2016-06-02, 06:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Isaksson

Lustig-VNL-Granqvist-Olsson

Larsson-Lewicki-Källström-Forsberg

Zlatan-Berg.

Blir formodligen sa med tanke pa information man fatt under presskonferenser hittils, men finns val en chans att han spelar Hiljemark istallet for Lewicki?
Citera
2016-06-02, 09:59
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SallyBalls
Blir formodligen sa med tanke pa information man fatt under presskonferenser hittils, men finns val en chans att han spelar Hiljemark istallet for Lewicki?
Chans finns det nog men den är inte speciellt stor. Med den backlinje vi har vill jag gärna ha en Lewicki framför även om vi ska föra spelet och Lewickis passningspel är inte speciellt bra men det får Källström stå för.
En kvinnlig fotbollsexpert som jag tidigare aldrig hade hört namnet på sa att Lewicki var en skicklig passningsspelare när Malmö skulle möta något lag, undra vilka matcher hon sett med honom då 🤔
Citera
2016-06-02, 10:42
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SallyBalls
Om Hiljemark går in så hoppas jag att det inte är på Lewickis bekostnad. Liksom kapten Johansson så vill jag verkligen ha en jordfräs framför backlinjen med tanke på hur defensiven har sett ut. Hiljemark istället för Källström eller möjligtvis med utgångspunkt på högerkanten i så fall men inget av det tror jag Hamrén ens har funderat på..

Och dessutom så är vi ju i den udda positionen nu att vi har 4 mittbackar som i stort sett har sin främsta styrka i passningsspelet.. När Granqvist kom in så blev rätt många överlyckliga att vi äntligen hade en mittback som kunde hantera en fotboll. Nu är han väl näst intill sämst av dom 4.
Citera
2016-06-02, 11:40
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Busstation
Isaksson

Lustig-VNL-Granqvist-Olsson

Larsson-Lewicki-Källström-Forsberg

Zlatan-Berg.

VNL vore en miniskräll, även om det inte är otänktbart. Men tror Johansson tar den platsen.
Citera
2016-06-02, 12:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ulvvf
VNL vore en miniskräll, även om det inte är otänktbart. Men tror Johansson tar den platsen.

Varför skulle Johansson ta den platsen före vår största mittbackstalang på senare år?
Citera
2016-06-02, 13:01
Medlem
ulvvfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Assdefender
Varför skulle Johansson ta den platsen före vår största mittbackstalang på senare år?

Det är vad jag tror Hamren kommer göra, inte vad jag evt skulle ha gjort. VNLs genombrott kom nog lite försent. Tror Hamren vill ha rutin och stabilitet och väljer därmed Johansson.
Citera
2016-06-02, 13:13
Medlem
Citat:
Det är vad jag tror Hamren kommer göra, inte vad jag evt skulle ha gjort. VNLs genombrott kom nog lite försent. Tror Hamren vill ha rutin och stabilitet och väljer därmed Johansson.

Erik Johansson har väl inte ens spelat mycket i landslaget så på vilket sätt erbjuder han rutin och stabilitet?
Citera
2016-06-02, 13:37
Medlem
Korders avatar
Hade jag fått formera en egen elva hade det nog blivit följande, förutsatt att alla är kapabla för 90 min;

Isaksson
Lustig - VNL - Granen - Augustinsson
Forsberg - Källström - Ekdal - Olsson
Berg - Zlatan
Citera
2016-06-02, 13:51
Medlem
Jag hade nog skippat yttermittfältare helt.

Isaksson
Lustig VLN Granen Olsson
Hiljemark Lewicki Källström/Ekdal
Forsberg
Zlatan Berg

Varför kör vi inte så istället så slipper vi den mediokre Zengin?
Citera
2016-06-02, 15:27
Medlem
Signaturums avatar
Citat:

Johansson har väl inte spelat allt för mycket i landslaget?
VNL har dessutom ett otroligt sexigare CV, EM-guld, lirar i ett högklassigt lag där han är startspelare, spel i CL, hyllningar ifrån Lewandowski/Guardiola.
Tycker vi ska köra på med VNL, finns gott om rutin av stormatcher i den kroppen och när Granen lägger skorna på hyllan behöver vi en backklippa med ett par landskamper bakom sig.
Citera
2016-06-02, 15:47
Medlem
snillet_1s avatar
När skall folk inse att Forsberg inte kan ha utgångspunkt i mitten? Han skall spela till vänster på ett mittfält. Punkt.
Citera
2016-06-02, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
När skall folk inse att Forsberg inte kan ha utgångspunkt i mitten? Han skall spela till vänster på ett mittfält. Punkt.

Senast han spelade i den rollen gjorde han det riktigt bra. Seb Larsson och Zengin håller inte som yttrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in