2016-08-23, 16:35
  #7561
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thirl
Den var helt verkningslös för mig. Gjorde en testbeställning från BB med 10 av varje (Alprazolam, Diazepam och Klonazepam) och började med deras Rivotril. Då jag inte kände någon effekt på en tablett så intogs en till. Jag följde detta mönster under resten av dagen och innan jag visste ordet av, så var de slut. Ingen som helst märkbar effekt på mig.

Tråkigt, då den verkar vara väldigt uppskattad av andra.

Det är ju helt otroligt hur olika vi människor reagerar på Benso. Hur är det ens möjligt?
Citera
2016-08-23, 16:41
  #7562
Medlem
Thirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Det är ju helt otroligt hur olika vi människor reagerar på Benso. Hur är det ens möjligt?

Ja, min upplevelse var minst sagt märklig. Vid tillfället hade jag ingen som helst tolerans mot bensodiazepiner heller, ska tilläggas. Det kunde lika gärna ha varit mjöl i tabletterna så att säga.
Citera
2016-08-23, 17:38
  #7563
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jerran777
Jag delar din besvikelse för klonazepam. +1 helt enkelt.

Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Det är ju helt otroligt hur olika vi människor reagerar på Benso. Hur är det ens möjligt?
Jag fattar inte. Vad är det ni "inte upplever"?

Den har väl samma effekt på alla, bar att allas "Status Quo" är olika från person till person ,dvs man UPPLEVER den olika. Alla borde väl tex somna enklare om man tar 2mg Ikto (utan tolerans) innan läggdags?

Har aldrig vart med om att någon efter ett stimulantrus blev "pigg" av att ta en Ikto tex

Eller missförstår jag er helt? Är inte direkt särskilt Benzotorsk, diggar Ikto starkt vid behov dock. Tar bort social ångest dagen efter man får en bra sömn, vilket är otroligt bra vissa dagar!
Citera
2016-08-23, 17:50
  #7564
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Jag fattar inte. Vad är det ni "inte upplever"?

Den har väl samma effekt på alla, bar att allas "Status Quo" är olika från person till person ,dvs man UPPLEVER den olika. Alla borde väl tex somna enklare om man tar 2mg Ikto (utan tolerans) innan läggdags?

Har aldrig vart med om att någon efter ett stimulantrus blev "pigg" av att ta en Ikto tex

Eller missförstår jag er helt? Är inte direkt särskilt Benzotorsk, diggar Ikto starkt vid behov dock. Tar bort social ångest dagen efter man får en bra sömn, vilket är otroligt bra vissa dagar!


Jag tycker att Ikto är den bästa benson mot ångest. Men vissa får ingen effekt alls av den mot sin ångest.

Vi upplever olika effekter helt enkelt.

Men det tycker jag är helt otroligt, hur kan människorna reagera så extremet olika på just benso, och framför allt Ikto?

För antingen så verkligen älskar man Ikto eller så får man ingen effekt alls.
Citera
2016-08-23, 19:53
  #7565
Medlem
jerran777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Jag fattar inte. Vad är det ni "inte upplever"?

Den har väl samma effekt på alla, bar att allas "Status Quo" är olika från person till person ,dvs man UPPLEVER den olika. Alla borde väl tex somna enklare om man tar 2mg Ikto (utan tolerans) innan läggdags?

Har aldrig vart med om att någon efter ett stimulantrus blev "pigg" av att ta en Ikto tex

Eller missförstår jag er helt? Är inte direkt särskilt Benzotorsk, diggar Ikto starkt vid behov dock. Tar bort social ångest dagen efter man får en bra sömn, vilket är otroligt bra vissa dagar!

Om man jämför benzo med benzo (om man utelämnar oxazepam som bara är trams) så är det jävligt märkligt, som blaha95 skriver, att det är så olika från person till person.

Jag föredrar alla andra sorters benzo framför klonazepam. Det finns ju för fan ingen som inte upplever någon effekt på andra vanliga sorter som t.ex. diazepam eller alprazolam. Men på klonazepam så händer det inte ett skit för somliga. Jävligt märkligt.

Alltså är MIN slutsats att jag är besviken på just denna benzo. Ingen annan benzo har detta vanliga "syndrom" om att det finns två uppenbara läger. Ett för och ett emot.
Citera
2016-08-24, 03:12
  #7566
Medlem
Thirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Jag fattar inte. Vad är det ni "inte upplever"?

Den har väl samma effekt på alla, bar att allas "Status Quo" är olika från person till person ,dvs man UPPLEVER den olika. Alla borde väl tex somna enklare om man tar 2mg Ikto (utan tolerans) innan läggdags?

Har aldrig vart med om att någon efter ett stimulantrus blev "pigg" av att ta en Ikto tex

Eller missförstår jag er helt? Är inte direkt särskilt Benzotorsk, diggar Ikto starkt vid behov dock. Tar bort social ångest dagen efter man får en bra sömn, vilket är otroligt bra vissa dagar!

