Nedanstående skrivet 20 minuter in i matchen mot Inter:
Citat:
Ursprungligen postat av
Brille68
Sousa borde nog lämna Fiorentina. Inte bara för att han inte fåt ut maximalt möjliga ur truppen utan framförallt för att han sviker fansen när han t ex hävdar att Bernadeschi förtjänar en mer ambitiös klubb.
Resultaten har varit haltande, men har haft storklubbar som t ex Inter efter sig i tabellen. Men inte längre… Eller rättare sagt, inte just nu med ca 20 minuter in på matchen… Jag anser att Sousas framti hänger på denna match.
Sedan seger hemma mot Palermo följt av förlust mot Genoa och Lazio. Det duger inte. Och visst ingen fantastisk trupp, men den borde vara med och utmana.
Jag är generellt emot den simpla lösningen att byta tränare, vilket kanske kan förklaras av att jag tröttnade på Cellinos sätt att hantera alla motgångar.
Så låt mig konstatera att det inte bara krävs en seger för Fiorentina hemma mot Napoli, utan att de vinner med ett bländande och säkert spel som lovar gott inför framtiden. Annars håller jag ännu en gång med
anteri17:
Citat:
Ursprungligen postat av
anteri17
Sousa har inte råd att tappa poäng i de båda kommande matcherna... Fiorentina är tydliga dogs både mot Lazio och Napoli. Jag gissar på max 1 poäng och att Sousa skickas ut vid juletid.