Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Du har namnet på ansvarig officer - Zotto,
Som mottagare av dokumentet, ja. Inte som avsändare och författare. Helt värdelöst ur juridisk synvinkel.
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
... du har namnet på den som har hemligstämplat dokumentet från början - Mark J. Sullivan,
Fortfarande helt irrelevant.
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
... vilken sekreterare som skrev ner det hela vet jag inte men du får väl kontakta Secret Service om du finner det på något som helst sätt relevant.
Möjligtvis relevant om denne kan svära under ed om vem som i så fall dikterade innehållet.
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Glöm inte att fråga vilken sorts bläck och papper de använde - du framstår ju redan som fullständigt oseriös så det kan ju knappast göra saken värre..
Jag förstår att du känner dig lite pressad, SnakePlisssken, det framkommer både på och mellan raderna, du behöver inte förtydliga.
Citat:
Ursprungligen postat av
SnakePlisssken
Menar du på fullt allvar att Cheney gick ut över ett år innan Minetas vittnesmål och ljög om tiderna för att förekomma honom??

Vad spelar det i sånt fall för roll vilka dokument jag kan lägga fram - du kommer ju ändå tror att Cheney var synsk och kunde förutspå att Mineta (trots Minetas egenuttalande om att han är osäker om tiderna) skulle vittna för en kommission som inte ens var tilltänkt vid tiden för intervjun..
De var medlemmar av samma administration och det skulle förvåna mig om inte Cheney kände till Minetas minnesbild av förloppet långt innan Kommissionen inledde sin utredning och att han antagligen inte skulle
spela boll. Dessutom fanns det fler som hade och har en annan minnesbild, inte endast Mineta. Damage control.
Till er andra. SnakePlisssken försöker återkommande förlöjliga varje tecken på ifrågasättande av personer som Cheney, Bush, Rumsfeld, m.fl. som ett sätt att försvara dem och deras eventuella agerande, mot helt legitima granskningar. Jag vill då återigen påminna om att det här är personer som ett stort antal gånger blåljög för USA:s och världens befolkning i syfte att legitimera ett olagligt anfallskrig mot Irak. Miljontals döda, lemlästade och fördrivna oskyldiga kvinnor, barn, unga, gamla som har fått sina liv förstörda som resultat. En utveckling som pågår i detta nu. Afghanistan, Irak, Libyen, Yemen, Syrien och återkommande krav på liknande attacker/destabiliseringar även mot Iran.
Det här är inga vanliga människor. Det var längesedan de lämnade oss bakom sig, mot högre höjder av ära och glory. Här fungerar inte normala måttstockar på vad människor kan och bör göra.
Administrationen dominerades helt av Neo-cons och medlemmar av PNAC vilka ju helt öppet suktade efter ett Nytt Pearl Habor så att de fick fria händer att göra just det de gjorde efter 9/11. Är de verkligen så fräcka att de gör så här inför öppen ridå?
Det kan ni hoppa upp och klappa er på att de är.