa tillställning. Ni vinner allt just nu och har inte förlorat mot oss på 5 år.

Inte favoriter? Någon verklighetsförankring får du allt ha.

Den senaste tiden har ni vunnit mot göteborg och malmö. Ni är i en positiv trend med en ny tränare och en helt annan stämning i truppen än tidigare.
Vi däremot kanske vinner några matcher, men spelmässigt imponerar vi knappast. Fröjdigt och fartfyllt mot bajen på friends, mot gefle, sundsvall, helsingborg? Knappast, vi spelar långsamt och tråkigt med en oftast ansenlig mängd tur. Trender bryts alltid någon gång, gör det garanterat nu.
Citera
2016-09-19, 10:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av WonDash
Den senaste tiden har ni vunnit mot göteborg och malmö. Ni är i en positiv trend med en ny tränare och en helt annan stämning i truppen än tidigare.
Svårt att inte vinna med två mål mot Blåvitt när Alvbåge bokstavligen ger bort två mål.
Citera
2016-09-19, 10:29
Medlem
ErPupones avatar
Gillar verkligen inte känslan att vi ska vara någon form av favoriter på onsdag. Tabellmässigt så borde vi vinna och lägger vi till Difs derbyspöke borde det bli en komfortabel resa. Ser man dock till vad vi presterat den sista tiden så känns det verkligen inte bra. Vi spelar allt som oftast en otroligt tam fotboll och matchen igår var inget undantag. Ledsamt att se att vi har fått från att ha tänkande, kreativa spelare som Obolo, goitom och Bangura på topp till att stå med Eero som första val. Vi har en fantastisk anfallare i Obasi som givetvis inte är fit. Vi har chibuike, ishi, isak på bänken som skriker kvalité och man får väl hoppas att de vilades till derbyt. Men likt förbannat vet man att finnjäveln kommer stå längst fram när pipan ljuder på onsdag.

Det AIK presterade igår var förfärligt att bevittna. Jag ser mig inte som kräsen, visst har man blivit bortskämd sista åren men jag skulle sålla mig till den skaran som ändå kan se det positiva i att vi vinner snarare än det negativa i att vi spelar skit. Men det var svårt att känna ngn glädje igår. Identitetslöst.

Vi har en möjlighet att ta ikapp tre poäng på Peking om vi slår dem hemma. Men då är det fortfarande fyra poäng upp och att vi ska gå 5-7 poäng bättre än MFF och Peking är en utopi. Derbyt på onsdag, Elfsborg och blåvitt borta är garanterade poängtapp. Nästa år då jävlar..
Senast redigerad av ErPupone 2016-09-19 kl. 11:09. Anledning: förtydligat första delen
Citera
2016-09-19, 10:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ErPupone
Känns verkligen inte som att vi är några favoriter på onsdag. Tabellmässigt så borde vi vinna och lägger vi till Difs derbyspöke borde det bli en komfortabel resa. Ser man dock till vad vi presterat den sista tiden så känns det verkligen inte bra. Vi spelar allt som oftast en otroligt tam fotboll och matchen igår var inget undantag. Ledsamt att se att vi har fått från att ha tänkande, kreativa spelare som Obolo, goitom och Bangura på topp till att stå med Eero som första val. Vi har en fantastisk anfallare i Obasi som givetvis inte är fit. Vi har chibuike, ishi, isak på bänken som skriker kvalité och man får väl hoppas att de vilades till derbyt. Men likt förbannat vet man att finnjäveln kommer stå längst fram när pipan ljuder på onsdag.

Det AIK presterade igår var förfärligt att bevittna. Jag ser mig inte som kräsen, visst har man blivit bortskämd sista åren men jag skulle sålla mig till den skaran som ändå kan se det positiva i att vi vinner snarare än det negativa i att vi spelar skit. Men det var svårt att känna ngn glädje igår. Identitetslöst.

Vi har en möjlighet att ta ikapp tre poäng på Peking om vi slår dem hemma. Men då är det fortfarande fyra poäng upp och att vi ska gå 5-7 poäng bättre än MFF och Peking är en utopi. Derbyt på onsdag, Elfsborg och blåvitt borta är garanterade poängtapp. Nästa år då jävlar..

Typiskt tona-ner-favoritskapet-inför-derbyt-inlägg från supporterhåll.

