2016-08-15, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Bryr mig inte ett skit om Bajen, det hade för övrigt varit kul om de åkte på torsk imorgon, saknar kris-Bajen, bra underhållningsvärde, men Hakim är enligt mig en av de bättre, speciellt i lite hetare matcher då han är rätt tillåtande(oftast). Föredrar honom framför de flesta andra som vi har.

Aha, jag misstolkade dig som bajare.

Han är dock alldeles för ojämn i de matcher han haft med Djurgården. Liksom ett par vettiga beslut i rad och sedan helt plötsligt något totalt galet utan rim och reson. Och ofta enkla misstag. Plus att han vill stålsätta sig inför hemmapubliken. Jag uppfattar Hakim som väldigt svag på att hålla en jämn nivå som spelarna kan förhålla sig till.
Citera
2016-08-15, 01:22
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Pelle har ju dock lyckats väcka liv/få fram en del vassa anfallare under hans ledning. Oremo, Mushekwi, Sam Johnson (kan ha missat någon) så helt värdelös är han inte vad gäller offensiven.

Och angående vår silly är den pinsamt usel, ja. Inget nytt att Jingblad är totalt urusel på sitt jobb. Pinsamt när han utklassas av luffaren Bosse.
Oremo har jag ingen åsikt om. Mushekwi passade perfekt in i Pelles statiska idé pga den högkvalitaiva kanten med Radetinac och Karlsson. Hur fin han än var så hade det inte blivit många mål med Björkström och Moon/Karlström där. Sam tycker jag skapade sin egen lycka genom hårt jobb, skill och vilja. Han hade fungerat oavsett system.

Jingblad är fantastisk! En framtidens sportchef.

Poängen var inte att Pelle inte kan sin grej, utan att han är totalt oförmögen att utveckla den och anpassa den efter rådande omständigheter. Där är t o m Nanne vassare, det säger väl egentligen allt.
Senast redigerad av OleYeller 2016-08-15 kl. 01:38.
Citera
2016-08-15, 02:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Oremo har jag ingen åsikt om. Mushekwi passade perfekt in i Pelles statiska idé pga den högkvalitaiva kanten med Radetinac och Karlsson. Hur fin han än var så hade det inte blivit många mål med Björkström och Moon/Karlström där. Sam tycker jag skapade sin egen lycka genom hårt jobb, skill och vilja. Han hade fungerat oavsett system.

Jingblad är fantastisk! En framtidens sportchef.

Poängen var inte att Pelle inte kan sin grej, utan att han är totalt oförmögen att utveckla den och anpassa den efter rådande omständigheter. Där är t o m Nanne vassare, det säger väl egentligen allt.

Sam Jonsson är en djupledsspelare av rang. Spelar ingen roll vem som coachar eller inte. Han kommer alltid kunna göra sår i motståndarnas defensiv.
Citera
2016-08-15, 04:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Laul är fullständigt obegriplig allt som oftast i sitt tyckande. Djurgården efter EM-uppehållet var blekare än blekmedel och alla spelare verkade mest vilja gå och gömma sig. Om man inte i det läget med uppradade förluster förordar ett tränarbyte måste man ha en dold agenda eller så är man helt främmande för verkligheten. Det enda man kan kritisera i detta läge är egentligen förlängningen av Pelles kontrakt - en riktig gåta.

Al-Hakim är rätt dålig, ja. Överskattad och min uppfattning är att han gärna jävlas lite med hemmalaget. Eriksson och Johannesson är i mitt tycke de som man kan klassa som "bra".
Johannesson och strömbergsson vill jag ej se döma AIK något mer
Citera
2016-08-15, 05:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Om de vinner mot Falkenberg nästa omgång, ja då finns det en liten möjlighet. Dock måste man nog bli lite järvare och våga lite framåt. Att parkera bussen som de gjorde mot oss utan att knappt anfalla och i bästa fall skrapa ihop 1 pinne här och där duger inte. Spets i form av Dioh Williams bör nog komma tillbaka också.

varför inte? falkenberg lyckades väl ta tre poäng av er med samma taktik, så nog kan det räcka för att fixa 3-4 segrar till, speciellt mot sämre motstånd.
Senast redigerad av M.S 2016-08-15 kl. 05:23.
Citera
2016-08-15, 07:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Här är det du som påstår nånting och då ligger bevisbördan hos dig.

Bullshit. Det var NI som startade diskussionen och hävdar att vissa lag förfördelas. Då är det NI som har bevisbörda. Att det inte kommer vara exakt lika många straffar per lag och säsong förstår även den svagbegåvade, bevisa istället att vissa lag förfördelas över tid.
Citera
2016-08-15, 08:23
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SGustafsson91
Det var väl just inläggen som Billy skötte bra under matchen, kan jag tycka... Hade det desto tuffare defensivt, han har haft det i alla tre matcherna hittills enligt mig. Ska sägas att jag bara såg första halvleken mot Dif. Det kommer bli bättre, det är jag övertygad om så förhoppningsvis kan han få en del speltid trots att vi värvat in en ny vänsterback.

Ja, gnället från den idioten är alltid på fel saker.
Ja, defensivt hade han det tuffare. Jag var inne på det innan, givetvis skall han hantera det och gjorde det ju godkänt för att vara "ny".
Det var förvisso mot FFF, men de lade ju allt spel på hans kant så det är klart att det blev mycket att göra och några missar men det tar sig och kommer bli kanon.

