2010-03-02, 08:34
Medlem
Phibers avatar
Försvunnit har det ju inte direkt gjort för er, snarare bedövar ni sinnet så ni aldrig behöver känna det men det ligger kvar om ni skulle sluta. Antagligen skulle den kännas tio gånger värre också än vad ni minns den som om ni la av med benso.
Citera
2010-03-02, 08:37
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elysa
Har en liten fråga här.

Det är så att jag får 20 mg Sobril utskrivet per dag (suger jag vet) mot ångest. Jag har dock införskaffat lite iktroviril som hjälper suberbt bra. Klarar verkligen av skolan och det social way bättre nu.

Men jag vill gärna spara på dom små mängderna iktoviril jag har. Så jag vill inte ta mer just nu för att sänka toleransen.

Har ätit 6-7 mg ikto under 2 dagar nu, hur skulle det bli att låta bli att ta ikto tills toleransen är borta?

Måste verkligen klara av skolan som det är nu. Och jag kan ju ta Sobril som substitut (även om det är skit) men ger det då korstolerans?

Kanske blev lite luddigt men jag hoppas att någon förstår och om ni inte gör det så skriver jag det lite tydligare!

Det är VÄLDIGT viktigt det här för mig. Så snälla snabba och seriösa svar!

Hur länge har du ätit den dosen ikto? Ganska hög dos ändå tycker jag. Om du ska få ner toleransen ordentligt så behöver du nog vara ren från all benso i en vecka, sobril är korstolerant precis som all annan benso så du lär knappast få mycket effekt av dem med tanke på att du kör ikto som är mycket starkare.
Citera
2010-03-02, 08:42
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongomanish
Självmedicinerar ikto mot ångest i väntan på att få det utskrivet, tar 1mg dagligen och det funkar fint. Har även panikångest attacker som iaf inte 1-2mg ikto slår ut vill helst ha xanor mot det, men antar att det kommer bli svårt att få. Käkar även vallar ibland mot ångest men tycker de e roligare att flumma på, slänga i sig ett antal och gå på krogen t.ex är ju skitkul men inte därför jag tar ikto i första hand.

Så vad är mina chanser att faktiskt få just ikto utskrivet eller i bästa fall även ett mindre antal xanor. Har som jag tidigare skrev kronisk ångest och panikångest till och från var jag bara bryter ihop totalt för några timmar även fast jag tagit ikto. Men det som stör mig mest är sömnlösheten, somnar verkligen oavsett vad jag trycker i mig, brukar bli att jag sover endast ett fåtal timmar precis innan klockan ringer eller inte alls. När det varit som värst har jag slängt i mig 3mg ikto, 20mg valium, 2 temazepam, 1 stillnoct, 10cl jäger och 2st 50cl starköl utan att somna.

Så vad tror ni? Får jag någon jävla ssri eller kommer jag kunna få, ja helst ikto då det är det som funkat bäst för mig iaf, bortsatt mot sömnen. Och bör jag nämna att jag testat något på egen hand eller bara spela dum och vänta och se vad de skriver ut? Tilläggas att det är en psykriatriker jag ska till.

Om du vill kunna få god effekt av benso i fortsättningen så rekommenderar jag att du inte slänger i dig sådana där mängder bara för att kunna sova, du kommer sabba din dagsdos totalt då. Skaffa något annat att sova på som Theralen/Lergigan/Atarax, inte stilnoct eller andra då de är korstoleranta med benso.

Har du gått hos psykiatriker länge eller har du gått till vården för att få hjälp med dina problem länge? Du lär knappast få benso om du inte testat allt annat som går och inte ens då är det säkert, speciellt inte ikto/xanor då de tillhör dem starkaste i benso väg. Säg inte att du tagit det på egen hand för då kommer du aldrig få något.
Citera
2010-03-02, 10:11
Medlem
Elysas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phiber
Hur länge har du ätit den dosen ikto? Ganska hög dos ändå tycker jag. Om du ska få ner toleransen ordentligt så behöver du nog vara ren från all benso i en vecka, sobril är korstolerant precis som all annan benso så du lär knappast få mycket effekt av dem med tanke på att du kör ikto som är mycket starkare.

Hehe, skrev att det varit 2 dagar.

Grejjen är den att jag har i princip ett oändligtl ager med skitpillrena sobril, då jag får dom lagligt utskrivet. Men ikton måste jag köpa olagligt.

Så jag tänkte att eftersom de bara har gått 2 dagar kan jag ju inte skapat någon direkt beroende eller någon extrem tolerans, så jag tänkte att om man strunta i ikton och bara åt sobrilen så skulle ikto tolerans försvinna, tills jag fick tag på mer pengar till mer ikto.

Men då det är korstolerans som du skriver så är det väl helt enkelt omöjligt.

edit:

Neeeeeej!!!! är stilnoct/imovane också korstolerant??? Fan jag äter ju de till sömnen med! fan!

Om det har någon betydelse var jag tvungen och ta 3st imovane rektalt igår för att somna. Det sjuka är att jag inte börjat med benso förrens 2-3 veckor sen, och då var det bara för imovane för sömn, sen 1 vecka sen har jag börjat få sobril dagligen, och nu för 2 dagar sen fick ja ikto (dock olagligt).

