Citat:
Ursprungligen postat av
brajjala
Varför ska jag köpa begagnat skräp i 1500kr klassen? Finns inget positivt alls i det och majoriteten av klubborna i den prisklassen behöver nya skaft/grepp vilket resulterar i att man ändå spenderar 2000-3000kr på skit som är begagnat och som inte passar en själv!
Nu har jag köpt wilson prostaff hdx för 2000kr, så jävla värt och toppade reviews överallt. Dessutom får man med garanti vilket ni som köper begagnat för samma peng bara kan glömma..

Hej och kul att du gillar dina nya klubbor!
Däremot vill jag rätta dig angående begagnade klubbor då du har helt fel. Jag har spelat golf i många år och på en liten budget. Är det någonting som är säkert så är det att varje år kommer det en ny model som är "super bra" helt oersättlig egentligen (precis som förra årets...) Och ovanpå det har du en stor drös av golfare med mycket pengar som gärna vill se hoppet i just de där fantastiska säljande texterna.
Ett tips är att söka på klubbor i sin webläsare som är från 2014 eller 2015. Läs om hur fantastiska dom är! Hur mycket bättre än 2013 dom är och allt fantastiskt de kan göra, för ca 6000 - 8000 kr nya.
Sen går du till ebay blocket eller golfbidder. Där letar du fram ett av dessa set och betalar 2000 - 3500 kronor, för ett helset av högsta kvalitet som du kan spela med i 5 år om du vill.
Jag köpte mina nuvarande klubbor för 2000 på blocket (Mizuno Mp58). Det är ett till tips för alla er som funderar på klubbor, Mizuno. Kungen när det kommer till järnklubbor i rimligt pris!
Och leta inte efter vilka klubbor som är "bästa dealen" utan hitta rätt skaft och rätt profil att klubborna är lite slitna eller har några hack gör ingenting alls för hur de presterar fram tills ni kommer riktigt lågt, greppen är viktigare att de är okej.
Jag själv har spelat och tävlat mycket och sparat väldigt mycket pengar och samtidigt kunnat testat mycket olika klubbor genom att göra smarta val på begagnatmarknaden!
Började spela golf när jag var 14, är nu 30~ (hcp 1.2)
Edit: Angående garanti så behövs inte någon garanti när du köper riktiga klubbor, har aldrig varit med om att någon kvalitetsklubba jag eller någon annan haft har gått sönder på ett sätt där garanti hade hjälpt. Klubborna är helt enkelt väldigt bra och dom går inte sönder, det är en annan anledning att det är så prisvärt att köpa begagnat eftersom klubborna har så lång livstid.