Det mesta här blir ju spekulationer. Vi vet ju inte så särdeles mycket.
Någon planerad misshandel av rivaliserande fotbollshuliganer tror jag absolut inte på, och absolut inte i Bulgarien om det är frågan om tyska lag.
Att han flytt från flygplatsen är ju konstaterat, och självklart har han nog gjort sig ganska illa på stängslets taggtråd. Det kan vara så att han har förblött, men då borde han återfunnits i närområdet tänker jag. Sen kan han ju fått blodförgiftning av smutsiga sår och dött senare av det, men det känns inte så troligt.
Att det varit nåt fel i skallen är jag tämligen säker på. Psykos, vanföreställningar, annan psykisk ohälsa kan jag tänka mig med tanke på hela historien. Droger, inte omöjligt´. Om det är droger inblandat tror jag knappast det skulle komma fram, tror inte hans kompisar skulle säga det i så fall. För om han tagit nåt skit är det mycket troligt att de också gjort det. Och det sitter nog långt inne att erkänna i så fall.
´Även om maffian på något sätt skulle kommit i kontakt med Lars, så tror jag knappast de skulle lägga ner så mycket tid och åmak på honom, även om han klantat sig under sin tid där. Om maffian på något sätt skulle "kontrollera" flygplatsen, vilket jag inte tar för helt sant, så känns det ändå som en för stor åtgärd för en skitsak. Dessutom om han retat upp nån maffia anknuten så måste det i så fall vara någon mycket högt uppsatt, en vanlig hantlangare som blivit blåst på ett par gram knark har knappast någon möjlighet att genomföra en så omfattande operation. Dessutom vill ju de som är högre upp i hierarkin ha så lite ljus på sig som möjligt varför något maffiarelaterat känns osannolikt.
Även om han nu tagit sig över stängslet och tryckt en stund i skogsdungarna där omkring så är det fullt möjligt att han lyckats få lift med någon lastbil en kort eller lång sträcka. Han kan därefter "gått i sjön". Han hade ju inte jättemycket pengar på sig när han försvann och de € 200 klarar han sig inte långt på. Har han hamnat i fel miljö sen kan han mycket väl blivit bragd om livet.
Hotellet han kvartade på må ha varit sunkigt, och det har säkert, som nämnts tidigare, förekommit narkotikahandel och prostitution där. Men om han bara checkade in och gick till rummet så torde han inte råkat ut för något där. Varken hallickar eller narkotikalangare vill ju ställa till med allt för mycket, de vill ju inte ha oönskad uppmärksamhet på sig. Det är ju varken bra för affärerna eller den egna hälsan om man säger så.
Jag tror helt enkelt att han fått en "knäpp" (psykisk ohälsa). Detta kan ju legat latent hos honom och utlösts av droger eller "bara" en svårare misshandel. Det JAG undrar, varför åkte han på stryk? Säg att han blev oprovocerat misshandlad, men det borde inte utlösa denna typ av reaktionsmönster, men visst kan smällen gjort honom irrationell.
Att han är i livet idag är synnerligen otroligt, tyvärr.