2016-08-28, 01:53
Medlem
Fordies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DialTone
Ca 6h är halveringstiden. Så förvänta dig att må bra under den tiden, men kan ju även verka längre.
Jo, tror tolerans påverkar halveringstiden, vet inte om det är sant i rent forskningssyfte, men om man går efter ens egna erfarenheter och vad man hört av andra så är det så.

Jag har ätit väldigt mycket imovane som ångestdämpande dagtid då jag en gång i tiden hade obegränsat med imo i princip och kan väl inte påstå att halveringstiden ändras med toleransen.
Däremot tycker jag halveringstiden är ett konstigt begrepp på imovane, då ångestdämpningen kändes väldigt konstant. Det jag märkte var att första få veckorna så gick det ur sakta och ju mer tolerant jag blev desto hårdare kick ut ur ruset. Behövde aldrig ta mer än en för att få samma ångestdämpning dock, då just imovane är galet ångestdämpande. Men kunde sitta och köra bil och ba PAM PANIKÅNGEST efter jag hade ätit det dagligen i kanske 3-3,5v.

/Ford
Citera
2016-08-28, 01:56
Medlem
Fordies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thirl
Medas Imovane/Zopiklon Pilum/Mylan/Actavis och Stada är det ingen skillnad för mig med. Alla smakar apavexkrement vid kontakt i munhålan. Det gäller att fylla munnen med vatten, lutan huvudet bakåt med öppen mun och sen släppa ned tabletten/tabletterna och svälja illa kvickt för att undvika det värsta, och även då får man en otrevlig smak i munnen, som som tur är varar kort.

Mylan är enda i listan som inte fått på sig den där plastfilmen över tabletterna. Vilket i praktiken innebär 1: smakar mer skit. 2: går fortfarande att injicera utan att skala tabletten.

Om mylan blivit filmdragerad likt de andra senaste veckorna ber jag om ursäkt för missinformation

/Ford
Citera
2016-08-28, 04:03
Medlem
Jag tar just nu stilnoct (zolpidem). Har otroligt svårt att somna. Tog förut melatonin, cirkadin och atarax. men det funkade inte alls på mig. Så jag fick stilnoct istället. Första gångerna gick det bra att ta de, somnade som en stock. Nu har dock toleransen ökat och jag somnar verkligen inte, förut kunde jag ta 10mg och sova gott, nu har jag ökat till 20 och jag är pigg som fan, blir bara otroligt social och pratglad. Jag vill alltså inte ta stilnoct för att få hallisar, utan jag vill påriktigt sova.
Så nu till frågan, någon som har erfarenhet av lite "starkare" sömntabletter? Inte insomningstabletter för det funkar inte på mig. Jag får alltså allt utskrivet på recept, men vill ha något starkare nu som jag kan be min läkare skriva ut. Så har ni erfarenheter av något annat så skriv gärna de! Tack
Citera
2016-08-28, 09:12
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fxvibes
Jag tar just nu stilnoct (zolpidem). Har otroligt svårt att somna. Tog förut melatonin, cirkadin och atarax. men det funkade inte alls på mig. Så jag fick stilnoct istället. Första gångerna gick det bra att ta de, somnade som en stock. Nu har dock toleransen ökat och jag somnar verkligen inte, förut kunde jag ta 10mg och sova gott, nu har jag ökat till 20 och jag är pigg som fan, blir bara otroligt social och pratglad. Jag vill alltså inte ta stilnoct för att få hallisar, utan jag vill påriktigt sova.
Så nu till frågan, någon som har erfarenhet av lite "starkare" sömntabletter? Inte insomningstabletter för det funkar inte på mig. Jag får alltså allt utskrivet på recept, men vill ha något starkare nu som jag kan be min läkare skriva ut. Så har ni erfarenheter av något annat så skriv gärna de! Tack
Det blir så när man tar det ofta. Har för mig att zolpidem går ur kroppen rätt snabbt, så ett tolerans break är det enda som skulle ge tillbaka effekten. Läkarna är så restriktiva med narkotika så jag tvekar på att dom kommer skriva ut något starkare.

Har en polare som fick Quetiapin utskrivet för sömnbesvär, helt sjukt då läkemedlet tillhör antipsykotika och kan ge jävligt skumma biverkningar. Fick en karta och minns att jag sov som en stock på dom.
Citera
2016-08-28, 14:01
Medlem
Sqrbankens avatar
Lite intressant hitta länkar som denna i Aftonbladet från Millennieskiftet och hur synen var på Stilnoct/Imovane då

Dock tycker man att rätt lite nytt hänt på 16 år? Känns som om utveckligen på området sömnmedicin står rätt still så att skrivas.
Citera
2016-08-28, 15:19
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sqrbanken
Lite intressant hitta länkar som denna i Aftonbladet från Millennieskiftet och hur synen var på Stilnoct/Imovane då

Dock tycker man att rätt lite nytt hänt på 16 år? Känns som om utveckligen på området sömnmedicin står rätt still så att skrivas.
Intressant. Samma sak sas ju om Valium när den kom ut på 60-talet, ett ofarligt lyckopiller man blir glad av
Citera
2016-08-29, 00:06
Medlem
Thirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fordie
Mylan är enda i listan som inte fått på sig den där plastfilmen över tabletterna. Vilket i praktiken innebär 1: smakar mer skit. 2: går fortfarande att injicera utan att skala tabletten.

