Citat:
Ursprungligen postat av
Bbfedora
Ursäkta jag fick uppfattningen att din åsikt var att tornen sprängdes.
Min uppfattning är först och främst att de som var satta att utreda det inte gjorde så. Det i sin tur gör mig än mer misstänksam att de evidens för planerade explosioner (angivna ovan) som fanns där faktiskt stämmer.
Om du vill att jag ska spekulera i vilka som i så fall ligger bakom, så nöjer jag mig med att konstatera att det måste vara fråga om ett inside job, att topparna inom den amerikanska administrationen som ett minimum måste ha sanktionerat dådet och sett till att någon utredning värd namnet inte vidtogs.
Citat:
Ursprungligen postat av
Grejhujta
Jag tror ju inte på att det var bomber, och om det hade varit så tycker jag personligen att det är försent nu. Har svårt att se att man kan få fram bevis för att få någon fälld om det varit så
Det kan tyckas så i dagsläget, men ibland sker politiska omvälvningar av ett slag som tycks helt otänkbara fram till de faktiskt äger rum. Berlinmurens fall, t.ex.. Fram till dess så är det fortfarande utomordentligt viktigt att allmänheten fortsätter att kritisera makten och öka kraven på en genuint oberoende brottsutredning med fullt mandat att titta på vad man vill och fråga vem man vill om vad man vill.
Att inte göra det är att bli delaktig i brottet och kommande brott inspirerade av det. Accessory after the fact.