2016-09-02, 17:11
Medlem
snillet_1s avatar
Totti har fått sin rättmätiga plats på den eminenta sajten The Players' Tribune som publicerar artiklar skrivna av atleterna själva:

http://www.theplayerstribune.com/francesco-totti-as-roma-english/

Till exempel flyttade han inte hemifrån förrän han hade förlovat sig med sin Ilary, vilket var år 2003...
Citera
2016-09-02, 22:32
Medlem
myskankans avatar
Italien mot Serbien, EM-Kval, U21, i ett varmt Vicenza. Rai Due var snälla nog att visa matchen i Sverige, eller så glömde min TV-operatör att blocka matchen. I vilket fall som helst så kunde jag se den på TV i min soffa.
Serbien började bäst och var det bättre laget i första halvlek. Serbiens högerback Gajic gjorde också 0-1 med ett fint skott precis utanför straffområdet.
Italien ryckte upp sig i andra, men dom hade fortfarande svårt att skapa bra målchanser. Milinkovic-Savic, målvakten i Serbien, trycker till Rosseti och Italien får en straff. Cerri gör det han ska göra och kvitterar, 1-1.

Även om jag vill att Italien ska vinna denna matchen, så känns det som ett bra resultat.

Italien saknade också ett gäng spelare, Berardi och Mandragora är skadade. Resten snodde Ventura till A-laget.
Citera
2016-09-03, 07:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klopek
Jag hade viljat se 4-3-1-2:

Buffon

Barzagli - Rugani - Bonucci - Chiellini

De Rossi - Verratti - Marchisio

Bonaventura

Berardi - Pellé
.

Tycker det ser intressant ut!

Du har uppenbarligen inte följt Milan noggrant de senaste säsongerna.
Bonaventura som trequartista i 4-3-1-2? Det gick ju inte alls bra när det testades. Den positionen kräver numera en spelare som gör mer utan boll än med boll. En spelare som är både en fjärde mittfältare och en ytter och forward i ett.
Bonaventura är mångsidig och knappast lat, men han är alldeles för bollkär och har inte tempot och kvaliten i sig för att överleva i en så extremt svår roll - vilket iofs väldigt väldigt få har, vilket även är anledningen till att den formationen blivit så sällsynt.

Det saknas även en forward som vill agera playmaker - dvs en Zlatan eller Tevez-typ. Det är numera där man placerar playmakern och inte bakom anfallarna.
Berardi är inte riktigt en sådan.

Vill man ha Berardi och Bonaventura där framme så får det bli i en 4-3-3 med en centerforward som kan spela för ytteranfallarna. Dvs en Zaza istället för en Pelle.
Citera
2016-09-03, 18:30
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stukatj
Du menar Real Madrid förmodar jag eller?

Ett möjligt scenario där också. Det är faktiskt inte otroligt att vi får se Allegri i Real Madrid en vacker dag. Han har tjugo år kvar som tränare och han är idag bland topptränarna i Europa statusmässigt.

Det sista trodde jag inte att jag skulle skriva. Har aldrig varit så besviken som när Conte avgick och ersattes med en tränare helt utan karisma. Så tänkte jag då, men segrarna har gett honom någon form av aura. Idag litar jag på hans omdöme fullt ut.
Citera
2016-09-04, 16:24
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige
Ett möjligt scenario där också. Det är faktiskt inte otroligt att vi får se Allegri i Real Madrid en vacker dag. Han har tjugo år kvar som tränare och han är idag bland topptränarna i Europa statusmässigt.

Det sista trodde jag inte att jag skulle skriva. Har aldrig varit så besviken som när Conte avgick och ersattes med en tränare helt utan karisma. Så tänkte jag då, men segrarna har gett honom någon form av aura. Idag litar jag på hans omdöme fullt ut.

Allegri ser sådär advokat-bossig ut. Dessutom med ett underfundigt flin. Karisma för mig.
Citera
2016-09-04, 17:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Kul att Donnarumma fick hoppa in och göra debut. Ska bli kul att följa hans utveckling och se om han når Buffons toppar och jämnhet.

