2016-09-07, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HaconBacon
Då har du aldrig sett honom i Tyskland

Nej. Faktiskt inte.
Citera
2016-09-07, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
Nej. Faktiskt inte.
Ja, men då förklarar det en del.
Citera
2016-09-07, 15:12
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Ja, men då förklarar det en del.
Har du sett honom spela vänsterback i en fyrbackslinje i Tyskland?
Citera
2016-09-07, 15:15
Medlem
NirvanAs avatar
Citat:
Då har du aldrig sett honom i Tyskland
Ska bli kul att se Mönchengladbach-mötena med FCB i CL, då får han battla med Messi mycket, lär bli en utmaning.
Citera
2016-09-07, 15:18
Medlem
Wargs avatar
Jag var på plats och såg väldigt bra ifrån där jag satt. Det stämmer att Forsberg är virrig defensivt men han är samtidigt den enda spelaren i hela landslaget som kan göra sin spelare offensivt med teknik. Martin Olsson kan göra sin spelare med snabbhet, förutom de två finns det ingen som kan ta sig förbi motståndarna offensivt utan långbollar på Guffe.

Emil är inte så kort, han måste vara 175 cm minst, står 179 cm på Wiki, dock ser han väldigt liten och tunn ut. Hade önskat att han la på sig lite muskelmassa så han blir lite stabilare när motståndarna hänger i honom samt att han bättrade sig defensivt.
Citera
2016-09-07, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung_Ingenting
Har du sett honom spela vänsterback i en fyrbackslinje i Tyskland?
Japp och det gjorde han bra. BMG har bara spelat 3-5-2 sedan årsskiftet.
Citera
2016-09-07, 15:32
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:
Japp och det gjorde han bra. BMG har bara spelat 3-5-2 sedan årsskiftet.
Haha. Ok. Jag hade ingen aning. Folk har bara en tendens att tro på fel saker ibland.
Citera
2016-09-07, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowlaren77
1a tjugo minuterna jobbade Forsberg fint i defensiven, därefter tappade han positionerna helt resten av matchen och lämnade Wendt åt sitt öde. Har aldrig varit imponerad eller sett Wendts storhet - men hoppas jag kommer göra det. Men för att kunna göra en rättvis bedömning av wendt i denna match så måste han först få klona sig och göra om situationerna... Det hade varit helt annat om man kört 4-4-1-1 med Foppa som släpande. Då hade kanterna varit låsta & nyckeln inmurad av firma Augustinsson/Wendt... Förövrigt en förändring som jag tycker Janne borde gjort i halvtid då vi har 1-0 utan att ha lånat boll.

Men det är hårresande hur lågt fotbollskunnande det är på vissa flashbackfötter

Forsberg ser jag mer som en anfallare, alternativt offensiv spets i ett 5-manna mittfält(där han slipper en del av ansvaret bakåt)nu när man sett i ett antal matcher hur bedrövlig han är i försvarsspelet. Det funkar inte att ha honom i en roll/match där det krävs ett gediget arbete bakåt då han inte kan det spelet, då blir han en börda för laget och en enorm säkerhetsrisk.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-09-07 kl. 16:19.
Citera
2016-09-07, 16:20
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Forsberg ser jag mer som en anfallare, alternativt offensiv spets i ett 5-manna mittfält(där han slipper en del av ansvaret bakåt)nu när man sett i ett antal matcher hur bedrövlig han är i försvarsspelet. Det funkar inte att ha honom i en roll/match där det krävs ett gediget arbete bakåt då han inte kan det spelet, då blir han en börda för laget och en enorm säkerhetsrisk.

Hans absolut bästa position tror jag är vänsteranfallare i ett 4-3-3.
Citera
2016-09-07, 16:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Hans absolut bästa position tror jag är vänsteranfallare i ett 4-3-3.

Ja det hade kanske varit perfekt. Men han hade nog även funkat rätt bra i ett 4-4-2, då jag tror Andersson kommer hålla fast vid det, och det är ju synd om vi måste offra antingen defensiven eller hans offensiva kvalitéer, för det besitter han ju. Spelar dom 4-3-3 i hans klubblag?
Citera
2016-09-07, 16:40
Medlem
Smerchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Ja det hade kanske varit perfekt. Men han hade nog även funkat rätt bra i ett 4-4-2, då jag tror Andersson kommer hålla fast vid det, och det är ju synd om vi måste offra antingen defensiven eller hans offensiva kvalitéer, för det besitter han ju. Spelar dom 4-3-3 i hans klubblag?

Mot Wales var han bra, men sen har han haft fyra landskamper där det ser ut som om man tagit slumpmässig div.2-ytter och satt i allsvenskan - vilsen, klarar inte tempot och blir av med bollen nästan varje gång. Och det trots att han ändå fuskat ordentligt i försvarsspelet.
Citera
2016-09-07, 16:56
Medlem
bagarn29s avatar
För den statistikbitne: så här såg den svenska passningsprocenten ut.
Den holländska
Källa: SVT Text-TV
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in