2016-09-05, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Trillioner dollar? Lägger man verkligen ner mångdubbelt gånger världens samlade ekonomiska tillgångar årligen på säkerhetssystem? I sånt fall tycker jag verkligen också de borde vara felfria..
Du vet att han menar biljoner
Citera
2016-09-05, 22:05
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Nej de gör inte det, de säger tvärtom att det inte går. Ni har lyckats hitta ett twittermeddelande som säger 350 knop (vilket är en märkligt jämn... siffra). Och det är fortfarande 200 km/h kort mot snabbaste planet vid 9/11

Kan du visa någon som mätt hastigheten?

Som sagt amnesin slår till igen, du har redan fått längre bak i tråden.

Dina undanflyende att svara på var dina källor till att plan inte kan flyga i den hastigheten och på den höjden visar på att det fabulerar du fram och du har inte en susning, och din projiciering på oss andra är pinsamt patetiska.
Citera
2016-09-05, 22:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Du vet att han menar biljoner
Även om han menar biljoner dollar så är det en orimlig summa..
Citera
2016-09-05, 22:12
Avstängd
Citat:
Trillioner dollar? Lägger man verkligen ner mångdubbelt gånger världens samlade ekonomiska tillgångar årligen på säkerhetssystem? I sånt fall tycker jag verkligen också de borde vara felfria..
Det är andra gången du är på och hackar om det.

http://spraktidningen.se/artiklar/2013/11/nu-behover-vi-tala-om-stora-tal

Långa skalan

Miljon 10 ^ 6
Miljard 10 ^ 9
Biljon 10 ^ 12
Tusen biljoner 10 ^ 15
Triljon 10 ^ 18
Tusen triljoner 10 ^ 21
Kvadriljon 10 ^ 24

Korta skalan

Million
Billion
Trillion
Quadrillion
Quintillion
Sextillion
Septillion

Trillioner = biljoner ... men det visste du nog redan innan du postade. Dvs, jag väljer det lite slarvigare, trillion:er, eftersom det är USA vi diskuterar.
Citera
2016-09-05, 22:16
Avstängd
Citat:
Även om han menar biljoner dollar så är det en orimlig summa..
Hundratals miljarder dollar, funkar det bättre? Groteska summor även om systemet i fråga hade fungerat som tänkt.
Citera
2016-09-05, 22:18
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Det är andra gången du är på och hackar om det.

http://spraktidningen.se/artiklar/2013/11/nu-behover-vi-tala-om-stora-tal

Långa skalan

Miljon 10 ^ 6
Miljard 10 ^ 9
Biljon 10 ^ 12
Tusen biljoner 10 ^ 15
Triljon 10 ^ 18
Tusen triljoner 10 ^ 21
Kvadriljon 10 ^ 24

Korta skalan

Million
Billion
Trillion
Quadrillion
Quintillion
Sextillion
Septillion

Trillioner = biljoner ... men det visste du nog redan innan du postade. Dvs, jag väljer det lite slarvigare, trillion:er, eftersom det är USA vi diskuterar.

Som jag skrev ovan, även biljoner dollar är orimligt... USA har en BNP på runt 15 biljoner dollar - jag har rätt svårt att se att "flera" av dessa biljoner skulle utgöra kostnader för diverse säkerhetssystem...

Edit:
Citat:
Hundratals miljarder dollar, funkar det bättre? Groteska summor även om systemet i fråga hade fungerat som tänkt.

Kanske, beroende på vad som avses med dessa säkerhetssystem..
Citera
2016-09-05, 22:22
Avstängd
Citat:
Som jag skrev ovan, även biljoner dollar är orimligt... USA har en BNP på runt 15 biljoner dollar - jag har rätt svårt att se att "flera" av dessa biljoner skulle utgöra kostnader för diverse säkerhetssystem...
Fast här var det ju inte fråga om "diverse" säkerhetssystem. Här var det systemet som sådant som inte funkade, vid en attack på landets ekonomiska, politiska och militära centrum.

Some system ...
Citera
2016-09-05, 22:30
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Fast här var det ju inte fråga om "diverse" säkerhetssystem. Här var det systemet som sådant som inte funkade, vid en attack på landets ekonomiska, politiska och militära centrum.

