Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat:
0%
röster
2016-08-19, 14:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Över en tredjedel av ditt kolhydratintag är socker.

n=1 är rätt usel bevisföring. Vad jag kan se är heter du inte Charlotte Kalla. Du behöver inte snabba kolhydrater direkt efter träningen, hur mycket du än inbillar dig det.

Jag får uppfattningen att du inte alls är lika mottaglig till kritik som du försökte få det att framstå i ditt tidigare inlägg, med tanke på ditt svar.

Var kommer nextlifes socker ifrån? Jag ser ingenting som innehåller socker förutom hans gainer. Döda inte hans hopp nu va
Citera
2016-08-19, 14:55
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av pastregrets
Ehm.. TS käkar kyckling som har det bästa proteinet och riset som har de bästa kolhydraterna, han äter ägg och massa andra livsmedel och tar EN gainer om dagen och ni skriver att en stor del av hans kost består av socker?

Jag har räknat på det och det stämmer ju inte

Edit: Du har mycket bra förutsättningar för att lägga på dig bra vikt. Jag har stött på människor som endast käkar vitt bröd, vitt pasta och ris, pizza, munkar i form av snabba kolhydrater och annat skit bara. Skit in, skit ut.

Du kan vara lugn. Ditt schema är väldigt bra om det du skrivit är som du säger.

Mina två skopor mutant mass innehåller 17g socker. Cornflakes 5g

Jag äter totalt 387g kolhydrater, dvs att 363 kolhydrater är sockerfria utav dessa 387.

Undrar också hur det blir en tredjedel..
Citera
2016-08-19, 15:06
Medlem
jpettersson1991s avatar
Du ville ha kritik angående ditt kostschema och hade jag ändrat något så hade jag tagit bort gainern. Lägg till extra ris till portionerna om du behöver kolhydrater.
Citera
2016-08-19, 15:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Du ville ha kritik angående ditt kostschema och hade jag ändrat något så hade jag tagit bort gainern. Lägg till extra ris till portionerna om du behöver kolhydrater.

Max 50g ska komma från sockerarter. Jag går ju inte över 50 gram.

Det fungerar ju. Jag lyssnar till din kritik. Absolut, men går det bra med gainern så går det ju
Citera
2016-08-19, 15:47
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nextlife
Då ALLA säger olika väljer jag att lita på mig själv då jag till och med sätt förbättringar.

Herregud vad människor inom träning säger olika.

"GÖR DET"

"GÖR INTE DET"

"DU MÅSTE GÖRA DET HÄR!!"

"NEJ FÖR FAN GÖR INTE DET"
Ok, då lämnar jag dig i fred då du uppenbarligen inte vill ha annat än ryggdunk som svar.
Citera
2016-08-19, 15:52
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Ok, då lämnar jag dig i fred då du uppenbarligen inte vill ha annat än ryggdunk som svar.

Jo det vill jag verkligen ha. Frågan kvarstår fortfarande hur en tredjedel består utav socker
Citera
2016-08-19, 19:47
Medlem
Alkyonioss avatar
Tänkte försöka mig på en liten deff nu så här efter semestern.

Ålder: 18år
Vikt: 115kg
Längd: 190cm
Kroppsfettprocent: ca 25% (mätt med impedansvåg)

Testade att mata in mina siffror i denna kaloribehovskalkylator på styrkelabbet och att jag tränar 4-5ggr/vecka (vilket jag gör).

Fick då ut att jag ska käka ca 3200kcal om dagen för att ligga stilla i vikt. Så därför tänkte jag lägga mig kring 2500kcal.

Däremot, hur fördelar man protein, kolhydrater och fett?

Någon som skulle kunna ge mig ett par ungefärliga siffror?
Tips på bra käk för respektive måltid mottages gärna
Citera
2016-08-19, 20:29
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkyonios
Tänkte försöka mig på en liten deff nu så här efter semestern.

Ålder: 18år
Vikt: 115kg
Längd: 190cm
Kroppsfettprocent: ca 25% (mätt med impedansvåg)

Testade att mata in mina siffror i denna kaloribehovskalkylator på styrkelabbet och att jag tränar 4-5ggr/vecka (vilket jag gör).

Fick då ut att jag ska käka ca 3200kcal om dagen för att ligga stilla i vikt. Så därför tänkte jag lägga mig kring 2500kcal.

Däremot, hur fördelar man protein, kolhydrater och fett?

Någon som skulle kunna ge mig ett par ungefärliga siffror?
Tips på bra käk för respektive måltid mottages gärna

Fördelningen av protein,kolhydrater och fett brukar vara ungefär 1,5-2 gram protein /kg kroppsvikt, fett brukar ligga mellan 0,5-1 gram och resten kolhydrater.

Men det är individuellt. Vissa trivs bättre med lite högre fett men mindre kolhydrater osv. Men proteinet bör ligga detsamma. Testa dig fram och se vad du trivs bäst med.

Edit: Angående livsmedel så havregryn,potatis,ris,pasta,ägg,kyckling,kött,fisk ,frukt och grönsaker m.m.
Citera
2016-08-19, 20:42
Avstängd
K-arma-spirits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Snabba kolhydrater efter träning är inget måste. Funkar lika bra med långsamma kolhydrater, även om kolhydrater inte är nödvändigt efter träning om du nu inte ska träna samma muskel nära inpå. Det är protein som bygger muskler, inte kolhydrater. Så jo, det är onödigt mycket socker i ditt kostschema.

Edit: Puck tvåa.

jag undrar också var sockret du nämner är från förutom gainern?
Citera
2016-08-20, 00:00
Medlem
Är det någon här som är vegetarian? Jag är väl en s.k pescetarian, äter mest fisk och vegetariska rätter men även ägg och mjölk. Brukar ju äta kött och så ibland, men då är det väl mest för att jag inte orkar fixa något annat. Är lat som fan när det kommer till matlagning, men uppskattar enkla tips.

Är det någon annan här som är i samma situation?
Citera
2016-08-20, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sentience
Är det någon här som är vegetarian? Jag är väl en s.k pescetarian, äter mest fisk och vegetariska rätter men även ägg och mjölk. Brukar ju äta kött och så ibland, men då är det väl mest för att jag inte orkar fixa något annat. Är lat som fan när det kommer till matlagning, men uppskattar enkla tips.

Är det någon annan här som är i samma situation?

Många bodybuilders äter så även fast de inte är vegetarianer. Känner igen mig själv i den kosten. Bara att köra på. Men jäkla viktigt att lära sig laga mat tycker jag. Mest för smalupplevelsens skull. Så mycket enklare att äta mat om det smakar riktigt gott!
Citera
2016-08-20, 12:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Många bodybuilders äter så även fast de inte är vegetarianer. Känner igen mig själv i den kosten. Bara att köra på. Men jäkla viktigt att lära sig laga mat tycker jag. Mest för smalupplevelsens skull. Så mycket enklare att äta mat om det smakar riktigt gott!

Du har PM, bro!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in