2016-09-01, 03:00
Medlem
Klopeks avatar
Som grädde på moset till varför jag är helt säker på att vi inte går ifrån 3-5-2 förutom i januari/februari (asamoah och lemina afrikanska mästerskapet) då det blir brist på mittfältare annars.

Ja saken är den att vi har överskott på kvalitativa mittbackar: Barzagli, Bonucci, chiellini, Rugani, Benatia. Matchen senast mot Lazio, benatia var en jävla mur! En av de bättre spelarna i Juve som förövrigt gjorde en dålig match. Det jag inte gillar när bonucci är borta är att vi flyttar om i 3-backslinjen för mycket. Mot viola:

Benatia - Barzagli - Chiellini

Benatia tog Barzaglis plats, Barzagli tog bonuccis plats då hans son skulle opereras så han fick ledigt. Alltså är Bonucci vital för 3-5-2. Samma sak med Rugani, han spelar helst till höger och där finns både Barzagli och Benatia som båda dessa är högerfotade? Åtminstone barzagli är det, gissar på att benatia är det också. Och Rugani har även han spelat på barzaglis plats.

Bonucci är viktig i uppspelen, speciellt nu när vi inte haft en pjanic/marchisio som regista och det märktes ännu mer att bonucci saknades senast. Det måste alltid finnas en regista i pjanic/marchisio och en bonucci på plan i 3-5-2. Är dock pjanic och marhiciso ej tillgängliga så måste bonucci spela, nu var det olyckligt att det blev som det blev senast + att dessa två ej var tillgängliga.

det jag vill komma till är att det går inte att övergå helt till 4-backslinje. Vem ska man mer bänka? Rugani ruttnar på bänken och behöver utvecklas och det i ett 3-5-2 som vi kör nu med 3 mittbackar. Benatia är FÖR BRA för att sitta på bänken. Det är omöjligt att gå all in på 4-backslinje denna säsongen. Det skulle betyda att bonucci och chiellini tar mittbacksplatserna och barzagli, rugani och benatia bänkas.

barzagli tycker jag är snäppet sämre än bonucci och chiellini i 4-backslinje.

Jag tror ledningen har en plan och det är inför nästa säsong eller säsongen efter. Att Barzagli kommer spela max en säsong till efter denna och då är det perfekt gå över till 2 mittbackar med rugani, benatia, chiellini och bonucci. Alldeles lagom med 4 mittbackar om man endast kör med 2 mittbackar.
Citera
2016-09-01, 19:43
Medlem
Några olika sidors betyg på Serie A-lagens Calciomercato.

Rent allmänt anses Juventus ha varit mest lyckosamma, följt av Inter och Napoli. Sedan kommer mindre lag som Cagliari och Torino. Milan tillhör de allra sämsta tillsammans med Udinese och Palermo.

Citera
2016-09-01, 23:00
Medlem
Tämligen trist uppställning av Ventura:

(3-5-2): Buffon; Barzagli, Astori, Chiellini; Candreva, Parolo, De Rossi, Bonaventura, De Sciglio; Pellè, Eder

1-2 efter första halvlek, och direkt i andra gick Buffon, Barzagli och De Rossi ut, medan Donnarumma, Rugani och Montolivo kom in. Lite roligare, och framförallt var det Donnarummas debut.

https://pbs.twimg.com/media/CrS3pP_WgAAvKok.jpg:large

Slutar 1-3.
Citera
2016-09-01, 23:02
Medlem
B-Dawks avatar
Kul att Donnarumma fick hoppa in och göra debut. Ska bli kul att följa hans utveckling och se om han når Buffons toppar och jämnhet.
Citera
2016-09-01, 23:18
Medlem
Klopeks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Tämligen trist uppställning av Ventura:

(3-5-2): Buffon; Barzagli, Astori, Chiellini; Candreva, Parolo, De Rossi, Bonaventura, De Sciglio; Pellè, Eder

1-2 efter första halvlek, och direkt i andra gick Buffon, Barzagli och De Rossi ut, medan Donnarumma, Rugani och Montolivo kom in. Lite roligare, och framförallt var det Donnarummas debut.

https://pbs.twimg.com/media/CrS3pP_WgAAvKok.jpg:large

Slutar 1-3.

Marchisio är skadad. Men Verratti är väl fortfarande inte skadad? Given på mittfältet ju.

Jag hade viljat se 4-3-1-2:

Buffon

Barzagli - Rugani - Bonucci - Chiellini

De Rossi - Verratti - Marchisio

Bonaventura

Berardi - Pellé
.

Tycker det ser intressant ut!

Eller detta även intresssant: 4-2-3-1

Barzagli - Rugani - Bonucci - Chiellini

De Rossi - Verratti

Berardi - Marchisio - Candreva

Pellé

Dessa uppställningar bra mycket mer intressant än det som spelades. Barzagli spelade en hel del matcher som högerback förra sässongen i fyrbackslinje och han gjorde det skitbra. Chiellini har spelat ännu mer som vänsterback och gör även det riktigt fint, anledningen till att han sällan gör det i juve är dels för att det oftast är 3-5-2 eller om det någon match är fyrbackslinje så finns det ju två giganter i evra och sandro som tar den platsen. Men i tidigare säsonger så spelade han en del vänsterback
Senast redigerad av Klopek 2016-09-01 kl. 23:21.
Citera
2016-09-02, 00:02
Medlem
snillet_1s avatar
Ventura är ju 100% 3-5-2 (till skillnad från Conte) så det känns meningslöst att spekulera i andra system. Jag tycker att det ofta är ett system som suger livslusten ur en även om jag också ser dess positiva egenskaper, ffa i det defensiva. Men fan vad sterilt det tenderar att bli...
Citera
2016-09-02, 09:41
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
https://webgram.co/p/BJ0PNSSjns4

Skön bild. 3 av 4 med anknytning till den vackra klubben. Kanske också den fjärde när karriären summeras?
Citera
2016-09-02, 09:46
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av BonhommeDeNeige

Skön bild. 3 av 4 med anknytning till den vackra klubben. Kanske också den fjärde när karriären summeras?
Tveksamt skoval på The Special One.
Citera
2016-09-02, 09:52
Medlem
BonhommeDeNeiges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av U-Fig
Tveksamt skoval på The Special One.
Ja, vad fan är det där? Tankarna går till budgetjumpaskor av märket Bagheera, alternativt Lejon.
Citera
2016-09-02, 11:07
Medlem
Försöksdjurs avatar
Citat:

Det hoppas jag inte!
Citera
2016-09-02, 15:29
Medlem
Revolution i Pisa och den nya ägaren återkallar Gattuso.
Citera
2016-09-02, 16:45
Bannlyst
Citat:

Du menar Real Madrid förmodar jag eller?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in