Some system ...
Ja om du avser att hela statsapparaten med allt från socialtjänst till gatukontoret, sophämtning, militären, politiker, CIA och sjukvården misslyckades så är hundratals miljarder dollar säkert en relevant siffra.
Citera
2016-09-05, 22:45
Medlem
Bbfedoras avatar
Citat:
Jag håller med om att det krånglar till det hela ordentligt, men det är nog mindre bra att gå in med en förutfattad mening om hur eventuella förövare tänker hit och dit INNAN man samlar in data och drar slutsatser. Risken är annars stor att man låter samma föreställningar diktera villkoren för empirin och därmed missar vad som faktiskt utspelat sig.

Du är tillfreds med att man fraktade bort allt rasmaterial från WTC7 för omedelbar transport till Kina INNAN man undersöker detta och katastrofplatsen minutiöst bl.a. efter spår av sprängämnen/incendiaries:

- Det trots att det är standard och rutin även när det gäller helt vanliga bränder utan direkt misstanke om brott, sprängämnen eller terrordåd?

- Det trots att det fanns att stort antal vittnen som rapporterade kraftiga explosioner?

- Att byggnaden faller symetriskt rakt ner i sitt eget 'fotavtryck' på några sekunder varav 8 våningar i absolut fritt fall?

- Att endast de inledande 2 minuterna av NIST's simulering av rasförloppet har publicerats, vilka dessutom inte alls påminner om hur raset ser ut på samtliga de videor som spelat in det?

- Att det är första gången i världshistorien en skyskrapa i stål har totalkollapsat p.g.a. brand?

- I stället hänvisar du till hur eventuella förövare eventuellt tänker?

Hur tänker du här?

Du menar att det finns en konspiration i konspirationen, och den första konspirationen skall inte få komma fram (eller kvittade det?), vad var så viktigt med wtc7 att de skulle ta risken annars?
Och förresten vilka skulle ligga bakom den första konspirationen enligt dig?

Citat:
Ja, men då så. Varför lägga ner trillioner dollar årligen på (säkerhets)system eftersom de ändå inte är felfria?

Ursäkta mig!, jag menade statliga system. Där det jobbar människor har jag fortfarande åsikten att fel kan begås utan att det behöver vara en stand down (blundning).
Citera
2016-09-05, 23:04
Medlem
Citat:
Ja, men då så. Varför lägga ner trillioner dollar årligen på (säkerhets)system eftersom de ändå inte är felfria?

Skulle det bara finnas felfria saker på hyllorna vore de väldigt tomma. Tom hyllorna vore borta.
Citera
2016-09-05, 23:11
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Bbfedora
Du menar att det finns en konspiration i konspirationen, och den första konspirationen skall inte få komma fram (eller kvittade det?), vad var så viktigt med wtc7 att de skulle ta risken annars?
Nej, jag menar precis det jag skrev. Att man ska undersöka katastrofplats och rester förutsättningslöst utan att först fantisera om vad möjliga förövare möjligen har tänkt och därpå leta bevis som bekräftar det man fantiserar om.

Det här tycker du känns orimligt?

Citat:
Och förresten vilka skulle ligga bakom den första konspirationen enligt dig?
Jag är lite osäker på vad du fantiserar om just här. Kan du omformulera?

Citat:
Ursäkta mig!, jag menade statliga system.
Är det bara statliga system som kan fela?

Citat:
Där det jobbar människor har jag fortfarande åsikten att fel kan begås utan att det behöver vara en stand down (blundning).
Självklart är det så. På samma sätt är det i sin tur inte något bevis för att det inte var en stand down.

Det måste undersökas ordentligt och då gärna av personer som inte själva kan misstänkas ha deltagit i den, alternativt stå i beroendeförhållande till de som ska utredas, t.ex. den av Bush utsedda 9/11-kommissionen.

Snacka om att utse traktens pyroman till brandchef.
Senast redigerad av onopono 2016-09-05 kl. 23:13.
Citera
2016-09-05, 23:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Grejhujta
Skulle det bara finnas felfria saker på hyllorna vore de väldigt tomma. Tom hyllorna vore borta.
Fast nu talar vi ju om en situation där samtliga "saker på hyllorna" felade.

Är det fortfarande en affär du rekommenderar till dina vänner och bekanta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in