Tycker inte så mycket om varken Pa Konate eller Ishak, annars är jag nöjd med truppen. Är det nån mer i truppen än Konate som kan spela vänsterback? Salomonsson och Tinnerholm till höger, så Wahlqvist måste ses som mittback i första hand, eller kan han även spela till vänster?
Om Isak får speltid blir han den yngste svenske debutanten. Putte Kock har rekordet idag
Lite fel. Isak kan bli den senaste sedan Putte, men rekordet innehas av Gunnar Pleijel som bara var 17 år och 2 månader när han debuterade på 1910-talet.
Lite fel. Isak kan bli den senaste sedan Putte, men rekordet innehas av Gunnar Pleijel som bara var 17 år och 2 månader när han debuterade på 1910-talet.
konstigt. samtliga tidningar har ju skrivit att putte kock innehar rekordet, men dom kanske bara har skrivit av varandra och litat på att någon annan kollat upp det.
konstigt. samtliga tidningar har ju skrivit att putte kock innehar rekordet, men dom kanske bara har skrivit av varandra och litat på att någon annan kollat upp det.
konstigt. samtliga tidningar har ju skrivit att putte kock innehar rekordet, men dom kanske bara har skrivit av varandra och litat på att någon annan kollat upp det.
Jahapp, så en av MLS absolut bästa spelare denna säsong kom inte med i januari-turnén, medan ett gäng medelmåttor från svenska och danska ligorna gjorde det. Tappade just all respekt för Janne.
"– Sverige skulle möta Finland och skulle inför det spela en träningsmatch mot IFK Uppsala. Men Uppsala vann matchen och man bestämde sig därför för att skicka det laget för att möta Finland. Och där i spelade alltså Gunnar Pleijel." det var bättre förr.
Nöjd med truppen förutom någon enstaka spelare. Är själv elfsborgare men fattar inte vad Per Frick gör i truppen. Hade mycket hellre sett tex Pawel Cibicki som varit startspelare i U21 och samtidigt gjort en mycket bättre säsong i allsvenskan än Frick.
Kan ju också säga att Viktor Prodell(13 mål i årets allsvenska) är även han en mycket bättre spelare än Herr Frick. Lite skämskudde att han ens kom med faktiskt.
Simon Kroon, som gjort det väldigt väldigt bra i Danmark, hade också kunnat få en plats istället för tex David Moberg Karlsson som inte ens får starta i Norrköping.
Axel Sjöberg som det pratats om är också en spelare man gärna sett få chansen.
Herrlandslagets trupp till januariturnén
Målvakter:
Peter Abrahamsson
Patrik Carlgren
Andreas Linde
Försvarare:
Franz Brorsson
Filip Dagerstål
Pa Konate
Joakim Nilsson
Emil Salomonsson
Anton Tinnerholm
Jacob Une Larsson
Linus Wahlqvist
Mittfältare/Anfallare:
Joel Allansson
Sebastian Andersson
Niklas Bärkroth
Victor Claesson
Per Frick
Sam Ghoddos
Alexander Isak
Alexander Jeremejeff
Oscar Lewicki
David Moberg Karlsson
Mikael Ishak
Kristoffer Olsson
Ken Sema
__________________
Senast redigerad av AlfredLundqvist 2016-12-07 kl. 18:51.