2016-09-11, 15:31
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buffymylove
Har sett en del trådar om ämnet, men ingen ur det här perspektivet. Det verkar förekomma en uppfattning om att kvinnor sitter på den sexuella makten, att vi har något männen vill ha men som vi då kan använda som något slags maktmedel gentemot män.

Jag tycker att resonemanget är skevt, och utgår ifrån hur vissa män resonerar kring sex. För mig är det inte en makt att själv få välja att tacka ja, eller tacka nej i sexuella situationer. Att kvinnor får fler förslag än män är inte heller en makt som jag ser det.

Ställer frågan till Flashbacks kvinnliga användare.

Anser ni att ni har en sexuell makt? Och isåfall på vilket sätt gagnar det er? Andra reflektioner är självfallet välkomna.

Den som har något andra vill ha sitter ju givetvis på en viss makt.
Det gäller ju kvinnor generellt. Sedan på det individuella planet så är kvinnor olika åtråvärda, beronde både på utseende och beteende. Kvinnor som individer har alltså mer eller mindre makt.
Det är även individvariation i hur denna makt hanteras.

Det finns kvinnor som belönar sina pojkvänner när de har varit duktiga med sex.
Det finns kvinnor som använder sig av sin sexuella utstrålning för att manipulera män. Vissa har lärt sig hantera makten och utnyttjar den och andra inte.

Du drar ned det hela till en för banal nivå.
Citera
2016-09-11, 15:36
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
[/b]

Precis. Det hela handlar mer om er egen villighet och era begränsningar medan makt i sig inbegriper ett beroende, iaf om man ska gå efter Wikipedias definition av ordet.

Men vi är alla beroende av bekräftelse, och män av sexuell bekräftelse. För sin psykiska hälsa.
Glöm heller inte bort testosteronet som skapar ett fysiskt behov. 2.5 ggr högre än kvinnors.
Citera
2016-09-11, 15:36
Medlem
-vaas-s avatar
Som, jag kan komma in med lite saker jag observerar - nämligen ur socialgrupp Ö där alla är pundare med tatueringar på halsen och knogarna och rör sig i grupper om 5 kring ett visst område. Eller araber där man är brun av pigment istället för bläck.

Där det verkar som att gäng med killar 'äger' tjejerna och ska typ driva bort en bara de ser på en typ, där då de tjejerna inte har sexuell makt för killar runt dem styr vilka som kommer nära dem.

Vilket var rätt nasty observation. Lite som det här man ser i filmer från USA med gäng i LA.
Citera
2016-09-11, 15:37
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
This.

Det blir liksom synnerligt ofta "Men varför svälter de? Varför äter de inte bakelser?!?" när kvinnor ska uttala sig om just den sexuella makten.

Citat:
Fast. Makt i min värld är ju något jag har nytta av. Jag har ingen nytta av att män jag inte vill ha sexuellt ger mig inviter. Ja jag har makten att säga nej, men det har ju män också.

Du som kvinna har makten att säga nej till en hungrig, och mannen har rätten att säga nej till en mätt.

Pussyprivilige F! måste starta en rörelse om detta...
Senast redigerad av Gertrud1 2016-09-11 kl. 15:40.
Citera
2016-09-11, 15:42
Medlem
demonmormors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Du som kvinna har makten att säga nej till en hungrig, och mannen har rätten att säga nej till en mätt.

Pussyprivilige F! måste starta en rörelse om detta...

Varför ordbytet? Om rätten att säga nej blir en "makt" för kvinnor, varför blir det inte detsamma för en man?
Citera
2016-09-11, 15:44
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Den här makten ni talar om är ju isåfall i mycket villkorad till unga attraktiva kvinnor. Den makten är inte beständig.
Jag har inte varit attraktiv som ung kvinna, maktkapitalet fanns inte så att säga.

Som jag skrev vissa kvinnor har mer makt än andra, och kvinno är olika bra på att hantera den makten. Du använder den makten genom att visa klyfta... Tyvärr så är din personlighet en alltför stor black om foten. Den avataren med en kvinnlig personlighet skulle göra din inkorg full med beundrarbrev.

Citat:
Ursprungligen postat av demonmormor
Varför ordbytet?

Därför att det inte är makt att neka en mätt, den mätte vill inte ha, och behöver än mindre det som erbjuds.
Förstod du inte mina tidigare inlägg.
Citera
2016-09-11, 15:45
Medlem
franges avatar
Citat:
Därför att det inte är makt att neka en mätt, den mätte vill inte ha, och behöver än mindre det som erbjuds.
Förstod du inte mina tidigare inlägg.

Frågan är om hon inte förstår - eller väljer att inte förstå...
Citera
2016-09-11, 15:47
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:

Helt korret, feminister vägrar tänka åt det hållet. Feminister är indoktrinerad på att leta efter ord som antyder att kvinnor är offer. Ungefär som sexåringar som vill att allt ska vara lika, annars är det orättvist.
Citera
2016-09-11, 15:47
Medlem
demonmormors avatar
Citat:

Kan du inte svara på detta hellre än att spekulera i varför jag bad om ett förtydligande?

Citat:
Om nu den sexuella makten jag tydligen ska ha är så absolut - vad betyder den om jag inte utnyttjar den? Vad är makten värd, och hur är den villkorad?
Citera
2016-09-11, 15:50
Medlem
Buffymyloves avatar
Citat:
Den som har något andra vill ha sitter ju givetvis på en viss makt.
Det gäller ju kvinnor generellt. Sedan på det individuella planet så är kvinnor olika åtråvärda, beronde både på utseende och beteende. Kvinnor som individer har alltså mer eller mindre makt.
Det är även individvariation i hur denna makt hanteras.

Det finns kvinnor som belönar sina pojkvänner när de har varit duktiga med sex.
Det finns kvinnor som använder sig av sin sexuella utstrålning för att manipulera män. Vissa har lärt sig hantera makten och utnyttjar den och andra inte.

Du drar ned det hela till en för banal nivå.
Okej. Hur hade du formulerat frågeställningen för en mindre banal nivå?
Citera
2016-09-11, 15:51
Bannlyst
Citat:

Mjo, känns lite som att hon missförstår med flit. Eller försöker göra någon poäng hon aldrig kommer till. Drygt i vilket fall och gör detta till en totalt onödig tråd. Får sätta sig och tänka om, tänka rätt.
Citera
2016-09-11, 15:51
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Om nu den sexuella makten jag tydligen ska ha är så absolut - vad betyder den om jag inte utnyttjar den? Vad är makten värd, och hur är den villkorad?

Newsflash - det handlar inte om dig...

Som jag tidigare påpekat så handlar inte detta om kvinnor på individnivå försök diskutera ovanför naveln. Det här handlar om de som svälter.

För den hungrige så har alla kvinnor makt att neka honom mat. Även om denne skulle äcklas av menyn.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in