Citat:
Ursprungligen postat av
lacrima
Ja kläder sänder signaler men det är inte endast sexuella signaler man vill nå ut med bara för att man sminkar sig och har klänning. Hänvisar till Disciplina nedanför:
Nej ni skickar signaler till andra kvinnor, men det går inte att räkna bort att män faktiskt är närvarande. Ni må vara naiva, men det är naiva ni är. Bara för att du inte blir kåt på din kompis rumpa i thights så innebär det inte att din killkompis inte blir det.
Du får ju tycka det är äckligt om du vill, men det är så God made us.
Babianer har rosa stjärtar och unga flickor har hotpants.
http://s2.quickmeme.com/img/5d/5d5a1a4496b02a59b2e81827a9ceee8d7d596bcb551d55c0fd 2189d9859cc1a1.jpg
Citat:
Rövkort kjol mm. var ju ytterligheter, det finns naturligtvis kvinnor som spelar på sin sexualitet. En vanlig kjol, "normalt" sminkad och allmänt genomtänkt utseende har olika orsaker, det är bara att fantisera och då menar jag att det inte går att lägga någon mall som passar in på alla.
Allt smink är till för att accentuera hur kvinnor ser ut när de är upphetsade
Citat:
-Sociala förväntningar, kompistryck, modeintresse, självkänsla då man kan klä sig för att bli osynlig likväl som man kan klä sig för att synas utan att det har med sex att göra, bekräftelse är viktigt för alla människor. Det är väl främst bekräftelse män vill ha som tillhör den grupp som vi kallar bittra och osynliga. Det där har jag redan diskuterat i tråden, bekräftelse som kan ge fel signaler, är jag trevlig mot en man kan det uppfattas som en invit.
Nej tjejen blir inte kåt på hur hon ser ut, men killen blir.
Ja om du är trevlig och dröjer för länge med blicken så är det en invit.