2016-09-16, 13:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Jag har inte skrivit att 50% blivit våldtagna.
Jag skrev inte att 50 procent blir våldtagna din mupp. Du skrev däremot att risken för våldtäkt ör 50 procent. Var är den 50 procent?
Citera
2016-09-16, 13:33
Bannlyst
Citat:
Tråden inleds och innehåller till stora delar långa utläggningar från er sida om att kvinnor inte söker sex lika mycket som män, och att kvinnor inte anstränger sig lika mycket för att få kontakt och sex av män? Det vill säga, i förhållande till hur män uppsöker kvinnor så har kvinnor ett mycket mer undvikande beteende gentemot män.

Jag hävdar att åtminstone en av de viktigaste orsakerna till det, är för att sex och kontakt med män innebär betydligt större risker för kvinnor, än vad sex och kontakt med kvinnor innebär för män.
Sen Kan man fundera varför ni undviker män så mycket då. Ogillar ni sex?
Citera
2016-09-16, 13:38
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakbiff
Jag skrev inte att 50 procent blir våldtagna din mupp. Du skrev däremot att risken för våldtäkt ör 50 procent. Var är den 50 procent?

Citat:
Sen Kan man fundera varför ni undviker män så mycket då. Ogillar ni sex?

Du har ganska allvarliga problem med läsförståelse va?
Citera
2016-09-16, 13:45
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag anser det eftersom det är en så otrolig skillnad på vilket trauma det ger. Vidare så har jag inte sett någon av dessa undersökningar så jag vet inte riktigt var den nedre gränsen går. En del anser ju att komplimanger från främlingar är sexuella övergrepp.

Och hur ska man kunna komma till rätta med våldtäktsoffers problem om man inte ens får diskutera sexuellt hot mot kvinnor utan att någon ska börja skria i högan sky om att man inte kan nämna våldtäkt i samma textstycke som andra sammanhang där kvinnor utsätts för hot och övergrepp? Alltid ett effektivt grepp att börja dilla om att någon ska bli "kränkt" så fort resonemanget känns obekvämt.

Ja, det är mycket möjligt att en del av det som räknats in i övergrepp är saker som de flesta av oss skulle känna som rätt löjliga att kalla för övergrepp. Men det är också relevant för min poäng att du uppfattar det så.

Min poäng är ju att män, som i regel inte befinner sig i fysiskt underläge mot kvinnor, har svårt att ta till sig hur det påverka upplevelsen. Om en kvinna kommer fram och tar er på röven eller paketet så kanske ni tycker att det är ett irriterande och dåligt beteende av kvinnan ifråga. Att det är obehagligt och otrevligt. Men ni känner er förmodligen inte i samma utsträckning maktlösa och i underläge, eller på allvar hotade, och därför upplever ni det kanske inte lika ofta som ett "övergrepp". Det känns inte som ett övergrepp, eftersom ni kan använda fysisk kraft för att freda er. För en kvinna är det, åtminstone under vissa omständigheter så, att man INTE kan använda fysisk kraft för att freda sig och därför är utelämnad.

För att försöka sätta sig in i känslan kan du föreställa dig att du går hem på kvällen, och då blir omringad av ett gäng bögar, som börjar snacka om hur snygg du är och att de gärna skulle knulla dig, samtidigt som de lekfullt tar dig på röven eller kuken. De gör inget mer utan låter dig sedan passera och gå vidare. Övergrepp?
Citera
2016-09-16, 13:48
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Det kan jag absolut acceptera. Betydligt bättre eftersom vi är överens om att makt kräver beroende, inte sant?

Fast vi är beroende av acceptans.
Kvinnor kan genom missbrukande av sin (känslomässiga) makt förpassa män till uteslutning ur flocken - om man drar det till sin spets.
Citera
2016-09-16, 14:19
Bannlyst
Citat:
Du har ganska allvarliga problem med läsförståelse va?
Håll käften och ta fram lite underlag på att våldtäktsrisken är 50 procent. Du är så mongo att det är sjukt att du har mage att kritisera läsförståelsen. 50 procent våldtäktsrisk!

Inte ens i Afrikas djungel är sannolikheten så hög. Så jävla sjukt att du går runt på Sveriges gator med så dålig bildning. Men så är det med vänstermuppar.
Citera
2016-09-16, 14:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Fast vi är beroende av acceptans.
Kvinnor kan genom missbrukande av sin (känslomässiga) makt förpassa män till uteslutning ur flocken - om man drar det till sin spets.
Och för mycket avvisande leder till fler våldtäkter, kanske är det vad kvinnor vill ha.
Citera
2016-09-16, 14:23
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Håll käften och ta fram lite underlag på att våldtäktsrisken är 50 procent. Du är så mongo att det är sjukt att du har mage att kritisera läsförståelsen. 50 procent våldtäktsrisk!

