Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat:
0%
röster
2016-08-18, 20:06
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Jag tänker dela med mig utav mitt kostschema, ni får gärna lägga synpunkter och allt vad ni vill. All kritik tas emot.
Visst.

Din kost består till stor del av socker. Inget jag skulle rekommendera. Varför så mycket fokus vid snabba kolhydrater före och efter träning? Varför äter du så titt inpå sänggående? Du kan ju lika gärna äta ett par kcal extra till kvällsmaten.

200 g protein på en kroppsvikt á 67 kg ger nästan 3 g/kg/d. Nog för att man rekommenderar ett högre proteinintag för personer som tränar, men detta är långt över vad du behöver - i synnerhet med tanke på att du ligger på ett energiöverskott.
Citera
2016-08-18, 21:59
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Visst.

Din kost består till stor del av socker. Inget jag skulle rekommendera. Varför så mycket fokus vid snabba kolhydrater före och efter träning? Varför äter du så titt inpå sänggående? Du kan ju lika gärna äta ett par kcal extra till kvällsmaten.

200 g protein på en kroppsvikt á 67 kg ger nästan 3 g/kg/d. Nog för att man rekommenderar ett högre proteinintag för personer som tränar, men detta är långt över vad du behöver - i synnerhet med tanke på att du ligger på ett energiöverskott.

Så 200g fullkornsris, 200g kycklingfilé, totalt 7 ägg, 50g kalkon, sockerfri musli, sockerfri jordnötssmör bl.a är bara socker? Du finner inget socker i allting jag precis skrev ^

Det ända sockret är snabba kolhydrater efter träningen i form av gainer och det är väl klart som fan man ska äta snabba kolhydrater vid det tillfället då kroppen tar upp allting direkt. Och juste ja, cornflakes innehåller med socker. Ingenting annat.

Motivera snälla, mod.

Edit: Snabba kolhydrater tar kroppen upp direkt. Det långsamma är för energi hela dagen. Så det vore väl lite underligt att inte inta snabba kolhydrater då de flesta jag vet dricker någon form av shake direkt efter träning.
Senast redigerad av nextlife 2016-08-18 kl. 22:03.
Citera
2016-08-18, 22:05
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Haha.. Så 200g fullkornsris, 200g kycklingfilé, totalt 7 ägg, 50g kalkon, sockerfri musli, sockerfri jordnötssmör bl.a är bara socker? Du finner inget socker i allting jag precis skrev ^

Det ända sockret är snabba kolhydrater efter träningen i form av gainer och det är väl klart som fan man ska äta snabba kolhydrater då? Och cornflakes innehåller med socker. Ingenting annat.

Motivera snälla, mod.
Över en tredjedel av ditt kolhydratintag är socker.
Citat:
Edit: Snabba kolhydrater tar kroppen upp direkt. Det långsamma är för energi hela dagen. Så det vore väl lite underligt att inte inta snabba kolhydrater då de flesta jag vet dricker någon form av shake direkt efter träning.
n=1 är rätt usel bevisföring. Vad jag kan se är heter du inte Charlotte Kalla. Du behöver inte snabba kolhydrater direkt efter träningen, hur mycket du än inbillar dig det.

Jag får uppfattningen att du inte alls är lika mottaglig till kritik som du försökte få det att framstå i ditt tidigare inlägg, med tanke på ditt svar.
Citera
2016-08-18, 22:07
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Så 200g fullkornsris, 200g kycklingfilé, totalt 7 ägg, 50g kalkon, sockerfri musli, sockerfri jordnötssmör bl.a är bara socker? Du finner inget socker i allting jag precis skrev ^

Det ända sockret är snabba kolhydrater efter träningen i form av gainer och det är väl klart som fan man ska äta snabba kolhydrater vid det tillfället då kroppen tar upp allting direkt. Och juste ja, cornflakes innehåller med socker. Ingenting annat.

Motivera snälla, mod.

Snabba kolhydrater efter träning är inget måste. Funkar lika bra med långsamma kolhydrater, även om kolhydrater inte är nödvändigt efter träning om du nu inte ska träna samma muskel nära inpå. Det är protein som bygger muskler, inte kolhydrater. Så jo, det är onödigt mycket socker i ditt kostschema.

