2016-08-14, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Angående uttrycket om straffar att det jämnar ut sig över säsonger, så finns det sammanställt här från säsongen 2010.
https://mobile.twitter.com/GracenoteSE/status/762566621588324352/photo/1

Inte så mycket mer att diskutera än att det inte verkar jämna ut sig?
Fast med det ludret ni hade som tränare tills för ett par veckor sedan så får man inte mycket straffar. 4-4-2 och mer defensivt än Simeone. Straff kan man bara få i motståndarens straffområde.
Citera
2016-08-14, 01:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av saxenofc
Fast med det ludret ni hade som tränare tills för ett par veckor sedan så får man inte mycket straffar. 4-4-2 och mer defensivt än Simeone. Straff kan man bara få i motståndarens straffområde.

japp, självklart har laget som under de senaste tre säsongerna både legat top-3 bland antal gjorda mål, samt haft en (ibland på snudd till två) spelare i top-3 för skott på mål (hittade tyvärr ingen skottstatistik för hela lag, men bör ge en bra fingervisning) varit i motståndarnas straffområde ungefär lika mycket som gefle fucking IF.

men visst, du har väl säkert rätt. man ska tydligen spela framtidens fotboll för att håva in ett par straffar per match.
Senast redigerad av M.S 2016-08-14 kl. 01:59.
Citera
2016-08-14, 05:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Angående uttrycket om straffar att det jämnar ut sig över säsonger, så finns det sammanställt här från säsongen 2010.
https://mobile.twitter.com/GracenoteSE/status/762566621588324352/photo/1

Inte så mycket mer att diskutera än att det inte verkar jämna ut sig?

Skillnaderna blir mycket tydligare om man tar hänsyn till inspelade poäng och gjorda mål. Detta är faktorer som bör påverka hur många straffar man blir tilldömd. Så här ser statistiken ut för lagen som varit med alla sju säsongerna (angående jämna ut sig i längden):

Elfsborg 9,74 poäng/straff
IFK Göteborg 10,97 poäng/straff
BK Häcken 12,04 poäng/straff
Kalmar 12,57 poäng/straff
Malmö FF 13,59 poäng/straff
Djurgården 14,16 poäng/straff
Helsingborg 18,94 poäng/straff
Gefle 19,71 poäng/straff
AIK 22,00 poäng/straff (23,47 poäng/straff borträknat gårdagens straff)

Elfsborg 9,54 mål/straff
IFK Göteborg 10,37 mål/straff
Kalmar 11,33 mål/straff
Malmö FF 12,03 mål/straff
BK Häcken 13,36 mål/straff
Djurgården 14,11 mål/straff
Gefle 14,93 mål/straff
Helsingborg 19,11 mål/straff
AIK 19,44 mål/straff (20,73 mål/straff)

Straffen igår var felaktig men den förändrar inte det faktum att vi fått överlägset minst straffar givet vår poäng- och målskörd och det har sett ut så här under lång tid nu. Vi ligger dessutom i absoluta botten även om du räknar med samtliga lag som spelat i AS (23 av 24 på poäng och 21 av 24 på mål). Det är det mest anmärkningsvärda.
Citera
2016-08-14, 06:26
Avslutad
Ser att diskussionen om att det skulle varit straff eller inte fortsätter. Det är inte första gången man väljer att fira en sådan situation i Allsvenskan. Se exempel:

https://youtu.be/pKktb73K7l0?t=331
Citera
2016-08-14, 08:41
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Fick Billy assist igår, han slog inlägget(blandar och ger på den punkten, bra och dassiga)?

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Jo, men det var ju mer en misslyckad nick. Tycker iaf att Billy visade prov på en del fina inlägg bla det till 1-0, han har en helt ok vänsterdojja.

Det var förvisso en misslyckad nick men räknas som assist, Billy fick väl snarare en "hockey-assist" så att säga fast dessa räknas ju inte.

Jag blev evinnerligt trött på många på läktaren i fredags, dels verkar de tro att Billy redan skall vara av Haitam-klass och dels verkar de tro att EMO skall vara någon ny Vibe/Tobbe(innan Kina).

Billy kommer bli bra men att kräva att han i sin tredje allsvenska start (och enbart andra på raken) skall dominera likt Haitam är ju idioti. Det var bara logiskt att han mer fick fokusera på att försvara och inte alltid vågade utmana likt Haitam. Att han tvingades försvara så mycket beror ju på att FFF även så gott som enbart spelade på den kanten för att testa honom ordentligt.
Idioten bakom mig gnällde på varenda jävel i 90+3 och sågade Billys inlägg ändå fram till målet, sedan hittade han nåt nytt att såga. Man hade lust att nita en så gnällig jävel.

Beträffande EMO så är han inte värvad för att vräka in mål (även om han gärna får göra just det såklart) utan mest som avlastning för Boman (som för tillfället är vår bäste forward), Tobbe och Engvall. Så att kräva att han skall vräka in mål känns sanslöst korkat. Det är Skölds ersättare som sagt.

