2016-08-23, 18:49
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Jaså, Berg är rasist helt plöstligt? Det var nytt för mig

Han har anklagats för en så kallad "rasistattack". Vad gäller etnicitet så vill jag att landslaget ska representeras av människor jag kan identifiera mig med. Tyvärr så kan jag inte identifiera mig med babbar som Zengin och Durmaz men det kanske du kan. Den här diskussionen hör dock inte hemma i ett sportforum så jag stannar där.
Citera
2016-08-23, 18:53
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Socialkonservativ
Bara väldigt roligt när folk blandar in sina politiska åsikter i fotboll. Minns när du efter EM tyckte att några medelmåttor hade varit Sveriges bästa spelare men helt glömde ta med Martin Olsson, som självfallet var bäst utan konkurrens, samtidigt som du kritiserade Zlatan mest av alla. Antar att du anser att Olsson inte ska vara med i truppen även om han är frisk? Och så har vi de obligatoriska "nyatider" och "motpols"-länkarna i signaturen.

Jag vill naturligtvis att det svenska landslaget ska representeras av svenskar, det är något som jag aldrig försökt dölja. Men i det här delforumet fokuserar jag mestadels på rent sportsliga omständigheter och det är noterbart att du inte bemötte någon av mina förklaringar. Lika noterbart är det att Carlgren är en blond svensk från Dalarna. Det är du som blandat in politiska åsikter i detta, inte jag.
Senast redigerad av MrSkargard 2016-08-23 kl. 18:55.
Citera
2016-08-23, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Han har anklagats för en så kallad "rasistattack". Vad gäller etnicitet så vill jag att landslaget ska representeras av människor jag kan identifiera mig med. Tyvärr så kan jag inte identifiera mig med babbar som Zengin och Durmaz men det kanske du kan. Den här diskussionen hör dock inte hemma i ett sportforum så jag stannar där.
Jag är medveten, om "rasistattacken", men Berg är absolut ingen rasist tills motsatsen är bevisad. Vad gäller landslaget så vill jag se framgångar. Detta brukar faktiskt oftast betyda bra spelare och inte var ens farfar är född någonstans. Däremot tycker jag det är väldigt tråkigt när landslag "värvar" in utlänningar, lite som Qatar jobbar i olika sporter. Men ja, detta kanske inte plastar i den här tråden.
Citera
2016-08-23, 18:59
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Jag är medveten, om "rasistattacken", men Berg är absolut ingen rasist tills motsatsen är bevisad. Vad gäller landslaget så vill jag se framgångar. Detta brukar faktiskt oftast betyda bra spelare och inte var ens farfar är född någonstans. Däremot tycker jag det är väldigt tråkigt när landslag "värvar" in utlänningar, lite som Qatar jobbar i olika sporter. Men ja, detta kanske inte plastar i den här tråden.

For the record så tror jag inte att Berg är rasist.
Citera
2016-08-23, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
For the record så tror jag inte att Berg är rasist.
Bra, då är vi iaf överens i den frågan
Citera
2016-08-23, 19:24
Medlem
Citat:
Kan inte alla bara enas om att de bästa tillgängliga fotbollsspelarna med svenskt medborgarskap ska representera landslaget, oavsett etnicitet?

Här kommer min elva till Hollandsmatchen!

1 Olsen
2 Lustig, 3 Lindelöf, 4 Granqvist (K), 5 Wendt
7 Rohdén, 6 Hiljemark, 8 Ekdal, 11 Forsberg
9 Berg, 10 Guidetti

Bra elva som jag skriver under på, men jag tycker inte Rohden ska starta i vad som i princip är hans första tävlingslandskamp och göra det mot Holland av alla lag. Jag ser då hellre ett lite tråkigare men mer rutinerat val i Durmaz. Man bör inte underskatta erfarenhet i dessa sammanhang.

Sedan kan jag tycka att Guidetti-Berg inte är något optimalt forwardspar men alternativen är helt enkelt sämre.
Citera
2016-08-23, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Ja, en sån som Henrik Larsson skulle ju aldrig ha gjort nått sånt...

Henrik Larsson nobbade aldrig landslaget när han var på toppen av sin karriär. Erik Johansson är 27 år gammal och har troligen nått sin peak som kommer hålla i ett par år framöver och tackar nej till landslagsspel trots att han har sina bästa år framför sig. Jämförelsen med Larsson är inte korrekt.
Citera
2016-08-23, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Du ser ju Fransson endast självskriven för att du håller på Norrköping. Han var ju inte särskilt bra i OS-matcherna mot lite tuffare motstånd.

Du kan inte vara särskilt påläst på Fransson om du bedömer honom utifrån en jippo-turnering. Fransson dominerade Allsvenskan under guldårssäsongen på ett sätt jag aldrig sett Rohdén eller annan valfri Allsvensk mittfältare göra. Det finns en anledning till varför han spelar i Basel.
Citera
2016-08-23, 19:41
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Du kan inte vara särskilt påläst på Fransson om du bedömer honom utifrån en jippo-turnering. Fransson dominerade Allsvenskan under guldårssäsongen på ett sätt jag aldrig sett Rohdén eller annan valfri Allsvensk mittfältare göra. Det finns en anledning till varför han spelar i Basel.

Det var väl seriösa tävlingsmatcher? Klart att spelarnas insatser därifrån ska kunna bedömas. Vad jag såg tog motståndarna det seriöst.

Jag tyckte han var bra i Norrköping, men därifrån till att vara given på mittfältet i landslaget är ett steg. Däremot ska han så klart få chansen, men det innebär inte att man är given.
Citera
2016-08-23, 19:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det var väl seriösa tävlingsmatcher? Klart att spelarnas insatser därifrån ska kunna bedömas. Vad jag såg tog motståndarna det seriöst.

Jag tyckte han var bra i Norrköping, men därifrån till att vara given på mittfältet i landslaget är ett steg. Däremot ska han så klart få chansen, men det innebär inte att man är given.
Jag instämmer, och hur skulle en debutant någonsin kunna vara given i en startelva, det är bara rent trams.
Citera
2016-08-23, 19:57
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Henrik Larsson nobbade aldrig landslaget när han var på toppen av sin karriär. Erik Johansson är 27 år gammal och har troligen nått sin peak som kommer hålla i ett par år framöver och tackar nej till landslagsspel trots att han har sina bästa år framför sig. Jämförelsen med Larsson är inte korrekt.
Vilken av dom 140 gångerna som han nobbade landslaget menar du att han inte stod på topp?

Och jag har inte gjort nån sån jämförelse, jag påpekade bara att ditt inlägg var strunt. Även för 10 år sen så hände det titt som tätt att folk tackade nej till landslaget.
Citera
2016-08-23, 20:24
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bondbrud
Är nog så enkelt att Carlgren får speltid just nu.
Rinne spelar förstemålvakt i Genk och gör det tydligen bra också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in