2016-08-21, 16:56
Medlem
Zizierzrogbas avatar
Vad säger hans två kompisar? Jag har bara sett en väldigt kort dokumentär i ämnet där det enda som framkom var att han och hans (okänt antal) kompisar hade hamnat i bråk på stranden med några andra turister och att det var där hans skada uppstod som gav honom reseförbud.

Jag hade ingen aning om att de var två till antalet, eller att som står skriviet här i tråden, han sagt att han blivit misshandlad vid två tillfällen, varav i det ena fallet hävdad att folk fått betalt för att slå honom. Blev kompisarna också misshandlade vid två tillfällen?
Citera
2016-08-21, 17:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
Jo, men hans psykiska hälsa förklarar inte på något sätt att han är spårlöst försvunnen.

Drunknad i Svarta Havet, t. ex.. Hade han mördats av nagra smagangsters, hade de inte haft nagot behov av att skaffa undan kroppen.
Citera
2016-08-21, 17:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zizierzrogba
Vad säger hans två kompisar? Jag har bara sett en väldigt kort dokumentär i ämnet där det enda som framkom var att han och hans (okänt antal) kompisar hade hamnat i bråk på stranden med några andra turister och att det var där hans skada uppstod som gav honom reseförbud.

Jag hade ingen aning om att de var två till antalet, eller att som står skriviet här i tråden, han sagt att han blivit misshandlad vid två tillfällen, varav i det ena fallet hävdad att folk fått betalt för att slå honom. Blev kompisarna också misshandlade vid två tillfällen?

Det där med tva misshandelstillfällen, är väl inte styrkt. Nu är det ju ett problem, vad ska man anse vara fakta i det här fallet?

Kompisarna blev mig veterligt aldrig misshandlade.
Citera
2016-08-21, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
Drunknad i Svarta Havet, t. ex.. Hade han mördats av nagra smagangsters, hade de inte haft nagot behov av att skaffa undan kroppen.

Även om man drunknar så hamnar kroppen oftast någonstans där den blir hittad. Sen varför skulle inte småganstrar vilja gömma en kropp? Allting blir så mycket lättare om ingen hittar kroppen.
Citera
2016-08-21, 17:08
Medlem
Citat:
Även om man drunknar så hamnar kroppen oftast någonstans där den blir hittad. Sen varför skulle inte småganstrar vilja gömma en kropp? Allting blir så mycket lättare om ingen hittar kroppen.

Det är en massa besvär att gömma en kropp. Och finns ingen personlig koppling GM-BO, är det i regel helt onödigt. En drunknad kropp kan försvinna.
Citera
2016-08-21, 17:20
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vart tog Lars vägen efter han sprang in i skogen?

Citat:
Ursprungligen postat av KorvDroganoff
När jag läser om hotellet så verkar det vara ett helt okej ställe med många nöjda kunder, inklusive åtminstone en kompis till mig(en bulgar, verkar mest vara bulgarer som bor där). Det är väl mest att det inte är så centralt om man turistar - vilket Lars inte gjorde. En grej kan ju vara att taxichaffisen har ett samarbete med hotllet och får lite provision om han kör dit folk. Prismässigt vet jag inte hur det förhåller sig, men mitt i centrum finns åtminstone ett vandrarhem som antagligen är det billigaste boendealternativet i staden. Detta får mig att tänka att de kanske samarbetade.

Hotellet ligger verkligen avsides på en bakgata, långt ifrån där man som turist rör sig. När jag var ny här varnades jag ofta för områdena bakom Katedralen, ungefär där han bodde, men detta är på grund av problemet med zigenare. De utgör nog inte någon större fara tror jag, mer än att de kanske rånar dig om du har osis. Men något mer organiserat, att de stalkar till flygplatsen osv - inte en chans.

På denna bild ser man att det inte direkt är mitt i centan hotellet ligger, utan i ett hyfsat fattigt/genosnittligt område i utaknten av centrum.

Gällande att han sade till sin mor att han befann sig högt upp så är det första jag osökt kommer att tänka på Hotel Cherno More. Det är antagligen högsta byggnaden i Varna och man kan ta sig högst upp när som helst, då det ligger en pianobar i toppen. Ett inte helt dumt ställe att söka skydd på, beroende på vad man fruktar. Men denna "höjd" han talar om kan förstås ha varit vad som helst.

Angående vad jag tror.. så vet jag faktiskt inte. har inte hunnit läsa tillräckligt om det. men om han bara stack till skogs så bör man ha hittat en kropp eller rester från en kropp. Och det har man väl inte?

Runt flygplatsen är det mest bara skog och små byar, vet inte vart han sklle tagit vägen därifrån.

