2016-09-13, 20:13
Medlem
Buffymyloves avatar
Det som också är intressant i sammanhanget även om det rör sig i gränslandet att det i princip alltid är kvinnors klädsel som tolkas på det här sättet. Män kan också skicka signaler, men det är inte lika tätt samma kopplat med kropp.

Jag har haft ett otal stilar genom åren. Skatebrud, semi-hippie, semi-emo, och återuppfinner mig själv även nu. Jag tycker om kvinnliga kläder. Men beroende på vem som betraktar så kan det låta: bra feminin smak till "öhh..,porrluder" alltid en massa åsikter kopplat till det här, särskilt när jag bott på mindre ställen.
Så min hållning nu är att det är upp till mig.
Hur kan detta kopplas till sexuell makt? Att det inte är jag som bestämmer vad som är sexuell makt, och att det är inte mitt problem.

För trots den feminazi jag är så skriver jag inte under på att män är djur som inte klarar lite hud utan att bli utan vett.
Senast redigerad av Buffymylove 2016-09-13 kl. 20:18.
Citera
2016-09-13, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Så var är "felet" egentligen? Att vissa kläder ger vissa signaler eller att en del inte förstår detta?
Felet är väl de som inte kan tänka sig in i någon "annans kläder" utan enbart gör egna tolkningar. Det kanske är där någonstans frasen -ett nej är ett nej, kommer in.
Felet är väl att vi lever i en kultur där både män och kvinnor undermedvetet uppmuntras att hävda sig genom kläder och alla oavsett vad de hävdar, påverkas av yttre intryck. Därmed INTE sagt att "burka" ens är ett alternativ...bevare oss väl från sådant förtryck.
Felet är väl att vissa inte vill förstå, felet är att både män och kvinnor är individer med olika kognitiv förmåga, olika empati, olika behov, olika upplevelser, olika preferenser, olika......
Felet är väl de som blir bittra och låsta i sitt tankesätt, oavsett om det är män eller kvinnor.
Citera
2016-09-13, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Det är inte relevant om det bara är du eller halva befolkningen, det är fortfarande en godtycklig uppfattning som du inte har rätt att tvinga på andra.
Fast han har rätt att tänka så, eller uppfatta det så, men börjar man agera och behandla någon utefter egna personliga preferenser så tar man sig rätten att döma.
Citera
2016-09-13, 20:22
Medlem
Menardus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Vad menar du galna män? du måste mena galna kvinnor som inte kan öppna era hjärtan.

Varför ska ni kvinnor göra saker så komplext jämt, hur svårt är det att ge lite av sig själv också? ser sällan kvinnor som bjuder på sig själv, de tror sig bara ha en massa rättigheter om allt.

Precis som man kan hjälpa andra i nöd kan man hjälpa andra med sex och kom inte med att man måste vara tänd på killen, hur tror du horor fungerar, tror du de blir tända bara för att de får pengar plötsligt, att ha sex är ju betydligt mindre komplicerat för en kvinna än en man.

Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Just det ni gör en sån jävla stor grej av allt, allt ska stämma som att sängen ska passa och det ska lukta gott bostaden etc etc...

I övrigt behöver inte en kvinna vara upphetsad, uppenbarligen fungerar det för prostituerade och det finns vetenskapliga bevis för att kvinnor generellt sett blir våta av våldtäkter hur sjukt det än må låta så är det sant.

Så hur svårt vore det då att knulla sorgliga Olle i rullstolen som fortfarande är oskuld, en tjänst som tar kanske max fem minuter och kanske räddar Olles pyskiska problem som jagat honom hela livet

Vad är skillnaden för dig att bjuda på en tårta eller liknande mot att erbjuda gratisknull av barmhärtighet för Olle i rullstol? Jag ser ingen skillnad, var ligger rädslan då det är uppenbarligen en rädsla knulla av barmhärtighetsskäl?

