Hm, nej. Min läkare ville inte ordinera mig ngt annat än Propavan, Lergigan och varm mjölk med Graham Crackers för sömnen. Nåväl.
Eftersom jag de facto har GAD så är det givetvis inte bara för en pungkula som mig att ta ett piller ur den kartan med
Imovane 5 mg jag fått från morsan och sova. En sådan grej är ångestladdat och kräver regndanser.
Orolig helt enkelt. Saken är den att trots min sömnproblematik gillar jag kontroll. Typ nått hypnofobiskt över det hela. "Jag sover när jag vill, kroppen ska inte bestämma".
Därmed skulle jag nu ikväll när jag släpper lös testballongen vilja ta den och känna av den ångestdämpande effekten. Känna av tabletten helt enkelt och hur min kropp reagerar innan jag går in för att sova. Kontroll.
Frågan blir således;
Om du sätter på en film och sitter rakryggat upp mot sänggaveln, hyffsat pigg, och går in för att inte sova initialt. Hur tror ni detta kommer påverka mig
med noll bensotolerans? Kanske slocknar stående sett till den bagrunden. Dock har jag sabbat GABA (eller vad det heter) med sprit och pilsner i jämna mellanrum sen jag var 17 (30 idag) vilket kanske på den vägen gett mig rutin.
Mina texter blir alltid så långa. Vid ork, ta er tid förstå hur jag menar och tänker