Citat:
Ursprungligen postat av
Buffymylove
Jag tycker att resonemanget är skevt, och utgår ifrån hur vissa män resonerar kring sex. För mig är det inte en makt att själv få välja att tacka ja, eller tacka nej i sexuella situationer. Att kvinnor får fler förslag än män är inte heller en makt som jag ser det.
Självklart innebär det att kvinnor har makten. Vad betyder det du skrev annars?
Kvinnor får tiofaldigt fler inviter till sex än vad män får. Inte ens de allra attraktivaste männen kan jämföras med den medelmåttiga kvinnans möjligheter till sex. Jag tycker att kvinnor har en skev bild av verkligheten när det gäller sexualitet, det känns som att ni projicerar hårt och tror att män absolut har det lika enkelt som er på köttmarknaden.
Män närmar sig kvinnor. Kvinnor väljer vilka av dessa de vill ligga med och tackar ja till en del och nej till andra. Så självklart är det ni har som den sexuella makten.
Bröllopet, den feta diamantringen, kärlek och romans som kvinnor begär av män. Tror ni att vi gör allt detta för att ni är så specialla?
Alla män vill ligga. I slutändan handlar det bara om hur mycket man är villig att betala för det.