Edit: Puck tvåa.
Citera
2016-08-19, 14:24
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Över en tredjedel av ditt kolhydratintag är socker.

n=1 är rätt usel bevisföring. Vad jag kan se är heter du inte Charlotte Kalla. Du behöver inte snabba kolhydrater direkt efter träningen, hur mycket du än inbillar dig det.

Jag får uppfattningen att du inte alls är lika mottaglig till kritik som du försökte få det att framstå i ditt tidigare inlägg, med tanke på ditt svar.

Då ALLA säger olika väljer jag att lita på mig själv då jag till och med sätt förbättringar.

Herregud vad människor inom träning säger olika.

"GÖR DET"

"GÖR INTE DET"

"DU MÅSTE GÖRA DET HÄR!!"

"NEJ FÖR FAN GÖR INTE DET"
Senast redigerad av nextlife 2016-08-19 kl. 14:26.
Citera
2016-08-19, 14:25
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Snabba kolhydrater efter träning är inget måste. Funkar lika bra med långsamma kolhydrater, även om kolhydrater inte är nödvändigt efter träning om du nu inte ska träna samma muskel nära inpå. Det är protein som bygger muskler, inte kolhydrater. Så jo, det är onödigt mycket socker i ditt kostschema.

Vad är det onödiga sockret ifrån? Mina cornflakes & gainer?

Putte

Och jag som har turen att inte bli tjock
Citera
2016-08-19, 14:30
Avstängd
Citat:

Samma fråga till dig. Nämn var mitt socker kommer ifrån
Citera
2016-08-19, 14:37
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Samma fråga till dig. Nämn var mitt socker kommer ifrån

Ditt socker kommer från gainern och cornflakesen. Totalt onödigt. Du bad om kritik angående ditt kostschema och både jag och mod svarade.
Citera
2016-08-19, 14:41
Avstängd
Citat:
Ditt socker kommer från gainern och cornflakesen. Totalt onödigt. Du bad om kritik angående ditt kostschema och både jag och mod svarade.

Men herregud... Ingenting lägger sig på min mage. Aldrig gjort.

"TILL STOR DEL BESTÅR AV SOCKER"

Jag blir irriterad på att en människa som inte vet vilka livsmedel jag äter påstår en sån sak.

Känner galet många som dricker gainer direkt efter träningen. Fungerar för dem. Fungerar för mig.

Jag ligger på under 40g socker när jag bara tar två skopor

Edit: Jag bulkar men jag grisbulkar inte.

Jag tycker att det inte är någon som helst fara alls med den lilla mängd onyttigheter när jag äter fullkornsris, avokado, kycklingilé, kalkon, ägg & listan fortsätter.

Gör du?
Senast redigerad av nextlife 2016-08-19 kl. 14:44.
Citera
2016-08-19, 14:43
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Men herregud... Ingenting lägger sig på min mage. Aldrig gjort.

"TILL STOR DEL BESTÅR AV SOCKER"

Jag blir irriterad på att en människa som inte vet vilka livsmedel jag äter påstår en sån sak.

Känner galet många som dricker gainer direkt efter träningen. Fungerar för dem. Fungerar för mig.

Jag ligger på under 40g socker när jag bara tar två skopor

Om det fungerar för dig, varför bad du då om kritik? Du kan ju uppenbarligen inte ta emot den.
Citera
2016-08-19, 14:45
Avstängd
Citat:
Om det fungerar för dig, varför bad du då om kritik? Du kan ju uppenbarligen inte ta emot den.

Absolut. Jag ber om ursäkt. Jag har vaknat på fel sida i dag bara.

Jag kan ta emot den men jag accepterar inte kritik man bara kastar ur sig.

Precis som att jag är den ända i världen som dricker snabba kolhydrater efter gymmet, och att "en stor del" består av socker när det faktiskt inte är så-
Citera
2016-08-19, 14:48
Avstängd
pastregretss avatar
Citat:

Ehm.. TS käkar kyckling som har det bästa proteinet och riset som har de bästa kolhydraterna, han äter ägg och massa andra livsmedel och tar EN gainer om dagen och ni skriver att en stor del av hans kost består av socker?

Jag har räknat på det och det stämmer ju inte

Edit: Du har mycket bra förutsättningar för att lägga på dig bra vikt. Jag har stött på människor som endast käkar vitt bröd, vitt pasta och ris, pizza, munkar i form av snabba kolhydrater och annat skit bara. Skit in, skit ut.

Du kan vara lugn. Ditt schema är väldigt bra om det du skrivit är som du säger.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in