Citat:
Att kalla Qarabag för ett lätt motstånd tyder på djup okunskap om fotboll. Sett till de två matcherna mot dem och sett till deras meriter från europeisk klubbfotboll är det tecken på djup underskattning att kalla dem för en lätt motståndare. jag påstår att alla svenska topplag hade fått svårt mot dem i en kvalmatch.
Man ska också ha i minnet att vi sålde vår bästa mittfältare, att våra bästa mittback varit skadad stor del av våren och att klubben dragits med ekonomiska problem en längre tid som sannolikt påverkar laget, så att vi missar i guldstriden är i varje fall för mig ingen överraskning även om man hoppas in i det längsta. Med tanke på förutsättningarna är trots allt en tredjeplats okej.
Därmed inte sagt att jag är fullt nöjd med Lennartsson. Tycker han är för dålig på att våga släppa fram yngre spelare och är för försiktig som matchcoach, särskilt när det är uppenbart att startelvan inte levererar som den ska. Ska man byta ut honom för det? Ja, kanske men det är ju också lite grann beroende på vad man kan få istället. Lennartsson är sammantaget ändå rätt okej och jag kan se att det finns argument både för att byta ut honom och behålla honom. I slutändan ska man göra det som är mest ekonomiskt försvarbart. Ett cupguld, en andraplats i ligan och fortfarande med i racet om en Europaplats, resultatmässigt är det inte jättedåligt även målet är serieseger.