2016-09-12, 18:58
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Kan någon av er ge en detaljrik nedbrytning av vad som skett? Jag har inte hängt med och jag orkar inte kolla igenom hela deras twitterflöden, om det nu är där beefen ägt rum.

Uppskattas!

Rent instinktivt håller man ju på Perlskog.

Wilbacher sitter på Area Piccola med en massa il calcionisti och kollar på just il calcio. Matchen mellan Genoa och Fiorentina avbryts pga regn redan innan halvtid, i halvtid börjar regnet tillta rejält i matchen Roma-Sampdoria och den skjuts upp tills vidare. De i studion tror inte att matchen kommer återupptas och de väljer att visa Milans match istället, grejen är bara den att efter 20-30 minuter så återupptas Romas match igen och Perlskog som kommenterat den matchen är inte kvar och kan inte kommentera andra halvlek.

Då går Wilbacher bananas på twitter och säger att Perlskog skiter i Serie A och det är dags för nya unga kommentatorer som vill detta att ta över. Wilbacher kallar även Perlskog för idiot och såna saker medan Perlskog lutar sig tillbaka och skrattar åt att Wilbacher nyligen fått sparken från Eurosport. Wilbacher sa även att Perlskog under deras veckor tillsammans på TV4 aldrig såg fram emot att kommentera italiensk fotboll. Wilbacher har dessutom kallat Perlskog för idiot efter att Perlskog undrat om TV4 hade hämtat kommentatorn från en lokal korvkiosk när Adam Pinthorp kommenterade en superettan match och inte gjort det så bra.

Sen störde sig Wilbacher på Perlskog då Perlskog klagat på en lokaljournalist i Sundsvall som det första denne sagt i halvtid efter när Sundsvall låg under med 3-0 mot AIK var att "Sundsvall leder bollinnehavet i halvtig". Perlskog kan låta lite oengagerad och sur ibland men det har inget med Serie A att göra utan han gör det när det gäller både handboll och spansk fotboll. Perlskog är en sydländsk människa dvs han föredrar Italien och framförallt Spanien framför England och han kommenterar nästan aldrig engelsk fotboll.

(FB) Har de som följer Italiensk fotboll blivit värre än anglofilerna? startade den här tråden för några år sedan om Borell, Wilbacher och deras ättlingar.
Senast redigerad av tjenaretjenare 2016-09-12 kl. 19:08.
Citera
2016-09-12, 20:12
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenaretjenare
Wilbacher sitter på Area Piccola med en massa il calcionisti och kollar på just il calcio.

Tackar.

Ja, vad ska man säga. Wilbacher har haft sina stunder genom åren, men det är ändå klasskillnad mellan honom och en yrkesman som Perlskog som är väldigt behaglig att lyssna på under Serie A-matcher.

Visst, Robert har lite väl mycket synpunkter på att spelare ska "stå upp" eller skjuta i ett visst läge. Men ingen är perfekt. Jag gillar honom.
Citera
2016-09-12, 20:24
Medlem
tjenaretjenares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Tackar.

Ja, vad ska man säga. Wilbacher har haft sina stunder genom åren, men det är ändå klasskillnad mellan honom och en yrkesman som Perlskog som är väldigt behaglig att lyssna på under Serie A-matcher.

Visst, Robert har lite väl mycket synpunkter på att spelare ska "stå upp" eller skjuta i ett visst läge. Men ingen är perfekt. Jag gillar honom.

Perlskog är ju en utav de bästa vi har i dagsläget och en utav de mest rutinerade nu när tex Lindebojj lägger ner, Wilbacher är bara en liten osäker lekman.
Citera
2016-09-12, 22:15
Medlem
Amors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17
Wilbacher skämmer ut sig mer än vanligt. Herregud vad töntig den personen är.

Serie A-personligheter i Sverige är starkt förknippade med oskönhet. Vad är det för människor som försöker föra ligans talan? Många är extremt intoleranta, helt utan självdistans. Läser du det här Wilbacher - så är du körd. Du har haft dina kanaler för att kunna bidra med ett gott journalistiskt verk. Istället har du tramsat, flamsat och ofta betett dig vedervärdigt. Det är synd.
Sub-kulturen kring serie a är enbart löjeväckande, får mig att skämmas som älskare av italiensk fotboll. Verkar vara något konstigt mindervärdeskomplex som ligger bakom att folk beter sig så tölpaktigt.

Jag längtar efter att vanliga fotbollsexperter ska prata om serie a inga Wilbachers, inga Borells, inga Birros, inga Gusten Dahlins.