Det jag fetmarkerat, hoppas verkligen att du skojar där.
Citera
2016-09-13, 20:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Jag ger faktiskt Katzyn rätt i det hon skrivit till dig om risktagande.
Män kan ha en väldigt polerad fasad för att sedan när hormonerna går igång ha en helt väck syn både på kvinnor och sex. Det är som Dr Jekyll och mr Hyde när killen blir kåt. Man kan ha pratat i veckor.
(Jag går inte på krogen) Det finns alltför många män som har en sjuklig syn på kvinnor.

Eftersom det är mannen som är aktiv i sexaken så är det han som bestämmer, också genom sin styrka som Katzyn påpekat. Dessutom så mitt i sexakten är man själv rusig av hormoner och det är inte alltid lätt då att nyktert sätta ned foten, när killen glider över gränsen av vad som är att behandla andra människor med respekt.

Det handlar inte bara om att riskera att bli våldtagen, utan också att bli behandlad som en betald i en porrfilm. Eller som en vara ett dött ting helt utan egna behov. Så många är uppvuxna på porr och tror att kvinnor gillar allt det som finns att se. Eller eh nej en hel hoper män skiter helt i vad kvinnor gillar. Det finns alldeles för många narcissister i världen som behandlar andra människor som föremål. Så även om man inte bli våldtagen eller fysiskt illa gjord, så kan man bli illa gjord på andra sätt. Jag skulle aldrig i livet följa med någon hem från krogen.

Sedan så måste kvinnor som regel, ha någon form av relation för att bli upphetsade, iom att kvinnor tänder på den interpersonella interaktionen. Män som felaktigt tror att kvinnor är som män, som ser sex som bara ett tillfälle att tömma sig kommer aldrig komma innanför trosorna på någon, och skulle det ske så lär det inte bli en repris. Jag följer aldrig med främmande, men de av mina vänner som gjort det har kommit hem ganska så upprivna av och till. Framförallt har de känt sig använda. Absolut inte alltid, men det har hänt. Jag tänker inte ta den risken.

Som Katzyn påpekar vi växer upp med allt som kan hända en kvinna, och den senaste tidens utveckling i Sverige gör att i alla fall jag blir ännu mer selektiv med vilka män som jag ens kan tänka mig som partners. Jag menar den kvinnosynen... Det är ljusår ifrån ett ömsesidigt möte i lust och glädje, det handlar ju bara om att skända.

Nej tack.
De flesta killar är snälla. Det finns knappt några Dr Jekyll and Hide-killar, det är nog mest fantasier ifrån TV. Jag märker i alla fall snabbt när någonting inte står rätt till hos en människa.
Citera
2016-09-13, 20:52
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Ja kläder sänder signaler men det är inte endast sexuella signaler man vill nå ut med bara för att man sminkar sig och har klänning. Hänvisar till Disciplina nedanför:

Nej ni skickar signaler till andra kvinnor, men det går inte att räkna bort att män faktiskt är närvarande. Ni må vara naiva, men det är naiva ni är. Bara för att du inte blir kåt på din kompis rumpa i thights så innebär det inte att din killkompis inte blir det.
Du får ju tycka det är äckligt om du vill, men det är så God made us.
Babianer har rosa stjärtar och unga flickor har hotpants.

http://s2.quickmeme.com/img/5d/5d5a1a4496b02a59b2e81827a9ceee8d7d596bcb551d55c0fd 2189d9859cc1a1.jpg

Citat:
Rövkort kjol mm. var ju ytterligheter, det finns naturligtvis kvinnor som spelar på sin sexualitet. En vanlig kjol, "normalt" sminkad och allmänt genomtänkt utseende har olika orsaker, det är bara att fantisera och då menar jag att det inte går att lägga någon mall som passar in på alla.

Allt smink är till för att accentuera hur kvinnor ser ut när de är upphetsade

Citat:
-Sociala förväntningar, kompistryck, modeintresse, självkänsla då man kan klä sig för att bli osynlig likväl som man kan klä sig för att synas utan att det har med sex att göra, bekräftelse är viktigt för alla människor. Det är väl främst bekräftelse män vill ha som tillhör den grupp som vi kallar bittra och osynliga. Det där har jag redan diskuterat i tråden, bekräftelse som kan ge fel signaler, är jag trevlig mot en man kan det uppfattas som en invit.