Jag upplevde ingen som helst effekt över huvud taget.
För att förtydliga: ingen anxiolytisk effekt, ingen hypnotiskt effekt eller någon annan effekt för den delen heller. Och ja, jag hade ångest vid tillfället av intaget - blev inte det minsta "skön" såsom många beskriver även av alla tabletter vilka uppgick till en dos av 20 mg totalt (10 tabletter ā 2 mg styck) under eftermiddagen/kvällen.
Citera
2016-08-25, 00:31
  #7567
Medlem
Har tagit en stor del Xanor för några dagar sen, kan det förstöra Klonazepan ruset?, fick tag på 11 roche2 tog 4 st inom 2 timmar... blev lite pratglad och ångestfri.. men jag blev lite besviken, trodde jag skulle känna mycket mer. Och ska de inte svara muskelavslappnande? Känner inget något sådant?

Har rökt lite med venne om de gjorde mig trött nu..

Knapra precis 8mg (4st) till.. Vill bli go och kolla serie, hoppas de sker!

Jag är redan påverkad men det känns tråkigt vilken nästan gör att man får lite ångest... Läst mycket att inte många tycker om roche?
Citera
2016-08-25, 00:49
  #7568
Medlem
jerran777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thirl
Jag upplevde ingen som helst effekt över huvud taget.
För att förtydliga: ingen anxiolytisk effekt, ingen hypnotiskt effekt eller någon annan effekt för den delen heller. Och ja, jag hade ångest vid tillfället av intaget - blev inte det minsta "skön" såsom många beskriver även av alla tabletter vilka uppgick till en dos av 20 mg totalt (10 tabletter ā 2 mg styck) under eftermiddagen/kvällen.

Citat:
Ursprungligen postat av betman123
Har tagit en stor del Xanor för några dagar sen, kan det förstöra Klonazepan ruset?, fick tag på 11 roche2 tog 4 st inom 2 timmar... blev lite pratglad och ångestfri.. men jag blev lite besviken, trodde jag skulle känna mycket mer. Och ska de inte svara muskelavslappnande? Känner inget något sådant?

Har rökt lite med venne om de gjorde mig trött nu..

Knapra precis 8mg (4st) till.. Vill bli go och kolla serie, hoppas de sker!

Jag är redan påverkad men det känns tråkigt vilken nästan gör att man får lite ångest... Läst mycket att inte många tycker om roche?

Det stämmer. Alla uppskattar dem inte pga utebliven förväntad effekt. Att du tog en del Xanor för några dagar sen kan påverka men du har ju tagit en stor mängd klonazepam nu så visst borde du känna något egentligen.

Kommer ihåg första gången jag tog "kryss-tvåor". Tog några stycken sen var varenda muskel i kroppen sederade och hängde absolut inte med. Men det märkte man inte förrän man skulle resa sig från soffan och slå en drill. Pang. Rakt ner i golvet. Vet inte om dessa Roche är sämre än någon annan tillverkare. De borde inte vara det. Roche är ett jävligt betrott läkemedelsbolag.

Men nu får jag noll effekt av dessa Roche 2;or som florerar omkring. Absolut noll. Förstår inte det. Förmodligen har jag för hög tolerans eller så är det något annat. På 10-20mg ska man ju åtminstone känna muskelavslappning men icke. Enligt mig är de skit.
Citera
2016-08-26, 07:20
  #7569
Medlem
KringExs avatar
Visst är Klonazepam dubbelt så dospotent som Alprazolam?
Citera
2016-08-26, 09:49
  #7570
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Visst är Klonazepam dubbelt så dospotent som Alprazolam?

På pappret är dom lika dospotenta.
Citera
2016-08-26, 10:00
  #7571
Bannlyst
Helvete försöker att få till det med klonazepam men det e inte min kropps grej helt enkelt känner absolut inget.

Fan blir sne när man ser polaren bli so soft o små velig han måste vara extremt mottaglig för denna benzo.
Men det verkar vara många fler än mig som denna inte är potent på. Samt kanske bra det slipper man ett till preparat man längtar efter så glad ändå

Som sagt tidigare benzo slår väldigt olika så man kan inte dum förklara vissa bara för man själv inte får samma upplevelser som de. Alla har vi våra favoriter som funkar o träffar våra svaga punkter o ställer till gott!!!!
Citera
2016-08-26, 10:25
  #7572
Medlem
KringExs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aderenalin
Helvete försöker att få till det med klonazepam men det e inte min kropps grej helt enkelt känner absolut inget.

Fan blir sne när man ser polaren bli so soft o små velig han måste vara extremt mottaglig för denna benzo.
Men det verkar vara många fler än mig som denna inte är potent på. Samt kanske bra det slipper man ett till preparat man längtar efter så glad ändå

Som sagt tidigare benzo slår väldigt olika så man kan inte dum förklara vissa bara för man själv inte får samma upplevelser som de. Alla har vi våra favoriter som funkar o träffar våra svaga punkter o ställer till gott!!!!

Om min tolerans ligger på 0 så behöver jag ca 4 mg Iktorivil för att dämpa ångest, vilket ska motsvara ca 80 mg Diazepam.
Jag får ganska bra ångestlindring på 40 mg Diazepam, så Iktorivil biter inte så hårt på mig men satan så skön benso när den gör sitt jobb!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in