Nu lutar jag åt att han bara var väldigt paranoid och hade vnföreställningar, något som drev honom i graven.

Edit: Rätt nära hans hotell finns även en lång bro, under vilken det finns höga hus i ett nedgånget indutriområde. Bron leder över till andra sidan vattnet. Asparuhovo-bron heter den.

Misstänkte att det kunde ha varit mest bulgarer som bodde på Hotel Color. Talade personalen tyska och/eller engelska på detta hotell?

Mer information ang. hotellet: Bl. a. prisuppgifter

Har själv haft dessa funderingar att taxichaffisen och hotellet kan ha samarbetat. Är ju inte så ovanligt. Har hänt mig också i andra länder när de har försökt att lura iväg en till något hotell som man inte alls vill bo på.

Jaså du varnades för området bakom Katedralen ungefär där Lars kom att stanna ca en halv natt. Det verkar faktiskt inte vara ett trevligt område och jag skulle då inte ha velat bo på detta hotell. Ser i o f s fint och trevligt ut inuti men omgivningarna runt hotellet är tyvärr inte lika trevliga. Naturligtvis kände inte Lars till detta när han hamnade där.

Den där bilden på gatan där hotellet ligger ökade precis inte intresset för att bo på där. Snarare tvärtom.

När det gäller detta att han befann sig på en "höjd" som han berättade i ett av sina samtal till modern, så sa han också något i stil med att han fick se till att hålla sig fast så att inte ramlade ner. Detta kan ev. ha varit de höga byggnader som du omnämner men jag tror mer på att han kan ha klättrat upp i ett högt träd eller upp på en hög mur. När det gäller Hotel Cherno More och att det fanns en pianobar högst upp kände med stor sannolikhet inte Lars till.

Man har inte efter att Lars springande försvann in i skogen ett enda spår efter honom. Inga som helst uppgifter av något slag har framkommit under dessa dryga två år som nu har gått.

Det staket han klättrade över var 2½ meter högt.

Nej vart skulle han ha tagit vägen när han väl befann sig i denna skog? Finns det vattendrag i närheten av flygplatsen?
Senast redigerad av Skaraborg2 2016-08-21 kl. 17:23.
Citera
2016-08-21, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
Det är en massa besvär att gömma en kropp. Och finns ingen personlig koppling GM-BO, är det i regel helt onödigt. En drunknad kropp kan försvinna.

Frågar mig också vart han skulle ha drunknat någonstans. En flygplats och en skog erbjuder inte så stora möjligheter att drunka liksom.
Citera
2016-08-21, 17:33
Medlem
Marskens avatar
Historien med huliganerna från Bayern är inte trovärdig överhuvudtaget.

Med det sagt så kan han ju ha hallucinerat ihop hela storyn eller ljög han?

Jag kan dock sätta min högra testikel på att det han påstod gällande huliganer som attackerat honom eller hyrt in någon annan att göra det aldrig har inträffat.
Citera
2016-08-21, 17:50
Medlem
Skaraborg2s avatar
Vad var orsaken till Lars märkliga beteende?

Citat:
Hmm... är lite förvånad över att så stor fokus ligger på Lars egna psykiska hälsa. Om någon flyr i panik från en flygplats, klättrar över ett staket och försvinner in i skogen och sen är spårlöst borta även efter 2 års utredningar och sökanden klargör det att man inte har hittat någon kropp.

Alla hans ägodelar inkl pengar och id-kort är kvar på flygplatsen. Han har alltså flytt i panik från någonting. Att han skulle leva är högst osannolikt. Man klarar inte av att hålla sig borta från världen utan några resurser i ett land där man inte ens talar språket. Någon skulle uppmärksamma honom.

Den starkaste teorin är därför att han verkligen var i trubbel och att det fanns personer som ville ha fast honom. Tydligen fastnade ingen sådan person på film på flygplatsen och man ser ingen som springer efter honom. Men det är högst troligt att denna person/personerna såg vilken väg Lars flydde.

Därefter ska han blivit infångad, kanske i skogen långt bort från vittnen. Mördad och kroppen undangömd. Spårlöst borta.

Då hänger hela händelsen ihop. Alla andra förklaringar ger väl frågetecken medan ovanstående mord och gömda kropp-teorin förklarar varför han är spårlöst borta. Om kroppen är väl gömd så lär mysteriet aldrig lösas och vi får heller aldrig veta varför.

Nej hans kropp har aldrig hittats.

Alla Lars ägodelar inklusive ID-kort och mobil blev kvar på flygplatsen. Litet pengar kan han i o f s ha haft i byxfickorna. Hans ryggsäck och väska skickades sedan hem till modern i Tyskland.

Att han helt klart flyr från någon eller något kan vi alla se.

