Citat:
Ursprungligen postat av
har-analys
Jag far av dina inlägg oundvikligen en känsla av att du starkt ogillar bulgarer/östeuropéer. Att du betraktar de som potentiella brottslingar eller nagot ännu värre. Dessa dina presumtiva fördomar gör att du lätt malar in dig i ett hörn

....
Du har i flera inlägg i följd sagt att "vad som helst kan ha hänt", och liknande saker. Men kan verkligen vad som helst ha hänt? Hur vore det om du i stället tog fasta pa olika scenarier, och listade dem efter sannolikhet?
Nagot som verkligen inte kan ha hänt, enligt min bedömning, är att Lars genomfört ett planerat försvinnande.
Hehe, nej kriminella öststatare är inte att leka med.
Nej, något planerat frivilligt försvinnande är det inte frågan om, det är vi helt överens om.
Andra scenarier kan vi naturligtvis endast spekulera i, samma gäller Lars psykiska hälsa, här vet vi heller inget säkert.
Lars märkliga beteende och agerande under resan behöver nödvändigtvis inte bero på psykisk sjukdom eller skada uppkommen av slaget han fick, det kan likväl handla om tillfällig narkotikapåverkan, därav också avsaknaden av aptiten.
Låt oss spekulera i den sista sekvensen av den här historien, det sista vi ser av Lars är när han springer ut från flygplatsbyggnaden för att sedan hoppa över stängslet, där upphör alla spår.
Vart var han på väg?
Hade han ett mål när han hoppade över stängslet eller rusade han bara iväg i total sinnesförvirring?
Läkaren har vittnat om att Lars verkade nervös och orolig, precis innan han avvek från rummet, kanske Lars satt och funderade på något väldigt, väldigt viktigt och allvarligt i denna stund?
Kanske Lars resonerade fram och tillbaka med sig själv,
"ska jag sätta mig på flyget nu och åka hem och glömma allt detta, eller ska jag...."
Kanske Lars beslutar sig för att han ska stanna och reda ut någon allvarlig händelse som skett, dessutom är han kanske vid detta tillfälle också narkotikapåverkad vilket gör att han agerar på ett minst sagt märkligt vis, genom att rusa ut och hoppa över stängslet.
Jag ser framförallt två olika scenarier:
1. Han har drabbats av en skada i samband med misshandeln, och därav hans märkliga beteende, detta slutat helt enkelt med att han rusar ut från flygplatsen, hoppar över stängslet och försvinner.
Kanske drunknade han, kanske dog han i ett skogsområde, kanske lever han som hemlös någonstans i Bulgarien, han kan ju också ha drabbats av minnesförlust i kombination med skadan han fick.
2. Något väldigt allvarligt hände där nere i Bulgarien, han kan ha blivit vittne till något mycket allvarligt brott, han kan ha kommit i konflikt med grovt kriminella typer, eller han kan helt enkelt bara ha bråkat med fel personer, något som kostade honom livet i slutändan.
Jag vet inte riktigt vad jag ska tro, men helt omöjligt är det ju inte att någon helt enkelt slog ihjäl honom.