Citat:
Ursprungligen postat av
Buffymylove
Män är rätt duktiga på att tolka in signaler där inga finns också, beroende på vad männen anser vara sexuellt laddat, har haft allt från polotröja till, jeans, till klänning.
Var på väg hem från träning Igår. Tajts och luvtröja, men en kille kommenterade hur jag såg ut när jag gick förbi.
I thights så ser kvinnan rätt naken ut, nu är inte jag man, men jag har hört från män att det går att se konturerna av det mesta, dessutom så twekas det när kvinnor går om de inte helt saknar underhudsfett. Vissa tänder ju på ett thight ass också.
Klart att kläder är en del av signalerna, det är därför gränserna flyttas hela tiden.
Musikindustrin gör att folk klär sig mer och mer som om de går på gatan.
Thightsen tänker hud, men när folk går ser de bara ut som en tunn extrahud
Citat:
Ursprungligen postat av
Roxana
Jag måste erkänna att jag först nu begriper vad denna "makt" i rubriken faktiskt åsyftar.
Får väl skylla på att det var för abstrakt innan. Men jag trodde att det handlade om att jag som kvinna kan få ligga närsomhelstmedvemsomhelst enbart för att jag är just kvinna. Men det handlar mer om att använda sin (anspela på) kropp och/eller sexualitet för att vinna fördelar.
Alltså makten sitter i att ha något någon annan begär.
Maktlös är att inte ha en aning om hur man ska få det man behöver.
Många kvinnor missbrukar sin makt och njuter av att killar trånar men inte får.
Citat:
Det kan vara en falsk förespegling om att vilja ha kontakt för olika syften. Hela stripteasebranschen t.ex bygger på denna typ av bondfångeri.
Det är som med silikonbröst - inget en kvinna skulle bry sig om ifall hon bor på en öda ö. Självfallet finns det ett syfte och det syftet är inte att jag gör det för min egen skull.
Ja du har alltid varit en smart kvinna