2016-09-03, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LevisAnning
Jag gnäller inte. Jag delar med mig av den goda nyheten.
Allt du behöver göra är att tro på Jesus och du har evigt liv.
Fast då får ju Bibeln fel.
Citera
2016-09-03, 00:51
Medlem
Pukeeyes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mulla Krekar
Satanism o djävulsdyrkan är absolut inte samma sak!

Jag kan kalla mig satanist (enligt LaVey), o dyrkar bara mig själv!

Det har du rätt i, LaVay är en stor och klok man, men ingen man någonsin skulle få för sig att dyrka. Mannen är inte ens religiös, utan bara en stor vältalig och handlingskraftig ateist. (sök på youtube)

Vi behöver flera sådana. Christoffer Hitchens är tyvärr död, och Richard Dawkins börjar bli gammal och trött. Vi behöver fler sådana storheter i kampen mot religionen. Denna kamp måste ses som en viktig del av kampen mot terrorismen, vilket är ett (avsiktligt?) förbisett faktum.

Hur skall västvärlden någonsin på riktigt kunna kritisera de muslimska terroristernas vansinne, om vi samtidigt förespråkar liknade irrläror.
Senast redigerad av Pukeeye 2016-09-03 kl. 00:59.
Citera
2016-09-03, 08:59
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Har ni tänkt på att västvärlden går mer och mer mot djävulsdyrkan.
Jag menar musiken, dataspel, Pokemon, hollywoodfilmer, konst, kläder och tatueringar.
Sedan har jag sett hur det visar sig bland våra ledare. En hel del tyder på att allt folk i toppen är med i frimurarna som tycks vara dyrkare av Baal och Baphomet.

Man ser tecken överallt på banker och flygplatser mm.

Söker man på new world order så ser det ut som om agendan i världen är att skapa en ny världsregering och satanistisk världsreligion.
Hundratusentals människor varnar för detta på Youtube och andra ställen.

Intet nytt under Solen Paulus förklarar i 2 Kor 4:4 om detta fenomen. Och ja det är New World Order som styr oss åt helvete Och där ingår även "Kristna" fd Presidenter som tex G Bush som är med i Skull and Bones en hemlig Satanist sekt. Kolla på Youtube du hittar massor där om hemliga Satanist sekter som tex frimurare mm.

2 Kor 4:4

"Ty de otrognas sinnen har denna tidsålders gud så förblindat, att de icke se det sken som utgår från evangelium om Kristi, Guds egen avbilds, härlighet." (2 Kor. 4:4)

https://youtu.be/sNgrPmVPNVg
Citera
2016-09-03, 09:54
Bannlyst
Nej. Inget är nytt, men likväl ser få hotet.
Läs kommentarerna på den här tråden.
Dom tror att vi går framåt och allt blir bättre och bättre.

Folk avvisar Bibeln trots att allt som står där händer.
Dom bryr sig inte om något. All visdom får dom från Hollywood och porrfilm.

Miljoner människor skriker ut sanningen, men inger lyssnar.
Citera
2016-09-03, 09:59
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:

Få äro de som finner den smala vägen till den smala porten och många äro de som går in genom den stora till fördärvet
Citera
2016-09-03, 10:03
Bannlyst
Rfid chipet.
http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/sl-vill-gora-det-mojligt-att-resa-med-ett-chip-under-huden/aRKpia!cofoZflEBBZdlKBRyugSkA/.
Citera
2016-09-03, 10:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jedidja1
Få äro de som finner den smala vägen till den smala porten och många äro de som går in genom den stora till fördärvet
du dyrkar ju ahriman av att döma från din profilbild.
Citera
2016-09-03, 10:08
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HackadKorv
du dyrkar ju ahriman av att döma från din profilbild.

Eftersom många skriker Troende på Jesus är satanister så kan man ju ha en occult avatar för att retas
Citera
2016-09-03, 10:50
Medlem
Citat:
Och så ska det inte vara, menar du?
Citera
2016-09-03, 10:51
Medlem
Citat:

Jag ser en massa hot. Dock ser jag inte Bibeln som svaret på dessa hot.
Citera
2016-09-03, 11:36
Medlem
jedidja1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Och så ska det inte vara, menar du?

Jag citerade skriften lite klumpigt där så här menade jag om jag missförstods. Matt7:13-14

13.
Gån in genom den trånga porten. Ty vid och bred är den väg som leder till fördärvet, och många äro de som gå fram på den;
14.
och den port är trång och den väg är smal, som leder till livet, och få äro de som finna den.

Matt 7:21-23

21.
Icke kommer var och en in i himmelriket, som säger till mig: 'Herre, Herre', utan den som gör min himmelske Faders vilja.
22.
Många skola på 'den dagen' [1] säga till mig: 'Herre, Herre, hava vi icke profeterat i ditt namn och genom ditt namn drivit ut onda andar och genom ditt namn gjort många kraftgärningar?'
23.
Men då skall jag betyga för dem: 'Jag har aldrig känt eder; gån bort ifrån mig, I ogärningsmän.'

Många skl "Kristna" kommer att få ett bittert uppvaknande på domens dag.
Citera
2016-09-03, 11:43
Medlem
Citat:
Jag citerade skriften lite klumpigt där så här menade jag om jag missförstods. Matt7:13-14

13.
Gån in genom den trånga porten. Ty vid och bred är den väg som leder till fördärvet, och många äro de som gå fram på den;
14.
och den port är trång och den väg är smal, som leder till livet, och få äro de som finna den.

Matt 7:21-23

21.
Icke kommer var och en in i himmelriket, som säger till mig: 'Herre, Herre', utan den som gör min himmelske Faders vilja.
22.
Många skola på 'den dagen' [1] säga till mig: 'Herre, Herre, hava vi icke profeterat i ditt namn och genom ditt namn drivit ut onda andar och genom ditt namn gjort många kraftgärningar?'
23.
Men då skall jag betyga för dem: 'Jag har aldrig känt eder; gån bort ifrån mig, I ogärningsmän.'

Många skl "Kristna" kommer att få ett bittert uppvaknande på domens dag.
Ja, allt går enligt bibelns planer. Tänk om folk skulle omvända sig, då skulle Bibeln ha fel.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in