2016-09-10, 00:28
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av myskankan
Fem år sedan laget gick ut på den nya arenan. Fem år sedan man körde över Parma med 4-1. Dom är ett steg ifrån toppen, men det kan dom ta.

"Winning isn’t important, it’s the only thing that matters." Så klart Boniperti som säger det i videon, vid bänken.

https://www.youtube.com/watch?v=rh2OxPxYhZw
Fantastisk invigning till en fantastisk arena. Jag kan inte påminna mig om ett lika lyckat arenaprojekt någon annan stans. Jag har alltid ogillat Emirates stadium, Friends arena och Bayerns "nya" är inte jättevacker invändigt. Men Juventus stadium lyckas med konststycket att få de 41 000 att se ut som 60 000 på tvn, och samtidigt skänka en tät stämning.
Citera
2016-09-10, 19:58
Medlem
Gillar Di Francesco.Vertikalt med bollen, samt rörelse och yta utan. Och Sassuolo har bra spelare för att klara av det spelet. Men mot Juventus räcker det inte till. Allegri är för skicklig och har fantastisk kvalitet på sina spelare. Juventus tillhör världens absolut bästa lag just nu. Matchen var avgjord tämligen direkt...
Citera
2016-09-10, 23:47
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Ja det var precis det jag menade som deras chans, även om vissa trodde på scudetton 13/14 var det cl-spel som var prioriteringen och måstet för att hänga på de andra klubbarna i framtiden. Jag kan inte säga att jag ser någonting som pekar i rätt riktning för Fiorentina. Laget är inte särskilt bra, det är inte särskilt talangfullt, arenan och omsättningen är samma. Det enda som skulle kunna rädda dem är att serie a får fyra direktplatser. Men jag har väldigt svårt att se Fiorentina ens komma top 5 de kommande åren när det börjar gälla.

Jag tror inte heller Viola kommer att vara topp 4 framöver. Om jag ska vara något positiv i mörkret så är detta isåfall sista året en liten chans finns, efter detta året har tåget gått för all framtid för Fiorentina när det gäller drömmen om CL-spel. Milan och Inter blir bara bättre och bättre, speciellt Milan som inte kan bli sämre utan bara bättre nu inför varje säsong med investerarna. Napoli + Roma är sjävklara uppe i toppen. Det blir väldigt tajt för Fiorentina. Vet inte hur det ska gå till men ska Viola hamna 4a och kvala till CL iår så måste Inter inkl Milan göra ytterligare en plattsäsong. För Roma och Napoli kommer att slåss om 2a och 3e platsen och Inter får ändå anses som en seriös utmanare också till 2a, 3a och 4e platsen. Milan är mer start i projektet men de kommer nog smyga fram i framtiden.
Citera
2016-09-11, 20:46
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Jag tror inte heller Viola kommer att vara topp 4 framöver. Om jag ska vara något positiv i mörkret så är detta isåfall sista året en liten chans finns, efter detta året har tåget gått för all framtid för Fiorentina när det gäller drömmen om CL-spel. Milan och Inter blir bara bättre och bättre, speciellt Milan som inte kan bli sämre utan bara bättre nu inför varje säsong med investerarna. Napoli + Roma är sjävklara uppe i toppen. Det blir väldigt tajt för Fiorentina. Vet inte hur det ska gå till men ska Viola hamna 4a och kvala till CL iår så måste Inter inkl Milan göra ytterligare en plattsäsong. För Roma och Napoli kommer att slåss om 2a och 3e platsen och Inter får ändå anses som en seriös utmanare också till 2a, 3a och 4e platsen. Milan är mer start i projektet men de kommer nog smyga fram i framtiden.
Det är bara tre lag som har chans på cl i år. Och då ska trean kvala in, vilket Fiorentina förmodligen ändå inte skulle klara av även om de kom trea.

Såg lite höjdpunkter från Romas match, allt verkar flyta på som vanligt. Dzeko missar och Totti avgör.
Citera
2016-09-11, 22:40
Medlem
Knugen37s avatar
Balotelli gör två mål i debuten och fixar segern mot Marseille.
Citera
2016-09-11, 22:58
Medlem
anteri17s avatar
Wilbacher skämmer ut sig mer än vanligt. Herregud vad töntig den personen är.