Inte ens i Afrikas djungel är sannolikheten så hög. Så jävla sjukt att du går runt på Sveriges gator med så dålig bildning. Men så är det med vänstermuppar.

Det är som sagt ingen som sagt något om 50% våldtäktsrisk, utan detta har du fantiserat ihop själv. Det är tur att du har sån livlig fantasi, för annars skulle du få ännu svårare att täcka upp de avgrundsdjupa hålen i din förmåga till läsförståelse.
Citera
2016-09-16, 14:32
Bannlyst
Citat:
Det är som sagt ingen som sagt något om 50% våldtäktsrisk, utan detta har du fantiserat ihop själv. Det är tur att du har sån livlig fantasi, för annars skulle du få ännu svårare att täcka upp de avgrundsdjupa hålen i din förmåga till läsförståelse.
Slingra dig inte ditt mongo.
Citera
2016-09-16, 14:40
Medlem
Citat:
Slingra dig inte ditt mongo.
Om du ens ska diskutera i tråden så försök använda hjärnan. Att höfta till med att 50% har blivit utsatta för någon form av sexuellt övergrepp har inget att göra med att påstå att det finns 50% risk för att bli våldtagen. Begreppen är inte din starka sida och matte kan vara svårt också.
Citera
2016-09-16, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Nope det som avhandlas är sexuell makt - kolla uppåt på rubriken.
Empoisonne har beskrivit den alldeles lysande.
Hon är väl själva urtypen för en kvinna som inte gör saker för att män vill utan för att hon själv vill, och som dessutom tar ansvar för det. Inget offer i sikte
Du kanske skulle pröva att läsa vad Empoisonne skriver också, eftersom vi för en gångs skull är helt överens i sak - kvinnor har inte makt över män bara för att männen vill ha sex med dem.

Att hon sedan skriver om att kvinnor har lättare att hitta ONS, det är ingenting som jag någonsin har ifrågasatt. Vad jag har ifrågasatt är hur vissa vill beskriva detta som makt. Vissa kanske tycker att det är ett onödigt fokus, men min uppfattning är att det är precis vad som är kärnan i många av dessa gnälltrådar; Att män är mer intresserade av tillfälligt sex är enligt misogynisterna en "makt" kvinnor har, fullt jämförbar med t.ex. mäns större ekonomiska makt och därför är vi egentligen jämställda, kvinnor kan ju strippa och prostituera sig!

Då känner jag mig givetvis tvungen att påpeka att nej, det som händer är att män använder sin ekonomiska makt för att påverka kvinnor till att ge upp sin sexuella integritet. Det som kallas "kvinnors sexuella makt" är egentligen bara exempel på mäns maktutnyttjande mot kvinnor. Det är ingen egentlig makt, eftersom kvinnorna tvärtom är beroende av männens vilja att ha sexuellt samröre med dem.

Citat:
Nah jag tycker att det är mer kvinnofientligt att se kvinnor som offer ideligen när de inte är det, det är förminskande om något. Det är att frånta kvinnor kompetens och förmågan att göra genomtänkta val, och att ta ansvar. Även om jag upplever alltför många kvinnor inte vuxna, så sitter inte det i de kvinnliga generna utan i uppfostran.
Men alltså; Det är ingen som har pratat om att kvinnor är offer. Det är ingen som pratat om att kvinnor inte skulle ha någon egen vilja. Vad vi pratar om är vem som har makt i en specifik situation.

Att män har makt betyder inte att kvinnor skulle vara offer eller att de inte bestämmer över sig själva. Tvärtom agerar kvinnor rationellt och självständigt i en situation där har ett maktunderläge. På samma sätt som arbetaren fattar ett rationellt och självständigt beslut att gå till jobbet på morgonen, även om det är arbetsgivaren som sitter på makten.

Citat:
Dessutom så är inte det att vara offer eller förövare könsbundet utan varierar från situation till situation.
Det är det heller ingen som har påstått. Den här typen av diskussioner bygger dock i alla lägen på generaliseringar.
Citera
2016-09-16, 15:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Om du ens ska diskutera i tråden så försök använda hjärnan. Att höfta till med att 50% har blivit utsatta för någon form av sexuellt övergrepp har inget att göra med att påstå att det finns 50% risk för att bli våldtagen. Begreppen är inte din starka sida och matte kan vara svårt också.
Men även det är lögn ditt missfoster. 50 procent har inte enligt utsatta av sexuella övergrepp "på något sätt" (vad är det för vaga jävla uttryck?) som ni påstår. Så dra åt helvete din lögnare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in