Nej tjejen blir inte kåt på hur hon ser ut, men killen blir.
Ja om du är trevlig och dröjer för länge med blicken så är det en invit.
Senast redigerad av Gertrud1 2016-09-13 kl. 21:01.
Citera
2016-09-13, 20:57
Medlem
ROFVENHIELMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Så var är "felet" egentligen? Att vissa kläder ger vissa signaler eller att en del inte förstår detta?
Att fixera sig vid vad kvinnan har för kläder är väl ett rätt stort fel. Dessutom är det så att män raggar urskillningslöst, och inte enbart på kvinnor som "ger vissa signaler" som är som uppgjort för att tolkas löst med garanterat tolkningsföreträde för mannen.
Citera
2016-09-13, 20:59
Medlem
Katzyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zuluwanker
Ja självklart umgås man lite innan har jag sagt nåt annat eller?

Ja men då erkänner du ju att det finns en skillnad? Eftersom många män tycker det kan gå an att gå hem och ligga med en tjej som han i princip inte känner så länge hon ser tillräckligt attraktiv ut, medan för kvinnor upplevs det i regel som att ta en allt för stor risk?
Citera
2016-09-13, 21:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Nej ni skickar signaler till andra kvinnor, men det går inte att räkna bort att män faktiskt är närvarande. Ni må vara naiva, men det är naiva ni är. Bara för att du inte blir kåt på din kompis rumpa i thights så innebär det inte att din killkompis inte blir det.
Du får ju tycka det är äckligt om du vill, men det är så God made us.
Babianer har rosa stjärtar och unga flickor har hotpants.

http://s2.quickmeme.com/img/5d/5d5a1a4496b02a59b2e81827a9ceee8d7d596bcb551d55c0fd 2189d9859cc1a1.jpg

Vadå ni...bunta inte in mig i dina fördomar, du vet INGENTING om mig mer än du utläser mellan raderna och det är fortfarande dina egna fördomar eller uppfattningar som avgör hur du uppfattar mig. Om jag bedömer dig låter du som någon som frivilligt bosatt sig på en öde ö och pekar finger åt mänskligheten, men jag har en släng av misantropi även jag så jag förstår vart du kommer ifrån.

Ids förövrigt inte ens bemöta ditt dravel då jag redan gått in på ämnet med en vettig människa här i tråden, läs mina svar till BigFatCone.
Citera
2016-09-13, 21:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Katzyn
Ja men då erkänner du ju att det finns en skillnad? Eftersom många män tycker det kan gå an att gå hem och ligga med en tjej som han i princip inte känner så länge hon ser tillräckligt attraktiv ut, medan för kvinnor upplevs det i regel som att ta en allt för stor risk?
Ja det finns en skillnad men det är inte anledningen till att kvinnor har sexuell makt och den risken som finns är inte så stor som du verkar tro.
Citera
2016-09-13, 21:18
Medlem
Vilken löjlig tråd. Självklart är det den part som i en förhandlingssituation som har råd att lämna förhandlingen utan någon form av kompromiss, som också är den som innehar en maktposition. Allt annat är ju bara trams.
Senast redigerad av Biktfar 2016-09-13 kl. 21:21.
Citera
2016-09-13, 21:20
Medlem
Roxanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Disciplina
Fast det är ingen reell förespegling, det är bara vissa mäns önsketänkande. Är man någonstans medveten om att kvinnorna inte är intresserade av någon närmare kontakt borde det väl ändå vara stripteasebranschen.

Stripteasebranschen är ett klockrent exempel på hur just påfågelsbeteende hos kvinnan används i praktiken, om än i en mycket extrem form. Vad är det som säger att det är önsketänkande, det kan ju lika gärna vara så att han helt enkelt inte kan tolka det på annat sätt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in