Om mylan blivit filmdragerad likt de andra senaste veckorna ber jag om ursäkt för missinformation

/Ford

Nej, du har nog rätt där.

EDIT: Insåg nu att jag skrivit "apavexkrement" istället för "apexkrement" i mitt förra inlägg... OCD overload...
Citera
2016-08-29, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thirl
Medas Imovane/Zopiklon Pilum/Mylan/Actavis och Stada är det ingen skillnad för mig med. Alla smakar apavexkrement vid kontakt i munhålan. Det gäller att fylla munnen med vatten, lutan huvudet bakåt med öppen mun och sen släppa ned tabletten/tabletterna och svälja illa kvickt för att undvika det värsta, och även då får man en otrevlig smak i munnen, som som tur är varar kort.

Jag har väl abnormt smaksinne för kan lika gärna tugga sönder dom, men ni som nästan verkar spy av smaken,svälj med yougurt eller baka in dom i leverpastej eller nåt liknande.
Citera
2016-08-29, 11:24
Medlem
Thirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cherryfive
Jag har väl abnormt smaksinne för kan lika gärna tugga sönder dom, men ni som nästan verkar spy av smaken,svälj med yougurt eller baka in dom i leverpastej eller nåt liknande.

Hahaha, är det så illa för dig? Hemska tanke att ens sätta tänderna i en tablett med Zopiklon, eller att ens låta den börja lösas upp genom salivet... Urgh.
Man får gratluera! :P
Citera
2016-08-29, 11:29
Medlem
Sqrbankens avatar
Hm, nej. Min läkare ville inte ordinera mig ngt annat än Propavan, Lergigan och varm mjölk med Graham Crackers för sömnen. Nåväl.

Eftersom jag de facto har GAD så är det givetvis inte bara för en pungkula som mig att ta ett piller ur den kartan med Imovane 5 mg jag fått från morsan och sova. En sådan grej är ångestladdat och kräver regndanser.

Orolig helt enkelt. Saken är den att trots min sömnproblematik gillar jag kontroll. Typ nått hypnofobiskt över det hela. "Jag sover när jag vill, kroppen ska inte bestämma".

Därmed skulle jag nu ikväll när jag släpper lös testballongen vilja ta den och känna av den ångestdämpande effekten. Känna av tabletten helt enkelt och hur min kropp reagerar innan jag går in för att sova. Kontroll.

Frågan blir således;

Om du sätter på en film och sitter rakryggat upp mot sänggaveln, hyffsat pigg, och går in för att inte sova initialt. Hur tror ni detta kommer påverka mig med noll bensotolerans? Kanske slocknar stående sett till den bagrunden. Dock har jag sabbat GABA (eller vad det heter) med sprit och pilsner i jämna mellanrum sen jag var 17 (30 idag) vilket kanske på den vägen gett mig rutin.

Mina texter blir alltid så långa. Vid ork, ta er tid förstå hur jag menar och tänker
Citera
2016-08-29, 11:53
Medlem
Citat:

HAHAHA helt jävla underbart. Där ser man hur samhället är.
Citera
2016-08-29, 16:47
Medlem
jerran777s avatar
Citat:
Hm, nej. Min läkare ville inte ordinera mig ngt annat än Propavan, Lergigan och varm mjölk med Graham Crackers för sömnen. Nåväl.

Eftersom jag de facto har GAD så är det givetvis inte bara för en pungkula som mig att ta ett piller ur den kartan med Imovane 5 mg jag fått från morsan och sova. En sådan grej är ångestladdat och kräver regndanser.

Orolig helt enkelt. Saken är den att trots min sömnproblematik gillar jag kontroll. Typ nått hypnofobiskt över det hela. "Jag sover när jag vill, kroppen ska inte bestämma".

Därmed skulle jag nu ikväll när jag släpper lös testballongen vilja ta den och känna av den ångestdämpande effekten. Känna av tabletten helt enkelt och hur min kropp reagerar innan jag går in för att sova. Kontroll.

Frågan blir således;

Om du sätter på en film och sitter rakryggat upp mot sänggaveln, hyffsat pigg, och går in för att inte sova initialt. Hur tror ni detta kommer påverka mig med noll bensotolerans? Kanske slocknar stående sett till den bagrunden. Dock har jag sabbat GABA (eller vad det heter) med sprit och pilsner i jämna mellanrum sen jag var 17 (30 idag) vilket kanske på den vägen gett mig rutin.

Mina texter blir alltid så långa. Vid ork, ta er tid förstå hur jag menar och tänker

De gånger jag tagit Imovane som du beskriver att du vill göra så har det slutat med att jag blivit ännu piggare. Tar man dem däremot till sömns som ordinerat så brukar de göra resten av jobbet.

Sitt på sängkanten. Svälj ner med vatten. Lägg dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in