2016-08-22, 23:45
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villon
Erik Johansson tackar tydligen för sig: http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/landslagsfotboll/herrlandslaget/article23388821.ab

Okej att man kan ha olika prioriteringar i livet, men att som 27-åring och presumtiv startspelare i landslaget inte orka vara med - är inte det en smått exeptionellt lam inställning?

Fotbollen har förändrats, han är väl nöjd med sin klubb och finns då inget att göra i landslaget (landslagsfotboll handlar bara om att stärka sina aktier inför klubbbyte numer)
Citera
2016-08-23, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Mycket märkligt! Han ju precis etablerat sig som startspelare och har ju varit stabil i landslaget. Känns som det ligger en hund begraven. Hur har kommunikationen varit. Kanske att Janne indikerat att han inte kommer vaar just given startspelare, eller jag vet inte. Men konstigt...

tvivlar på att det ligger någon hund begraven. har kompisar som känner erik och det är tydligt att han egentligen inte har det minsta av fotbollsintresse, utan bara spelar för han råkar vara bra. antagligen känner han väl att den förlorade ledigheten pga landslagspel inte är värt det alls.
Citera
2016-08-23, 08:20
Medlem
Känns som att åtminstone till stor del beror beslutet på att han, troligen med rätta, misstänker att han kommer vara tredjehandsalternativ bakom Granqvist och VNL. Skulle inte heller ta för givet att beslutet är definitivt, exempelvis om Granqvist eller VNL blir långtidsskadad eller liknande så kan jag tänka mig att Johanssons intresse ökar.
Citera
2016-08-23, 08:38
Medlem
Shuyins avatar
Johansson var ju på inget sätt en startspelare men ändå viktig för truppen. Märkligt att han säger sig inte ha tid eller energi, är det Hamrén som fått dessa spelare trötta på landslaget? Förklaringen att han inte är intresserad av fotboll ger jag inte mycket för, det är ju ett helt annat ämne.

Men sådana här spelare kan vi inte ha i det nya landslaget, spelare som är oinspirerade eller vill ha specialbehandlingar. JAs uppgift är att bygga ett lag som sjunger nationalsången, hoppas truppen som tas ut i dag visar på det med.
Citera
2016-08-23, 08:38
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jenlov
Känns som att åtminstone till stor del beror beslutet på att han, troligen med rätta, misstänker att han kommer vara tredjehandsalternativ bakom Granqvist och VNL. Skulle inte heller ta för givet att beslutet är definitivt, exempelvis om Granqvist eller VNL blir långtidsskadad eller liknande så kan jag tänka mig att Johanssons intresse ökar.
Tänkte precis skriva samma sak. Jag tror helt enkelt att Eric inte tror han har en plats i startelvan, vilket är tråkigt eftersom han faktiskt är en bra mittback för det svenska landslaget.

Alternativ har han inget förtroende för landslaget och tycker det inte är värt att åka iväg på landslagsuppdrag för att förlora.

Har svårt att köpa att ens sån relativt orutinerad landslagsman tappat motivationen, bara så.

Hursomhelst är det tråkigt.
Citera
2016-08-23, 08:43
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av M.S
tvivlar på att det ligger någon hund begraven. har kompisar som känner erik och det är tydligt att han egentligen inte har det minsta av fotbollsintresse, utan bara spelar för han råkar vara bra. antagligen känner han väl att den förlorade ledigheten pga landslagspel inte är värt det alls.

Nä, vi ska nog inte bli så överraskade. Här finns en logik. Han är inte så förtjust i fotbollsspelarlivsstilen. Kan tänka mig att han vantrivs lite med att bo isolerad under ett fotbollsmästerskap och under flera veckor bara umgås med fotbollsspelare som bara har fotboll i skallen.
Citera
2016-08-23, 13:39
Medlem
Jag hoppas Sam får chansen, han blev uttagen i bästa elvan(7:e bästa spelaren i ligan) i Holland förra säsongen och stod bakom ca 30%(mål+assist) av lagets målproduktion, just det, han skapade mest målchanser i ligan har jag för mig också.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-08-23 kl. 13:43.
Citera
2016-08-23, 14:17
Medlem
junkbords avatar
Wendt tillbaka i Landslaget, på tiden.
Trodde vi skulle slippa Durmaz när Z lämnade landslaget.
Citera
2016-08-23, 14:18
Medlem
Socialkonservativs avatar
Fortfarande ingen Sam Larsson...
Citera
2016-08-23, 14:22
Medlem
mishimas avatar
Hade nog tippat på att Sam Larsson skulle ha varit med, men å andra sidan kul och spännande med Niklas Hult.

Hade nog tippat på att Milosevic skulle vara med.

Ingen Martin Olsson, men bra konkurrens på vänsterbacken. Okej, tydligen skadad.
Citera
2016-08-23, 14:25
Medlem
ZlatanManias avatar
Faktiskt nöjd med truppen, länge sedan man kände sig så tillfreds med en landslagstrupp (var inte missnöjd med den till EM men detta är snäppet annorlunda). Janne har mitt förtroende.
Citera
2016-08-23, 14:29
Medlem
Signalen är tydlig, drar du till Holland så kan du glömma landslaget. Hoppas han flyttar till ny klubb snart, i ett annat land.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in