Serie A-personligheter i Sverige är starkt förknippade med oskönhet. Vad är det för människor som försöker föra ligans talan? Många är extremt intoleranta, helt utan självdistans. Läser du det här Wilbacher - så är du körd. Du har haft dina kanaler för att kunna bidra med ett gott journalistiskt verk. Istället har du tramsat, flamsat och ofta betett dig vedervärdigt. Det är synd.
Citera
2016-09-11, 23:11
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av anteri17

Serie A-personligheter i Sverige är starkt förknippade med oskönhet. Vad är det för människor som försöker föra ligans talan? Många är extremt intoleranta, helt utan självdistans. Läser du det här Wilbacher - så är du körd. Du har haft dina kanaler för att kunna bidra med ett gott journalistiskt verk. Istället har du tramsat, flamsat och ofta betett dig vedervärdigt. Det är synd.

Perlskog-soppan du tänker på? Inte riktigt förstått vad det handlar om, men tydligen lämnade han en match i halvtid på order från ansvarig redaktör?
Citera
2016-09-11, 23:14
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Perlskog-soppan du tänker på? Inte riktigt förstått vad det handlar om, men tydligen lämnade han en match i halvtid på order från ansvarig redaktör?

Yes. Och Wilba töntar ned sig genom att anklaga Perlskog för Serie A-förakt, samtidigt som Wilba kritiserar en tweet Perlskog gjort om lokaljournalistik.
Citera
2016-09-11, 23:17
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Yes. Och Wilba töntar ned sig genom att anklaga Perlskog för Serie A-förakt, samtidigt som Wilba kritiserar en tweet Perlskog gjort om lokaljournalistik.

Tror det var i Niklas Holmgrens podd han berättade om när han började på TV4 på tidigt 90-tal och kommenterade just italiensk fotboll, där gav han iaf intryck av att uppskatta Italien och Serie A. Har svårt att tro att han skulle kommentera något han har "förakt" för i över tjugo år... Bisarrt. Wilbacher söp väl ned sig på Area Piccola.
Citera
2016-09-12, 01:39
Medlem
Calogeros avatar
Citat:

Kommer ihåg att vi var flera som diskuterade detta fenomen för x antal år sedan i tråden. Jag håller med dig helt och hållet.

Svenska "calcioprofiler" känns väldigt mycket som en klubb för inbördes beundran där det mest dillas för sakens skull. Har exempelvis inte förstått grejen med att prata om en "direttore sportivo" istället för att bara säga sportchef.

Robert Perlskog är förövrigt en bra kommentator. Kan rekommendera hans blogg, intressant läsning som ofta sträcker sig utanför sportvärlden. Och någon får gärna rätta mig om jag har fel, men han var väl den som kommenterade italiensk fotboll allra först i Sverige? Har sett väldigt många Serie A matcher där Perlskog kommenterat och jag har då inte märkt av något "hat".
Senast redigerad av Calogero 2016-09-12 kl. 02:05.
Citera
2016-09-12, 04:27
Medlem
Tecumseh-Valleys avatar
Svenska "calcioexperters" paradgren har utvecklats till att bli en tävling i vem som narcissistiskt kan orera häftigast i pekoral och irrelevant kunskap om saker som Dario Hübners tånagellängd udda septemberveckor. Förvuxna pojkar med senpubertala röster ska sjunga sånger från Ascolis curva på halvtaskig språkreseitalienska och vi förväntas bli till oss av beundran. För finsmakaren erbjuds dessutom en podcast vid namn Corvino (efter den eminente sportchefen, ingen skugga ska falla över honom), där det avhandlas syditalienska korvar, 356,5-årig grappa och eventuellt lite prat om Moggis elegans och matvanor. Eller om det bara är ljudet av två flåsande män som runkar av varandra i en timme och tio minuter, ibland är det svårt att höra skillnad.

Borell har dock sina stunder i andra fora, och Wilbacher kan också komma med en del intressanta iakttagelser ibland (så länge han inte tillåts dricka vin, de s k vinluncherna i Calciomania visade att han har en 13-årig frikyrkodotters ölsinne). Men i sina värsta stunder är de själva sinnebilden av hur extremt fånigt calciobevakningen bedrivs i Sverige.
Senast redigerad av Tecumseh-Valley 2016-09-12 kl. 04:45.
Citera
2016-09-12, 09:11
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1

Kan någon av er ge en detaljrik nedbrytning av vad som skett? Jag har inte hängt med och jag orkar inte kolla igenom hela deras twitterflöden, om det nu är där beefen ägt rum.

Uppskattas!

Rent instinktivt håller man ju på Perlskog.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in