2016-09-03, 11:50
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Ja, allt går enligt bibelns planer. Tänk om folk skulle omvända sig, då skulle Bibeln ha fel.

Ja OM Bibelns planer går som "Planerat" men det VET vi INGET om det är endast en tro man kan ha om det men slutresultatet kommer säkerligen förundra många. Min tes är att många icke Religiösa kommer klara sig bättre än många Religiösa som tidigare inlägg visar på. För dom har inte trasslat in sig i Religiösa floskler och försökt förvirra en massa människor.Jag är själv Troende men har min tro och ingen annans och den bär mig.
Citera
2016-09-03, 11:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jedidja1
Ja OM Bibelns planer går som "Planerat" men det VET vi INGET om det är endast en tro man kan ha om det men slutresultatet kommer säkerligen förundra många. Min tes är att många icke Religiösa kommer klara sig bättre än många Religiösa som tidigare inlägg visar på. För dom har inte trasslat in sig i Religiösa floskler och försökt förvirra en massa människor.Jag är själv Troende men har min tro och ingen annans och den bär mig.
Ok, fair enough. Själv försöker jag att tro så lite som möjligt, särskilt när det handlar om rena gissningar.
Citera
2016-09-03, 12:22
Bannlyst
Citat:
Tack. Fina ord, men glöm inte att du har ett ansvar att hjälpa dom oskyldiga och dom enkla.
Du ska sprida kärlekens budskap och Jesus ord.
Och varna för djävulens trix om du ser dom.
Citera
2016-09-03, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LevisAnning
Tack. Fina ord, men glöm inte att du har ett ansvar att hjälpa dom oskyldiga och dom enkla.
Du ska sprida kärlekens budskap och Jesus ord.
Och varna för djävulens trix om du ser dom.
Hur vet man om det är djävulens trix?
Citera
2016-09-03, 12:28
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Hur vet man om det är djävulens trix?

Det märker man på frukten av trädet alltså om det är en frukt på gott eller ont
Citera
2016-09-03, 12:37
Medlem
Citat:
Det märker man på frukten av trädet alltså om det är en frukt på gott eller ont
Fast det är väl du själv som avgör vad du tycker är gott eller ont?
Och kan inte en människa göra något ont, utan att djävulen är inblandad?
Citera
2016-09-03, 12:45
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Fast det är väl du själv som avgör vad du tycker är gott eller ont?
Och kan inte en människa göra något ont, utan att djävulen är inblandad?

Det är som en Indian en gång sa. I människan finns (symboliskt) två vargar en ond och en god.Och hur man matar dessa två vargar gör dig till vad du är. Alltså matar du den ena med God föda (andlig) så visar det sig att du är en god Människa då överkommer den varg som om du matat med lite ond föda (oandlig) och godheten vinner över ondskan och tvärt om du matat den andra mer med endast ond Föda (oandlig) så vinner ondskan i dig över det goda i dig.
Citera
2016-09-03, 13:05
Medlem
Citat:
Det är som en Indian en gång sa. I människan finns (symboliskt) två vargar en ond och en god.Och hur man matar dessa två vargar gör dig till vad du är. Alltså matar du den ena med God föda (andlig) så visar det sig att du är en god Människa då överkommer den varg som om du matat med lite ond föda (oandlig) och godheten vinner över ondskan och tvärt om du matat den andra mer med endast ond Föda (oandlig) så vinner ondskan i dig över det goda i dig.
Fast det säger inte så mycket, då indianen inte sade vad som var gott respektive ont.
Och vissa kanske får sina vargar matad av andra än sig själv.
Citera
2016-09-03, 13:09
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Fast det säger inte så mycket, då indianen inte sade vad som var gott respektive ont.
Och vissa kanske får sina vargar matad av andra än sig själv.

Så du menar att du inte kan se skillnad på vad som serveras dig om följden av hela saken faller ut i att bli något gott i sista änden eller något ont ???
Citera
2016-09-03, 13:12
Medlem
Citat:
Så du menar att du inte kan se skillnad på vad som serveras dig om följden av hela saken faller ut i att bli något gott i sista änden eller något ont ???
Sa jag det? Läs en gång till.

Vissa kan bli indoktrinerad i tidig ålder, och har därmed en helt annan syn på gott och ont än många andra.
Citera
2016-09-03, 13:19
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Sa jag det? Läs en gång till.

Vissa kan bli indoktrinerad i tidig ålder, och har därmed en helt annan syn på gott och ont än många andra.

Jo visst finns det indoktrinering och många som hamnar i i sådan. Tro mig jag vet av egen erfarenhet Jag bor nämligen i Hjärtat av bibelbältet i Småland Jönköping. Och som Jesus varnade för så kommer de som rovlystna vargar (då har den onda av dem segrat.) i fårakläder och försöker med sina knep att få en på fall.

Jag tycker det är riktigt roligt att gå på Gudstjänster och väckelsemöten och titta på förödelsen som råder hos dem. Deras elit prällar pastorer äldste mm är så fattiga blinda och nakna och dränker folket i irrläror.
Citera
2016-09-03, 13:35
Medlem
Citat:
Jo visst finns det indoktrinering och många som hamnar i i sådan. Tro mig jag vet av egen erfarenhet Jag bor nämligen i Hjärtat av bibelbältet i Småland Jönköping. Och som Jesus varnade för så kommer de som rovlystna vargar (då har den onda av dem segrat.) i fårakläder och försöker med sina knep att få en på fall.

Jag tycker det är riktigt roligt att gå på Gudstjänster och väckelsemöten och titta på förödelsen som råder hos dem. Deras elit prällar pastorer äldste mm är så fattiga blinda och nakna och dränker folket i irrläror.
Men avgör du själv vad som är gott eller ont, eller kollar du i Bibeln innan du avgör?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in