Gaska upp er gnagare, klart ni är favoriter. Ett aik ur form (vilket är diskutabelt om aik ens är...) skall slå årets dif i form 7 gånger av 10.

Kom inte med "derby är alltid ett derby" utan att först reflektera över Difs smått komiska derbyfacit de senaste 6-7 åren...
Citera
2016-09-19, 11:05
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Typiskt tona-ner-favoritskapet-inför-derbyt-inlägg från supporterhåll.

Gaska upp er gnagare, klart ni är favoriter. Ett aik ur form (vilket är diskutabelt om aik ens är...) skall slå årets dif i form 7 gånger av 10.

Kom inte med "derby är alltid ett derby" utan att först reflektera över Difs smått komiska derbyfacit de senaste 6-7 åren...
Förtydligar: Det som stör mig är nog att vi ÄR favoriter trots parametrarna jag tar upp i inlägget du citerade. Ska förtydliga det i inlägget ovan. Undertonen är att de bästa derbyna är när ens lag har mindre att förlora än motståndarlaget och känslan är att vi har så jävla mycket att förlora.
Ett AIK i form slår inte ett Dif i form 7 av 10 på bortaplan. Möjligtvis 5-6 av 10.
Ett AIK utan ordentligt topphäng mot ett "pånyttfött" Dif? Jag hoppas du har rätt men jag är skeptisk. Stinker X.

Och slutligen, ett derby är ALLTID ett derby. Trender är till för att brytas
Senast redigerad av ErPupone 2016-09-19 kl. 11:11.
Citera
2016-09-19, 11:08
Medlem
Hoppas givetvis på DIF vinst, då jag gärna ser att vi slutar över AIK, men först och främst måste vi vinna "derbyt" mot Häcken. Inget annat än vinst räknas idag.
Citera
2016-09-19, 11:15
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Förtydligar: Det som stör mig är nog att vi ÄR favoriter trots parametrarna jag tar upp i inlägget du citerade. Ska förtydliga det i inlägget ovan. Undertonen är att de bästa derbyna är när ens lag har mindre att förlora än motståndarlaget och känslan är att vi har så jävla mycket att förlora.
Ett AIK i form slår inte ett Dif i form 7 av 10 på bortaplan. Möjligtvis 5-6 av 10.
Ett AIK utan ordentligt topphäng mot ett "pånyttfött" Dif? Jag hoppas du har rätt men jag är skeptisk. Stinker X.

Nu såg jag lite mer än första halvlek av er match mot Gefle igår på burken, och er lägstanivå (om det där var det) är i klass med vad vi presterade igår. Om vi inte höjjer oss ytterligare ett par snäpp så kommer ni göra första målet inom 15 minuter i derbyt. Och som jag skrev innan, spelar vi som vi gjorde mot Falkenberg så luktar det rekordvinst för er mot oss på onsdag, så jävla illa är det.
Citera
2016-09-19, 11:24
Medlem
ErPupones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Nu såg jag lite mer än första halvlek av er match mot Gefle igår på burken, och er lägstanivå (om det där var det) är i klass med vad vi presterade igår. Om vi inte höjjer oss ytterligare ett par snäpp så kommer ni göra första målet inom 15 minuter i derbyt. Och som jag skrev innan, spelar vi som vi gjorde mot Falkenberg så luktar det rekordvinst för er mot oss på onsdag, så jävla illa är det.
Det faller på sin egen orimlighet att vår bedrövliga första halvlek mot ett bottenlag med slutställningen 0-0 skulle vara i nivå med er ledning över sveriges bästa lag

Med det sagt, vi ska vinna och det är det som stör mig. Men hoppas att ni gör en falkenberg-insats.
Citera
2016-09-19, 11:40
Medlem
knullklassons avatar
Ahhh.... Man vet att det vankas stockholmsderby när supportrarna lovebombar motståndarlaget med beröm för deras extraordinära insatser senaste tiden
Citera
2016-09-19, 11:45
Avslutad
Citat:
Ett AIK utan ordentligt topphäng mot ett "pånyttfött" Dif? Jag hoppas du har rätt men jag är skeptisk.

Så tänker du som aik:are. Vi andra tänker att dif nu är ett lag i mellanmjölken utan att något att spela för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in