Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat:
0%
röster
2014-10-07, 17:08
Medlem
acab-666s avatar
tja
fast käka kvargen som ditt sista mål.
Citera
2014-10-07, 17:28
Medlem
patriot8s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av acab-666
tja
fast käka kvargen som ditt sista mål.
Enligt TS inlägg är det ju hans sista mål bortsett från "kvällsmaten" bestående av en banan och ett glas mjölk. Att äta för mycket innan läggdags är inte bra, eftersom kroppen återhämtar sig när den sover vilket matsmältningen delvis förhindrar. Att äta något litet som en banan ger dock marginell påverkan.
Citera
2014-10-07, 17:39
Medlem
acab-666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av patriot8
Enligt TS inlägg är det ju hans sista mål bortsett från "kvällsmaten" bestående av en banan och ett glas mjölk. Att äta för mycket innan läggdags är inte bra, eftersom kroppen återhämtar sig när den sover vilket matsmältningen delvis förhindrar. Att äta något litet som en banan ger dock marginell påverkan.

asså som ja har läst o gör själv: så ska man äta kvargen innan säng-gåendet för det är långsamt protein o kroppen behöver protein under natten för o bygga.
Citera
2014-10-07, 17:41
Medlem
Tjenare!

Jag är en 22årig man, tränar i snitt 4 gånger i veckan, ~3ggr på gym, 1 gång yoga, eventuellt simning eller annat. 65kg.

Så här brukar jag äta. Synpunkter tas gärna emot!

Frukost:
Smoothie – 0,5dl olivolja, 0,8dl kaseinproteinpulver, 1dl havregryn, 1 selleristjälk, lite spenat, 1 kiwi, 1dl mjölk, 2-3dl vatten.
Multivitamintablett

Lunch:
100g pasta
1 tomat
1/3 paprika
1 isbergssalladsblad
Lite pesto

Detta är minimum vad gäller lunch. Oftast äter jag något bättre, som linscurry med ris eller vegetarisk chili con carne.

Mellanmål:
Banan
1 st. knäckebröd med smör och kaviar

Efter träning:
1dl vassleproteinpulver

Kvällsmat:
2 stekta ägg
1 eller två smörgåsar med smör och kaviar / annat pålägg
Eventuellt lite yoghurt eller kvarg med müsli beroende på hunger

Vad säger ni? Saknas det något på någon front? Mer grönsaker?

Det brukar börja kännas knapert på eftermiddagen! Runt femtiden börjar jag känna att jag behöver energi. Borde äta något mer vid fyra-tiden, efter skola och innan träning. Förslag? Eftersom jag äter mackor till kvällsmat och knäckemacka till mellanmål blir det ju trist att äta mer av det. Ostkaka är ju gött, men för dyrt. Hör "nötter" jämt och ständigt, men det är ju också jäkligt dyrt och framför allt trist. Vegetariskt skall det vara, och helst fritt från mjölkprodukter.
Citera
2014-10-07, 17:42
Medlem
acab-666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomsiven
Hej jag tänkte skriva ner vad jag äter om dagarna och om det är bra för muskelbygge, jag får i mig ca 2800-3200 kalorier per dag och 200g protein 300g kolisar 80g fett

Frukost 3dl gröt 5dl mjöl
Skolan de som erjbuds stor protion med sallad
Efter gym proteinshake
Hemma tar jag svensk husmanskost med 5dl mjölk
Lite senare proteinshake och kvarg
Innan läggdags 3-4dl mjölk med banan.

byt bara på dom sista målen. kvarg innan du går o lägger dig o bananen o mjölken som mellanmål istället.
Citera
2014-10-07, 17:50
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tomsiven
Hej jag tänkte skriva ner vad jag äter om dagarna och om det är bra för muskelbygge, jag får i mig ca 2800-3200 kalorier per dag och 200g protein 300g kolisar 80g fett
Beror på hur mycket du väger och tränar, men överlag ser det ut som om du får i dig tillräckligt med kalorier och fördelningen av macros ser okej ut.
Citera
2014-10-08, 23:57
Medlem
faays avatar
Kostschema för en aktiv tjej!

Hej Flashback!

Skulle vara så tacksam om ni skulle vilja hjälpa mig med ett kostschema!

Jag tränar och sliter men får inte de resultat jag vill ha och det gör mig ledsen och frustrerad! Jag vill bygga muskler (vilket jag gör) men jag vill främst bli av med det extra fettet jag inte trivs med.

Jag tränar hård styrketräning 2-3 dagar i veckan samt intensiv kondition 2-3 dagar i veckan.
21 år
174 cm
70 kg

Är inte ute efter något viktras men jag vill gärna gå ner till 60 kg vilket jag vägde för ett år sedan och jag trivdes med. Allt jag vill är en konstant viktnedgång, även om det bara är ett par hekto i veckan!

Trött på att slita på gymmet men ändå inte få resultat pga kosten!

PS, äter inte rött kött men kyckling och fisk går bra!

Tacksam för råd!
Citera
2014-10-09, 00:09
Medlem
kalibergotts avatar
Ät mindre så kommer du gå ner i vikt, lovar. Du kommer inte bygga muskler när du går ner i vikt! Förvånad?
Citera
2014-10-09, 00:24
Medlem
Northerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kalibergott
Ät mindre så kommer du gå ner i vikt, lovar. Du kommer inte bygga muskler när du går ner i vikt! Förvånad?
Muskler bygger du om du ligger på överskott.
Vill du gå ner i vikt, så kör blandad kond träning.
Du kan ej bygga och gå ner i vikt på samma gång.

Mitt tips är att du kommer ner till önskad vikt, genom löp/gång & bra kost.
Sedan kan du börja styrketräna på riktigt, och ligga på överskott.
Om du som sagt är ute efter muskler, som ditt inlägg indikerar på.

Men kom ihåg, mer muskler - bättre förbränning.

Lycka till!
Citera
2014-10-09, 00:25
Medlem
faays avatar
Men vadå ät mindre? Och man kan väl visst bränna fett medan man fortfarande bygger muskler? Därför jag skriver att jag även är nöjd med en långsammare viktminskning 😊 har ingen aning bara hur det bör se ut med kosten, därför jag skriver här.
Citera
2014-10-09, 00:28
Medlem
faays avatar
Vad händer då om man ligger på kaloribalans och tränar styrka (som faktiskt förbränner ett par- trehundra kcal)? Då borde man väl kunna förbränna lite av fettet samtidigt som musklerna får energi för syntesering?
Citera
2014-10-09, 00:37
Medlem
Northerners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av faay
Vad händer då om man ligger på kaloribalans och tränar styrka (som faktiskt förbränner ett par- trehundra kcal)? Då borde man väl kunna förbränna lite av fettet samtidigt som musklerna får energi för syntesering?
Visst kan du bränna fett samtidigt som du bygger muskler.
Men vad blir resultatet?
När du tränar för att lägga på dig massa, käkar man ju som en häst. Onyttigt som nyttigt.
Ska du samtidigt gå ner i vikt, då måste du ju såklart äta, nyttiga & mindre portioner.
Den konstellationen får jag inte ihop?
Det är ju ungefär som att deffa & bulka samtidigt, och hur mycket muskelmassa ger det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in