Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Wilbacher skämmer ut sig mer än vanligt. Herregud vad töntig den personen är.
Serie A-personligheter i Sverige är starkt förknippade med oskönhet. Vad är det för människor som försöker föra ligans talan? Många är extremt intoleranta, helt utan självdistans. Läser du det här Wilbacher - så är du körd. Du har haft dina kanaler för att kunna bidra med ett gott journalistiskt verk. Istället har du tramsat, flamsat och ofta betett dig vedervärdigt. Det är synd.
Kommer ihåg att vi var flera som diskuterade detta fenomen för x antal år sedan i tråden. Jag håller med dig helt och hållet.
Svenska "calcioprofiler" känns väldigt mycket som en klubb för inbördes beundran där det mest dillas för sakens skull. Har exempelvis inte förstått grejen med att prata om en "direttore sportivo" istället för att bara säga sportchef.
Robert Perlskog är förövrigt en bra kommentator. Kan rekommendera hans blogg, intressant läsning som ofta sträcker sig utanför sportvärlden. Och någon får gärna rätta mig om jag har fel, men han var väl den som kommenterade italiensk fotboll allra först i Sverige? Har sett väldigt många Serie A matcher där Perlskog kommenterat och jag har då inte märkt av något "hat".