Det jag egentligen vill är ju att få ikto utskrivet på recept, men då jag bara är 19 är jag glad nog att få både imovane och sobril utskrivet. Funderar på om ja ska skita i att ta imovane och sobril och försöka sälja det för att få tag på ikto istället.

Ikto är verkligen den benson som gör mig aktiv och välmående just nu (kanske xanor med)... Detta kompinerat med min antidepp Voxra gör mig till ett monster i skolan, slukar kunskap som kakmonstret slukar kakor!

(japp,just vaknat precis hehe.)

Behöver svar snabbt, känner ångesten komma krypande och ska iväg snart. Vill veta om ja ska testa med en halv ikto, eller 20mg sobril, eller skita i allt i 2-3 dagar för att få ner toleranse och sen börja igen?
Senast redigerad av Elysa 2010-03-02 kl. 10:21.
Citera
2010-03-02, 14:19
Medlem
slängde i mig 5mg klonazepam och rökte 1mg igår, +3glas vin under väldigt kort tid. har inte heller någon tolerans på benso öht.
var det kassa roche 2r eller kan det bero på nåt annat att jag inte kände nåt?
Citera
2010-03-02, 17:35
Medlem
Bullsquids avatar
fattar inte hur vissa bara kan va "kassa"
det kan inte stämma... har för mej att jag fick samma sort när jag beställde från NP och de funka som de skulle, det gjorde väl i princip dessa med i början men fick liksom ta 4-5st ist för att klara mej på 2
tolerans kan väl inte sitta i flera veckor eller?
Citera
2010-03-02, 18:00
Medlem
Phibers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bullsquid
fattar inte hur vissa bara kan va "kassa"
det kan inte stämma... har för mej att jag fick samma sort när jag beställde från NP och de funka som de skulle, det gjorde väl i princip dessa med i början men fick liksom ta 4-5st ist för att klara mej på 2
tolerans kan väl inte sitta i flera veckor eller?

Kan, kan det väll men handlar mer om hur lång period du käkade det innan. Tänk på att Ikto har lång halveringstid och om du bygger upp det i kroppen under en lång tid med höga doser så sitter det i länge också. Sen om man köper piller på svarta marknaden så får man räkna med att man kan få skit ibland, piratkopierade piller finns det i mängder, även i blister och dessa kan ju vara ojämna från batch till batch.
Citera
2010-03-03, 21:39
Medlem
Spelar det någon roll om man käkar 2 mg Ikto dagligen eller om man käkar 6 mg dagligen med tanke på toleransökningen ?

Kanske en dum fråga men svara gärna om ni vet om det blir nån skillnad mellan 2 eller 6 mg om dagen ?

M-v-H
Citera
2010-03-03, 21:53
Medlem
Himmler!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ughen
Spelar det någon roll om man käkar 2 mg Ikto dagligen eller om man käkar 6 mg dagligen med tanke på toleransökningen ?

Kanske en dum fråga men svara gärna om ni vet om det blir nån skillnad mellan 2 eller 6 mg om dagen ?

M-v-H

Ju mer du äter desto mer klonazepam lagras i kroppen vilket leder till en ökad tolerans om du gör det regelbundet.
Citera
2010-03-03, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Himmler!
Ju mer du äter desto mer klonazepam lagras i kroppen vilket leder till en ökad tolerans om du gör det regelbundet.

Ja , jag gör ju det regelbundet men blir ökningen av tolerans mildare så att säga om jag käkar bara 2 mg om dagen ist för 6 mg ?
Citera
2010-03-03, 23:09
Medlem
IceFalks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ughen
Ja , jag gör ju det regelbundet men blir ökningen av tolerans mildare så att säga om jag käkar bara 2 mg om dagen ist för 6 mg ?
Ökningen av tolerans ökar ju ju fler tabletter du sätter dig så jag skulle säga att villdu inte att din toleransnivå ska slå i taket så så du bara ta 2 mg/dag.

Jag är Imovanig så jag ber om ursäkt för konstiga meddeladen.
Citera
2010-03-05, 14:26
Medlem
Kommit fram till en möjlig lösning mot tolerans problematiken som jag nämnt tidigare i tråden o vill gärna ha svar om vad ni tror o tycker om följande.

Käkar för tillfället 4 mg Ikto om dagen och är rädd för att utöka en tolerans så att jag inte inom snar framtid får ut lika mycket utav 4 mg Ikto , vilket lär bli fallet om jag inte hittar på någon lösning för att stoppa/mildra toleransökningen.

Så fick idag Lyrica utav min far som lider av samma symptom som mig och tänker testa att ta 300 mg Lyrica varje morgon i 7 dagar och sen återgå tillbaka till Ikto.

Tror ni jag klarar mig på bara 300 mg Lyrica utan att få abstinensbesvär i en vecka utav Ikton , samt om det nu skulle funka att vara utan Ikto med hjälp utav Lyrica i en vecka , tror ni att jag skulle mildra toleransen så att säga på Ikton??

Svar skulle uppskattas enormt

M-v-H
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in