Gjorde en tabbe tyvärr i samband med ett av Frankrikes mål...

Men absolut, han är onekligen en fantastisk duktig målvakt redan som tonåring.

Av flera skäl, vore det bra för Donnarumma ifall om han anslöt sig till Juventus.

Han är Buffons naturlige efterträdare och lär säkra deras målvaktspost i minst 20 år framåt.
Citera
2016-09-05, 18:47
Medlem
Skrev i början av juni ett tämligen tragiskt inlägg med youtubevideo om hur hjälten Claudio Olinto de Carvalho, dvs Nené sakta tynade bort. I lördags gick han bort och begravningen var idag.

En alldeles underbar spelare som fungerade perfekt tillsammans med Gigi Riva. De spelade tolv år tillsammans i Cagliari. De var varandra riktigt nära inte bara på planen utan kanske ännu mer utanför. Riva placerade Nenés Cagliaritröja på kistan och tog ett sista förväl...

https://scontent-arn2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.0-9/14141847_1256941804365534_8222706643751042850_n.jp g?oh=73a8510fc2bc28ce179da50c02497301&oe=58397CD5
Citera
2016-09-05, 20:41
Medlem
Buffon

Chiellini
Bonucci
Barzagli

Antonelli
Bonaventura
Verratti
Parolo
Candreva

Pelle
Eder

https://pbs.twimg.com/media/Crm5teVWAAIoyNv.jpg

Starkt försvar och ok mittfält, men tragiskt anfall. Belotti och Berardi hade åtminstone varit lite spännande, men detta...

Samtidigt njuter jag av att det är 11 italienare. Visst kan man betrakta Éder som brasse, men hans farfar var italienare. Dessutom är han döpt efter den fantastiska brasilianska spelaren Éder som ju förlorade mot Italien 1982. Enligt mig Brasiliens bästa landslag genom tiderna, så många underbara spelare och personligheter. Matchen mot Italien är för mig den bästa landslagskampen någonsin.

Även om jag tycker att matcherna mot Tyskland 1970 respektive 2006 är värdiga konkurrenter. Men 1982 påverkade mig på ett djupt och innerligt sätt eftersom jag då var en liten grabb som råkade vara i Italien då det hände.

Oavsett så handlar det nu om kvällens match.
Citera
2016-09-05, 21:58
Medlem
I truppen finns det flest Milanspelare. Juventus dominerar såklart defensiven, men rimligen tillhör framtiden Donnarumma och Romagnoli. Och på mittfältet finns Bonaventura. Alla dessa tre spelare gillar jag och har framtiden för sig. Det har även De sciglio. Dessutom har Milan Antonelli och Montolivo i landslaget...
Citera
2016-09-05, 22:41
Medlem
Chiellini är min favorit i backlinjen. Gillar hans tuffa stil där han visar kvalitet och inställning. Men ikväll var han usel och sedan blev han fan utvisad tämligren omedelbart i andra halvleken. Sällan som man är usel och dessutom blir utvisad.

Men 3-5-2 är ok att få Chiellini utvisad. Ledning med 1-2 och därmed bara köra defensivare på yttrarna...Dvs ta ner Antonelli och kanske ta ut Candreva mot De Sciglio. Men Ventura valde att ta ut Bonaventura och ta in meningslösa Ogbonna. Förstår inte varför Ogbonna och Astori fortfarande finns med i truppen. Svaghet att vara så låst vid en formation oavsett vilka spelare man har till sitt förfogande och under vilka omständigheter man spelar.

Och sedan direkt efter ta in Florenzi mot Candreva. Och sedan kom Immobile in för Eder och gjorde mål, samt avgjorde matchen. 1-3.

Men låt oss konstatera att Verratti är gli Azzurris stjärna, och att det är tragiskt att han slösar bort sin tid mellan mästerskap i Frankrike...