Jag har också mycket svårt att se att den försvunne skulle ha klarat sig utan några resurser samt att inte kunna landets språk.

Det kan ha förhållit sig på det sättet att någon/några personer ville ha fatt på honom. Detta går inte att utesluta.

Någon sådan person fastnade tyvärr inte på videoklippet. Där kan man se en ljushårig tjej stå i vad som verkar vara en lång klänning. När Lars springande tar sig förbi alldeles bakom hennes rygg, så vänder hon på huvudet och tittar efter honom. Hon verkar ha blivit förvånad varför någon sprang så fort han gjorde.

Var det någon eller några personer som såg honom rusa iväg i full panik så såg de nog efter vart han tog vägen. Om det skulle ha varit på detta sätt så såg dessa sedan till att kroppen försvann permanent. Antingen t. ex. ner i gjorden eller i något vattendrag med tyngder.

Frågan är i s f: Vad var det Lars fick se som var så farligt att han fruktade för sitt liv? Hans kamrater hade inte lagt märke till något då de alla tre hade varit tillsammans.

Jag är osäker här men försvann inte Lars från kamraterna på kvällen den femte dagen? Under morgonen den sjätte dagen hade de alla tre träffats igen.
Senast redigerad av Skaraborg2 2016-08-21 kl. 17:55.
Citera
2016-08-21, 17:51
Medlem
Citat:
Frågar mig också vart han skulle ha drunknat någonstans. En flygplats och en skog erbjuder inte så stora möjligheter att drunka liksom.

Naturligtvis inte i den omedelbara närheten, men Svarta Havet fanns inom räckhall.
Citera
2016-08-21, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Nej hans kropp har aldrig hittats.

Alla Lars ägodelar inklusive ID-kort och mobil blev kvar på flygplatsen. Litet pengar kan han i o f s ha haft i byxfickorna. Hans ryggsäck och väska skickades sedan hem till modern i Tyskland.

Att han helt klart flyr från någon eller något kan vi alla se.

Jag har också mycket svårt att se att den försvunne skulle ha klarat sig utan några resurser samt att inte kunna landets språk.

Det kan ha förhållit sig på det sättet att någon/några personer ville ha fatt på honom. Detta går inte att utesluta.

Någon sådan person fastnade tyvärr inte på videoklippet. Där kan man se en ljushårig tjej stå i vad som verkar vara en lång klänning. När Lars springande tar sig förbi alldeles bakom hennes rygg, så vänder hon på huvudet och tittar efter honom. Hon verkar ha blivit förvånad varför någon sprang så fort han gjorde.

Var det någon eller några personer som såg honom rusa iväg i full panik så såg de nog efter vart han tog vägen. Om det skulle ha varit på detta sätt så såg dessa sedan till att kroppen försvann permanent. Antingen t. ex. ner i gjorden eller i något vattendrag med tyngder.

Frågan är i s f: Vad var det Lars fick se som var så farligt att han fruktade för sitt liv? Hans kamrater hade inte lagt märke till något då de alla tre hade varit tillsammans.

Jag är osäker här men försvann inte Lars från kamraterna mellan den femte och sjätte dagen? På morgonen hade de alla tre träffats igen.

I den tyska Aktenzeichen-dokumentären, nämns att Lars väntade utanför McDonald's pa sina tva kamrater medan de handlade. När de sedan kom ut, kanske 10 mnuter senare, vars Lars försvunnen. De träffades dagen därefter, och da berättar Lars om de mystiska bulgariska kriminella, som ska ha misshandlat honom medan han väntat pa kompisarna - pa uppdrag av tyska fotbollssupportrar.
Lars historia är ju inte trovärdig alls! Hade han känt sig hotad, hade det bara varit att rusa in till kompisarna pa restaurangen!

Nej, Lars hade knarkproblem, som han gjorde sitt bästa för att dölja. Det är vad jag tror. Crytal Meth, ecstacy, metamfetamin eller liknande, kan ge upphov till akut paranoia.

En annan konstig sak: Den bulgariske läkaren i dokumentären ska ha erbjudit Lars operation, som han avböjde! Detta, trots att orsaken till att Lars stannade enligt honom själv var, att han ville ha läkarvard....
Citera
2016-08-21, 18:06
Bannlyst
Kan man, eller är det fastställt att han inte hade en stor summa pengar? På sig eller gömt i Bulgarien?

Konton i andra länder?

Om han på något underligt sätt vill visa upp en teori att han är död. Men i själva verket bara ville "byta"
Sitt liv, utan att någon visste vart?

En tanke iallafall. Hur såg ekonomin ut? Den frågan kan ge svar på en hel del. Åt båda hållen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in