Citat:
Regnet som gör det, ... fy fan vilken vädervecka vi haft(märktes på bortfallet mot FF också, var väl 12k sålda), tack och lov för att man varit upptagen med jobb hela sommaren typ(och att jag är en ganska positiv person överlag, annars hade ett dopp från Älvsborgsbron känts lockande haha), jag och flckvännen(+vänner)var inne på WoWs festivalområde för första gången igår, och det var gammal hederlig festival i ett nötskal, dvs lera till fucking knäna. Slottsskogen lär aldrig mer bli sig likt.

Hade jag fått bestämma hade jag hellre sett att vi lånat in en VB resten av säsongen och satsat på Billy och lagt våra benjamins, dosh, dineros på typ Jesper Karlsson, som jag tror kan bli riktigt bra, sedan behövs det naturligtvis en permanent VB i truppen, blir dålig täckning annars, men då hade Billy fått mer tid att etablera sig på riktigt, samtidigt som vi haft en backup, nu lär han väl bli petad.

WoW är ju hemskt, nu har den skiten förstört Slottskogens gräsytor med (Fast det är en annan debatt).

Vi har exakt samma syn på vänsterbackssituationen (också).

Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Al Hakim måste vara allsvenskans sämsta domare. Han har gjort en bra match av det jag sett, Aik-Bajen förra året. Idag missar han ett livtag på Ranegie i offensivt straffområde, en utvisning på Ellegard och en hands som mycket väl kunde resultera i en straff.
.

Förutom det klassiska "det finns inga bra domare" så har jag tyckt att Al-Hakim tillhört de bästa i serien. Han sköter det mesta bra, som påpekats skötte han bengaltennisen mot Bajen ifjol mycket bra och där har vissa andra domare mycket att lära.
Dessutom brukar han göra bra insatser överlag. Sedan att man ibland inte håller med i domsluten beror ju på att man är partisk och att alla domslut som går mot oss är felaktiga...

Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Tror ni att Gefle kan blanda sig i kvalstriden? Eller är 7 poäng upp alldeles för långt?

Gefle är Gefle. Man kan inte räkna ut dom ens med 12 pinnar efter och tre matcher kvar ty då får något lag poängavdrag så de klarar sig kvar på målskillnad eller nåt.
Slår de FFF härnäst så har de chansen.
Det viktigaste är dock att det inte blir HIF/Kalmar som får kvala neråt utan något lag utan fotbollsplan så vi blir av med så mycket som möjligt av den skiten.
Citera
2016-08-15, 10:23
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Bryr mig inte ett skit om Bajen, det hade för övrigt varit kul om de åkte på torsk imorgon, saknar kris-Bajen, bra underhållningsvärde, men Hakim är enligt mig en av de bättre, speciellt i lite hetare matcher då han är rätt tillåtande(oftast). Föredrar honom framför de flesta andra som vi har.

Jag är enig med dig. Hakim, Eriksson och Johannesson är bra. Strömis-pågarna, Hamlin och Pandic är oftast kassa.
Citera
2016-08-15, 10:37
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flanders
Bullshit. Det var NI som startade diskussionen och hävdar att vissa lag förfördelas. Då är det NI som har bevisbörda. Att det inte kommer vara exakt lika många straffar per lag och säsong förstår även den svagbegåvade, bevisa istället att vissa lag förfördelas över tid.
Jag har inte påstått nåt konspiratoriskt överhuvudtaget. Du fortsätter ducka mina frågor trots att jag ställt dom 3-4 gånger nu.
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Jag är enig med dig. Hakim, Eriksson och Johannesson är bra. Strömis-pågarna, Hamlin och Pandic är oftast kassa.
För att nämna några ord om Glenn Nyberg är det sanslöst hur mycket han blåser i sin pipa. Sen ska Ekberg ha cred för att han vågar erkänna sina misstag vilket inte är en vanlighet bland domare.
Senast redigerad av ZlatanMania 2016-08-15 kl. 10:40.
Citera
2016-08-15, 10:55
Medlem
xtroes avatar
Holy shit. Idag kommer det inte spela någon roll att vi har så jävla lätt för Hammarby. Verkar som vi kommer ställa upp med.... Suljevic - Granat på mitten. Dessa två ihop håller inte ens i superettan.

Grattis till en fin chans att bättra på målskillnaden. Spelar Dibba lär han väl göra hattrick. Fitta.
Citera
2016-08-15, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av xtroe
Holy shit. Idag kommer det inte spela någon roll att vi har så jävla lätt för Hammarby. Verkar som vi kommer ställa upp med.... Suljevic - Granat på mitten. Dessa två ihop håller inte ens i superettan.

Grattis till en fin chans att bättra på målskillnaden. Spelar Dibba lär han väl göra hattrick. Fitta.
Försök inte. Lastat in ett lakan på 1X idag, även om hemmaseger också lockar enormt.

Vi är i sämst form. Bli inte lurad av faktumet att vi är enda lag med två raka segrar.
Citera
2016-08-15, 11:22
Medlem
nomadics avatar
Ruskigt skön seger igår såklart i en av årets tuffare bortamatcher. Själv var jag tvungen att följa den i textform via en skakig grekisk uppkoppling, fullkomligt bedrövligt sätt såklart när man fick sitta och läsa hur Röva sköljde på i våg efter våg i andra halvlek.

Skönt med marginalerna på vår sida igen efter att ha lyckats tappat dem under sommaren kan man väl konstatera.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in