Och att det finns en brist bland dagens anfallare. Men vafan Insigne, Berardi, Belotti, El Shaarawy, Gabbiadini går enligt mig före Eder, Pelle. Och inte minst Giovinco! Inte helt solklart vilka som ska räknas som anfallare, men låt mig kalla dem offensiva spelare som kan göra mål.
Citera
2016-09-06, 02:29
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
I truppen finns det flest Milanspelare. Juventus dominerar såklart defensiven, men rimligen tillhör framtiden Donnarumma och Romagnoli. Och på mittfältet finns Bonaventura. Alla dessa tre spelare gillar jag och har framtiden för sig. Det har även De sciglio. Dessutom har Milan Antonelli och Montolivo i landslaget...

Montolivo gör ingen glad i Milan forumet, gå in och läs där så ska du får se vad han får utstå efter varje match i ett par års tid. Montolivo är inte framtiden. Däremot kan jag hålla med om att Donnarumma och Romagnoli är. De sciglio har ju varit mer eller mindre värdelöst i Milan och i landslaget. Antonelli har jag dålig koll på men hört bra om honom.

När Marchisio är tillbaka blir det naturligt att Parolo eller Bonvaventura får gå åt sidan tror jag. Men jag gillar Parolo när han spelar på mittfältet och på kanten finns då Candreva, de spelade tillsammans i många år i Lazio så de synkar bra ihop med varandra. Visserligen är Candreva i Inter nu men det borde ju sitta i ryggmärgen deras samarbete.

De Rossi - Verratti - Marchisio/Parolo

Är de Rossi inte tänkt för landslaget numera iomed han inte spelade? Om han håller tillräcklig klass så borde han ju köra sitt sista mästerskap nästa VM.
Citera
2016-09-06, 02:35
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Chiellini är min favorit i backlinjen. Gillar hans tuffa stil där han visar kvalitet och inställning. Men ikväll var han usel och sedan blev han fan utvisad tämligren omedelbart i andra halvleken. Sällan som man är usel och dessutom blir utvisad.

Men 3-5-2 är ok att få Chiellini utvisad. Ledning med 1-2 och därmed bara köra defensivare på yttrarna...Dvs ta ner Antonelli och kanske ta ut Candreva mot De Sciglio. Men Ventura valde att ta ut Bonaventura och ta in meningslösa Ogbonna. Förstår inte varför Ogbonna och Astori fortfarande finns med i truppen. Svaghet att vara så låst vid en formation oavsett vilka spelare man har till sitt förfogande och under vilka omständigheter man spelar.

Och sedan direkt efter ta in Florenzi mot Candreva. Och sedan kom Immobile in för Eder och gjorde mål, samt avgjorde matchen. 1-3.

Men låt oss konstatera att Verratti är gli Azzurris stjärna, och att det är tragiskt att han slösar bort sin tid mellan mästerskap i Frankrike...

Och att det finns en brist bland dagens anfallare. Men vafan Insigne, Berardi, Belotti, El Shaarawy, Gabbiadini går enligt mig före Eder, Pelle. Och inte minst Giovinco! Inte helt solklart vilka som ska räknas som anfallare, men låt mig kalla dem offensiva spelare som kan göra mål.

Mest tragiska är att Verratti även förnyat sitt kontrakt. Slösa bort karriären i ett PSG som aldrig kommer vinna CL och hur kul är det att spela matcher mot Dijon och liknande gäng haha. Och vinnta franska ligan när det med bara Monaco som kan utmana i princip men ändå aldrig räcker till. Visste inte det för ens ett par dagar sedan att det finns ett lag som heter Dijon (senap) i högsta divisionen nu.

Tappar man inte all lust till fotboll att spela i den skitligan. Visst pengarna är bra men med tanke på vad hans lön är så borde han kunna halvera sin lön till 4,5 miljoner euro per säsong istället och spela i en liga med hjärta, roliga lag och tradition. Tjänar väl i PSG 8,5 miljoner euro eller liknande.

Han är fortfarande ung så det finns tid. Och alla de bästa italienska spelarna bör alltid spela för Juventus, det är tradition. Hans hjärta klappar för Juventus, jag har alltid hoppats han ska återvända till Turin den förlorade sonen. Vi har en annan son som skulle må bra av hans sällskap, marchisio. Två Turin-söner sida vid sida i Juve det är som ristat i sten!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in