Citat:
Ursprungligen postat av
BAB7
Kanske är det så att vi målar in oss i ett hörn, när vi fokuserar så mycket på Lars ev. psykiska ohälsa.
Det finns ju faktiskt inga bevis alls på att Lars led av någon psykisk ohälsa överhuvudtaget, det är rena spekulationer från vår sida.
Det kan trots allt finnas andra förklaringar till Lars agerande, hans beteende kan ha varit irrationellt i samband med att han tagit narkotika, och i ett narkotikapåverkat tillstånd kan naturligtvis en person bete sig märkligt på många sätt och vis, det skulle också förklara avsaknaden av aptit.
Det ena behöver ju inte utesluta det andra, jag menar som så här, - även om Lars har betett sig egendomligt och märkligt under resan så behöver det inte nödvändigtvis vara orsaken till hans försvinnande.
Det kan lika väl vara så att Lars har blivit utsatt för ett grovt brott, mördad helt enkelt.
Något kan ha gått väldigt, väldigt snett i samband med att han skulle köpa knark tex.
Vi ska också tänka på att Lars inte alls var van vid den här miljön.
Lars är van vid trygga Tyskland, han har aldrig varit utomlands och helt plötsligt står han kanske och vill köpa knark av kriminella östeuropeer i Bulgarien.. vad som helst kan ha hänt!
Det är helt riktigt. Vi har inte en aning och detta är enbart spekulationer från vår sida. Vi vet egentligen i stort sett ingenting med säkerhet.
Eftersom vi inte har ett hum vad som hände med honom så kan många förklaringar vara möjliga. En sak står i a f helt klart och det är att hans försvinnande inte är frivilligt. Som jag ser det. En person som han var/är skulle få det mycket svårt att klara sig i Bulgarien. Jag tror inte heller att han hade någon som helst önskan att bosätta sig där.
Nej Lars egendomliga och märkliga beteende behöver inte ha något att göra med att han försvann.
Att Lars skulle ha blivit utsatt för ett mycket grovt brott kan vi inte heller bortse i från.
Personligen tror jag detta kan ha varit en av orsakerna till hans beteende. Precis som du också skrev så var han inte van vid den här miljön. Lars var van vid Tyskland. Han verkar inte heller ha varit en van resenär och resan till Goldstrand/Varna kan mycket väl ha varit hans första utlandsresa.
Han lär med andra orsaker kan ha varit totalt ovan vid utlandsresor. Detta kan ha gjort honom både osäker, nervös och orolig. Detta blev heller inte bättre då de två reskamraterna reste iväg. Då var han ensam kvar fastän de erbjöd sig att stanna men det ville han inte.
Att inslag av narkotika finns med någonstans skulle inte förvåna mig det minsta.
Du har redan tagit upp när Lars precis har kommit utanför flygplatsbyggnadens dörrar att han sticker ner handen i ena fickan. Man ser klart och tydligt hur vänsterhanden som snabbast glider ner i byxornas vänsterficka. Det verkar mera som han som hastigt kände efter något än att han letade efter någonting där. Pass? Pengar?