2016-08-11, 21:39
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chran508
Han är svensk via sin nationalitet men är född i forna Jugoslavien och har kosovoalbanska föräldrar. Därav anser han sig vara svensk kosovoalban. Det är inte särskilt komplicerat. Vad är det att bli upprörd över? Har du själv suttit i hans sits? Folk som ej har flera länder i sitt hjärta eller som inte vet hur det känns att vara en del av två helt skilda kulturer bör ej uttala sig om hur man ska eller bör agera.

Det korrekta är väl att han är svensk medborgare men av av Kosovoalbansk nationalitet, om man nu ska vara petig...

Ungefär som samer, de är svenska medborgare men beskriver sig som tillhörande den samiska nationen/kulturen...
Citera
2016-08-12, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Kan inte se en annan trupp än denna till kvalmatchen mot Holland:

Johannes Hopf
Robin Olsen
Kristoffer Nordfeldt

Mikael Lustig
Victor Nilsson Lindelöf
Andreas Granqvist
Jonas Olsson
Erik Johansson
Pontus Jansson
Martin Olsson
Oscar Wendt

Sebastian Larsson
Erkan Zengin
Albin Ekdal
Oscar Hiljemark
Oscar Lewicki
Alexander Fransson
Jimmy Durmaz
Emil Forsberg

John Guidetti
Marcus Berg
Emir Kujovic
Christoffer Nyman

Känns detta som en rimlig trupp?
Bra trupp! Hade dock personligen gjort några korrigeringar.

* Karl-Johan Johnsson (eller möjligen Jacob Rinne) istället för Johannes Hopf. Båda är bättre alternativ i min bok.
* Jag är av åsikten att Jonas Olsson har fått för få chanser i landslaget, men jag tycker allt att man ska satsa på Lindelöf som mittback och ta ut en renodlad högerback till. Speciellt eftersom Lustig är så skadedrabbad. Emil Salomonsson har jag propagerat för tidigare, men har har varit lite svajig i Blåvitt senaste matcherna. Hög högstanivå dock. Mattias Johansson funkar också.
* Zengin har gjort sin sista landskamp. Något annat vore konstigt. Spela Sam Larsson istället. Möjligen också att Augustinsson ska in istället för Durmaz och att Olsson eller Wendt då används som ytter.
* Lewicki måste bevisa mer. Var rätt svag i EM och har varit stundtals petad av Adu i MFF. Jakob Johansson spelar bra i Grekland. Kanske borde han få chansen?
* Ishak var en av få ljusglimtar i OS och kan möjligtvis gå före Nyman. Nyman är dock ett väldigt bra alternativ.
Citera
2016-08-12, 14:51
Medlem
Otroligs avatar
Sebastian Larsson har blivit allvarligt skadad och ska vara borta 6 månader har David Moyes sagt enligt Sky Sports. Inte sett något definitivt vad det handlar om men det ryktas om att det är något problem med ett ledband i ena knät.
Citera
2016-08-12, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
* Lewicki måste bevisa mer. Var rätt svag i EM och har varit stundtals petad av Adu i MFF.
Brukar inte Adu och Lewicki lira bredvid varandra med A som box-to-box och L mer defensiv?
Citera
2016-08-12, 15:07
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Brukar inte Adu och Lewicki lira bredvid varandra med A som box-to-box och L mer defensiv?

Det var innan AC kom in i bilden. Jag föredrar AC och Lewicki till skillnad från de flesta. Adu och Rakip är två starka alternativ och som femte hjulet har vi junisen Swedberg.
Citera
2016-08-12, 15:32
Medlem
foool13s avatar
Så Sebastian Larsson var skadad under EM..

http://www.svt.se/sport/fotboll/sebastian-larsson-skadad/

"Sustained the injury during last season" sa de just på Sky Sports News..

Citat:
"Landslagets mittfältare Sebastian Larsson, 31, är skadad. Enligt Sunderlands tränare David Moyes kommer Premier League-svensken att bli borta i sex månader"
Citera
2016-08-12, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av foool13
Så Sebastian Larsson var skadad under EM..

http://www.svt.se/sport/fotboll/sebastian-larsson-skadad/

"Sustained the injury during last season" sa de just på Sky Sports News..

Isåfall är det ju landsförräderi att mörka, alternativt det ultimata beviset på att Hamrén är en komplett idiot.

???
Citera
2016-08-12, 23:05
Medlem
menfrassedås avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minarstorreandin
Isåfall är det ju landsförräderi att mörka, alternativt det ultimata beviset på att Hamrén är en komplett idiot.

???

Det är konstaterat sen länge.
Citera
2016-08-16, 22:36
Medlem
(FB) Tippa Janne Anderssons första landslagstrupp
Citera
2016-08-17, 07:46
Medlem
Jag hoppas Janne Andersson får låna Pia Sundhages buss mot Holland
Citera
2016-08-18, 01:17
Medlem
ZlatanManias avatar
Kom å tänka på Simon Thern som var relativt omtalad under sin tid här i Sverige och nu har det gått en tid sen han anslöt till Eredivisie men han verkar ha gått upp i rök? Förekommer aldrig i några diskussioner kring landslaget och i media läser man aldrig nånting om honom. Har han stagnerat?

Googla mig till att han åkte på en fotskada förra säsongen vilket förklarar lite men inte varför det är såpass tyst om honom som det är.
Citera
2016-08-18, 10:41
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Kom å tänka på Simon Thern som var relativt omtalad under sin tid här i Sverige och nu har det gått en tid sen han anslöt till Eredivisie men han verkar ha gått upp i rök? Förekommer aldrig i några diskussioner kring landslaget och i media läser man aldrig nånting om honom. Har han stagnerat?

Googla mig till att han åkte på en fotskada förra säsongen vilket förklarar lite men inte varför det är såpass tyst om honom som det är.
Spelade match senast 5 december men ja det verkar inte gått jätte bra för honom därnere, får hoppas han får vara skadefri och att utvecklingen tar fart igen.

14 matcher i ligan, 9 från start och 3 mål 0 assister. Speltid 60 min i snitt per match.
Hoppade in i 87e förra matchen i ligan 12/8 omgång 2.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in