Grabbarna (jo, det är ingen äldre än mig i truppen så¨de kallas grabbarna och inte gubbarna) vilade helt igår och idag, det kan sannerligen behövas inför torsdagens match.
Citera
2016-08-14, 10:07
Moderator
vfs avatar
Fast hur många straffar ett lag får spelar kanske ingen roll så länge dom är korrekta?
Vill minnas att Ellos fick två (!) tveksamma straffar med sig mot Bajen för några år sedan.

AIK skulle givetvis inte fått straff i går.

Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Ser att diskussionen om att det skulle varit straff eller inte fortsätter. Det är inte första gången man väljer att fira en sådan situation i Allsvenskan. Se exempel:

https://youtu.be/pKktb73K7l0?t=331

Sparkar i ansiktet är ej tillåtet i Fotboll.
Citera
2016-08-14, 11:07
Medlem
SGustafsson91s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Idioten bakom mig gnällde på varenda jävel i 90+3 och sågade Billys inlägg ändå fram till målet, sedan hittade han nåt nytt att såga. Man hade lust att nita en så gnällig jävel. .
Det var väl just inläggen som Billy skötte bra under matchen, kan jag tycka... Hade det desto tuffare defensivt, han har haft det i alla tre matcherna hittills enligt mig. Ska sägas att jag bara såg första halvleken mot Dif. Det kommer bli bättre, det är jag övertygad om så förhoppningsvis kan han få en del speltid trots att vi värvat in en ny vänsterback.
Citera
2016-08-14, 11:29
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Sparkar i ansiktet är ej tillåtet i Fotboll.

Förstår inte vad du vill säga. Nej det är klart att sparkar i ansiktet inte är tillåtna men det frias oftare än vad man tror speciellt när det kommer till sparkar i straffområdet.

Frågar så här istället då. Blev vi bortblåsta mot Belgien i EM när Berg "sparkade" Alderweireld?
Citera
2016-08-14, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Det var förvisso en misslyckad nick men räknas som assist, Billy fick väl snarare en "hockey-assist" så att säga fast dessa räknas ju inte.

Jag blev evinnerligt trött på många på läktaren i fredags, dels verkar de tro att Billy redan skall vara av Haitam-klass och dels verkar de tro att EMO skall vara någon ny Vibe/Tobbe(innan Kina).

Billy kommer bli bra men att kräva att han i sin tredje allsvenska start (och enbart andra på raken) skall dominera likt Haitam är ju idioti. Det var bara logiskt att han mer fick fokusera på att försvara och inte alltid vågade utmana likt Haitam. Att han tvingades försvara så mycket beror ju på att FFF även så gott som enbart spelade på den kanten för att testa honom ordentligt.
Idioten bakom mig gnällde på varenda jävel i 90+3 och sågade Billys inlägg ändå fram till målet, sedan hittade han nåt nytt att såga. Man hade lust att nita en så gnällig jävel.

Beträffande EMO så är han inte värvad för att vräka in mål (även om han gärna får göra just det såklart) utan mest som avlastning för Boman (som för tillfället är vår bäste forward), Tobbe och Engvall. Så att kräva att han skall vräka in mål känns sanslöst korkat. Det är Skölds ersättare som sagt.

Grabbarna (jo, det är ingen äldre än mig i truppen så¨de kallas grabbarna och inte gubbarna) vilade helt igår och idag, det kan sannerligen behövas inför torsdagens match.

Regnet som gör det, ... fy fan vilken vädervecka vi haft(märktes på bortfallet mot FF också, var väl 12k sålda), tack och lov för att man varit upptagen med jobb hela sommaren typ(och att jag är en ganska positiv person överlag, annars hade ett dopp från Älvsborgsbron känts lockande haha), jag och flckvännen(+vänner)var inne på WoWs festivalområde för första gången igår, och det var gammal hederlig festival i ett nötskal, dvs lera till fucking knäna. Slottsskogen lär aldrig mer bli sig likt.

Hade jag fått bestämma hade jag hellre sett att vi lånat in en VB resten av säsongen och satsat på Billy och lagt våra benjamins, dosh, dineros på typ Jesper Karlsson, som jag tror kan bli riktigt bra, sedan behövs det naturligtvis en permanent VB i truppen, blir dålig täckning annars, men då hade Billy fått mer tid att etablera sig på riktigt, samtidigt som vi haft en backup, nu lär han väl bli petad.
Citera
2016-08-14, 13:18
Medlem
ZlatanManias avatar
Att ens sån här skitmatch vi gjorde igår kan sluta med tre poäng.. Bara å tacka domaren för straffen och se det som kompensation efter 27 strafflösa omgångar och x antal uteblivna avblåsningar. Förstår Helsingborgs frustration till max och tänker inte komma med klyschan "det jämnar ut sig". I övrigt var jag full som ett as och kan därmed inte ens peka ut vilka som var bra/dåliga.
Citera
2016-08-14, 16:10
Medlem
patajavels avatar
Straff!!!
Malmö.

Inte än, men innan slutsignal ifall det står 0-0.
Citera
2016-08-14, 16:36
Avslutad
Malmö får ett mål mycket tveksamt bortdömt och blir blåsta på en klar straff mot Kalmar.

Avd det jämnar ut sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in