2016-09-05, 23:26
Medlem
Bbfedoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Jag är lite osäker på vad du fantiserar om just här. Kan du omformulera?

Vilka skulle enligt dig ha sprängt tornen?
Citera
2016-09-05, 23:41
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bbfedora
Vilka skulle enligt dig ha sprängt tornen?
Jag tar det en sista gång. Först måste man förutsättningslöst ta reda på om tornen faktiskt sprängts. Först efter det och, om det har skett, tar man reda på av vem och varför. Det här gjorde inte NIST trots att det ingick i deras uppdrag.

Förstår du?
Citera
2016-09-06, 00:19
Medlem
Citat:
Fast nu talar vi ju om en situation där samtliga "saker på hyllorna" felade.

Jo, alla i WTC och Pentagon dog.

Citat:
Är det fortfarande en affär du rekommenderar till dina vänner och bekanta?

Om alternativet vore din affär så skulle jag absolut göra det, 8 dagar i veckan.
Citera
2016-09-06, 00:28
Medlem
Bbfedoras avatar
Citat:
Jag tar det en sista gång. Först måste man förutsättningslöst ta reda på om tornen faktiskt sprängts. Först efter det och, om det har skett, tar man reda på av vem och varför. Det här gjorde inte NIST trots att det ingick i deras uppdrag.

Förstår du?

Ursäkta jag fick uppfattningen att din åsikt var att tornen sprängdes.
Jag tror ju inte på att det var bomber, och om det hade varit så tycker jag personligen att det är försent nu. Har svårt att se att man kan få fram bevis för att få någon fälld om det varit så.
Citera
2016-09-06, 01:23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Jo, alla i WTC och Pentagon dog.
Att inte fler dog berodde knappast på att "sakerna på hyllan" inte felade. Tre av fyra kapade plan nådde sina mål den dagen, det fjärde störtade enligt 9/11-kommissionen efter en hjälteinsats från ett antal av passagerarna.

Som sagt, samtliga "saker på hyllan" felade den dagen.

Citat:
Om alternativet vore din affär så skulle jag absolut göra det, 8 dagar i veckan.
Exakt.
Citera
2016-09-06, 01:43
Avstängd
Citat:
Ursäkta jag fick uppfattningen att din åsikt var att tornen sprängdes.
Min uppfattning är först och främst att de som var satta att utreda det inte gjorde så. Det i sin tur gör mig än mer misstänksam att de evidens för planerade explosioner (angivna ovan) som fanns där faktiskt stämmer.

Om du vill att jag ska spekulera i vilka som i så fall ligger bakom, så nöjer jag mig med att konstatera att det måste vara fråga om ett inside job, att topparna inom den amerikanska administrationen som ett minimum måste ha sanktionerat dådet och sett till att någon utredning värd namnet inte vidtogs.

Citat:
Jag tror ju inte på att det var bomber, och om det hade varit så tycker jag personligen att det är försent nu. Har svårt att se att man kan få fram bevis för att få någon fälld om det varit så
Det kan tyckas så i dagsläget, men ibland sker politiska omvälvningar av ett slag som tycks helt otänkbara fram till de faktiskt äger rum. Berlinmurens fall, t.ex.. Fram till dess så är det fortfarande utomordentligt viktigt att allmänheten fortsätter att kritisera makten och öka kraven på en genuint oberoende brottsutredning med fullt mandat att titta på vad man vill och fråga vem man vill om vad man vill.

Att inte göra det är att bli delaktig i brottet och kommande brott inspirerade av det. Accessory after the fact.
Citera
2016-09-06, 17:28
Medlem
Bbfedoras avatar
Citat:
Min uppfattning är först och främst att de som var satta att utreda det inte gjorde så. Det i sin tur gör mig än mer misstänksam att de evidens för planerade explosioner (angivna ovan) som fanns där faktiskt stämmer.

Om du vill att jag ska spekulera i vilka som i så fall ligger bakom, så nöjer jag mig med att konstatera att det måste vara fråga om ett inside job, att topparna inom den amerikanska administrationen som ett minimum måste ha sanktionerat dådet och sett till att någon utredning värd namnet inte vidtogs

Frågan är väl i så fall - Varför var de tvungna att spränga?
Jag ser bara tre alternativ.
- Att få starta krig. Varför då riskera operationen med wtc7 och hade det inte räckt med attacken i sig?
- Tornens fall skulle vara en symbol. Kanske för terrorister men knappast för USA eller?
- Att så många som möjligt skulle dö. Kanske för terrorister men knappast för USA eller?
Inget med att spränga har någon logik i sig tycker jag.
Citera
2016-09-06, 17:43
Avstängd
Citat:
- Att få starta krig. Varför då riskera operationen med wtc7 och hade det inte räckt med attacken i sig?
- Tornens fall skulle vara en symbol. Kanske för terrorister men knappast för USA eller?
- Att så många som möjligt skulle dö. Kanske för terrorister men knappast för USA eller?
Inget med att spränga har någon logik i sig tycker jag.
Och med de här funderingarna vill du legitimera NIST's beslut att inte undersöka katastrofplats och rasmassor efter tecken på att sprängmedel hade använts INNAN man dammsuger brottsplatsen och fraktar bort resterna och säljer dem till Kina för återanvändning? Helt emot standardiserad rutin vid varje större brand ÄVEN om inga misstankar på att sådana har använts är rapporterade?
Citera
2016-09-06, 18:48
Medlem
Citat:

WTC7 var viktig för att sopa igen ledtrådar
Citera
2016-09-06, 18:51
Medlem
Bbfedoras avatar
Citat:
Och med de här funderingarna vill du legitimera NIST's beslut att inte undersöka katastrofplats och rasmassor efter tecken på att sprängmedel hade använts INNAN man dammsuger brottsplatsen och fraktar bort resterna och säljer dem till Kina för återanvändning? Helt emot standardiserad rutin vid varje större brand ÄVEN om inga misstankar på att sådana har använts är rapporterade?

NIST fann inga bevis för sprängmedel.
Det jag ville var att du skulle fundera på varför man skulle ha sprängt.
Men vi får väl vara ense om att vi är oense!
Citera
2016-09-06, 18:54
Medlem
Citat:
NIST fann inga bevis för sprängmedel.
Det jag ville var att du skulle fundera på varför man skulle ha sprängt.
Men vi får väl vara ense om att vi är oense!

Och FBI hittade inga brevis för att Hillary Clinton gjort något fel när hon hade en mejlserver i källarn. Litar du på myndigheternas rapporter?
Citera
2016-09-06, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Och FBI hittade inga brevis för att Hillary Clinton gjort något fel när hon hade en mejlserver i källarn. Litar du på myndigheternas rapporter?

Det där (liksom så mycket annat...) har du nog missförstått.
Att Clinton gjort fel som använt en privat mailserver står utom allt tvivel, och genom denna server har ytterst känslig information passerat.
Vad FBI säger är att det (efter vad som kan visas) inte kan påvisas att något av denna känsliga information läckt ut ur den aktuella servern. Men det beror kanske mera på tur än på skicklighet..

Så här skriver exempelvis CNN om FBI-rapporten:
"Much of the report reiterated what FBI Director James Comey testified in open hearings before Congress, including that more than six dozen email chains contained classified information at the time they were sent and that there appeared to have been hacking attempts on her server, though there is no evidence they were successful. Still, the report added fuel to the criticisms of Clinton and the narrative that her team acted "extremely careless," as Comey said."

/T
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in