Martin Åslund är den som jag tycker håller det på hyfsad nivå, han är nördig i serie a, men gör den grejen på rätt sätt.
Citera
2016-09-12, 22:45
Medlem
tjenaretjenares avatar
Jag gillar italiensk fotboll då det finns en mystik i den, jag gillar även det italienska köket för att inte tala om vinkulturen. Men jag blir också trött i längden på de här Borellarna, Wilbacharna och allt vad de är eller för att inte nämna en användare här det blir liksom för mycket för att det ska vara sunt.
Citera
2016-09-13, 13:38
Medlem
tjenaretjenares avatar
il Calciatore di Europe vecka 36.

Mazzarri äntligen sin första seger som tränare för sitt Pozzo ägda Watford, inte nog med att det var den första vinsten det var i ett derby mot West Ham på nya Olympiastadion där man först låg under med 2-0 för att sedan vända till hela 2-4.

il Calciatore die Europe kommer nu att komma ut i en ny form av skepnad där jag endast väljer en spelare/tränare på kontinenten som jag ser som helgens il calciatore di Europe snarare en välja några på måfå. Med andra ord så kommer jag att välja den som satt mest avtryck.
Senast redigerad av tjenaretjenare 2016-09-13 kl. 13:41.
Citera
2016-09-13, 16:37
Medlem
En märklig men ganska skön meta-diskussion om diverse svenska Calcio-tyckare. Jag har egentligen inget att bidra med eftersom jag inte ser svensk TV och endast undantagsvis läser svenska tidningar och tidskrifter. Men rent generellt anar jag från Flashback att manga verkar vara relativt paranoida och tunnhudade. Kränkta...

Läste dock Disamore - makten, maffian och fotbollen av Mats Lerneby och Malena Johansson. Den som söker kan säkert finna då jag och zach snickesnackade om den.

Däremot gillar jag att dilla om klubbar och enskilda spelare, fansen, staden, regionen, politiken, kulturen, historien osv. Placera Calcio i ett sammanhang utan att det blir tillrättalagt. Dock ska Calcio alltid vara i centrum.

Jag tycker själv att det i tråden blir ett komplement till inlägg där man diskuterar uppställningar, formation, köp och försäljning osv.
Citera
2016-09-13, 22:02
Medlem
JayGatsbys avatar
Håller med anteri17.

Sociala medier är tyvärr värre; nästan enbart blattar från förorten.
"Aboo, Inter kommer knulla Juventus, jag svär!"
"Ey, knulla din mamma, Juventus kommer göra kaoz med Inter"

Citera
2016-09-13, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
...
Såg lite höjdpunkter från Romas match, allt verkar flyta på som vanligt. Dzeko missar och Totti avgör.
Fullständigt vansinne att han bara fortsätter att vara 100%. När Roma är i svårigheter så kommer han in, dominerar och räddar situationen. Sjukt!

Men detta var det första som han spelade denna säsong. Precis som han bara fick hoppa in i hopplösa situationer under slutet av förra säsongen (och rädda laget!).

Men herregud han har bevisat sitt värde under 22 år i klubben, och nu mer än någonsin. Varför inte starta med honom?! Och varför inte spela honom mot Porto i CL?!

Vet inte varför jag skriver om Roma. Det är ju en CL-kväll.

Napoli ser bra ut. Spelade med Insigne i Serie A borta mot Palermo, men startade med Mertens borta mot Dynamo Kiev. Ytterligare en rotation på mittfältet och en i backlinjen. Men man visar att man satsar på Serie A, och att man vill hävda sig i CL.

Tidigare har bristen av rotation varit en akilleshäl för Napoli. Men nu har man en jämnare, stabilare och bredare trupp, dock utan de riktiga världsstjärnorna som krävs för att hämta hem titlar. Men man kan hävda sig på på båda fronterna... (jämför gärna med hur t ex Barcelona hanterat en liknande situation)

0-3 mot Palermo och 1-2 mot Dynamo Kiev. Sju poäng efter tre omgångar i Serie A samt en seger i en svår bortamatch i CL. Starkt.

Och nu får jag krypa till korset angående Higuaín. Han såg ut att vara ur form då Serie A startade, men nu senast imponerade han. Juventus ser urstarka ut. Pjanic och Higuaín lyfter dem från en redan stark position. De är nu på den allra högsta nivån i världen. Om de är i form och skadefria så kan de besegra alla lag.
Citera
2016-09-13, 22:48
Medlem
JayGatsbys avatar
Napoli vände 0-1 borta mot Dynamo Kiev till 2-1 tack vare två mål av Kamil Gilik.
Citera
2016-09-13, 23:27
Medlem
tjenaretjenares avatar
Toscano på kajen för det nya och det vackra Il Calciatore di Europe
Citera
2016-09-14, 12:50
Medlem
xuls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JayGatsby
Napoli vände 0-1 borta mot Dynamo Kiev till 2-1 tack vare två mål av Kamil Gilik.

Du menar förstås Arkadiusz Milik. Någon Kamil Gilik finns inte, men Kamil Glik spelar ju för Monaco
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in