2016-08-15, 00:04
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkroken
Tror ni att Gefle kan blanda sig i kvalstriden? Eller är 7 poäng upp alldeles för långt?
Om de vinner mot Falkenberg nästa omgång, ja då finns det en liten möjlighet. Dock måste man nog bli lite järvare och våga lite framåt. Att parkera bussen som de gjorde mot oss utan att knappt anfalla och i bästa fall skrapa ihop 1 pinne här och där duger inte. Spets i form av Dioh Williams bör nog komma tillbaka också.

Mycket lär förresten avgöras också i matchen Helsingborg-Kalmar. Förlorar skåningarna den är det frågan om inte Gefle kan lyckas äta sig ifatt om det får ett bra flow.
Citera
2016-08-15, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adde1234
Al Hakim måste vara allsvenskans sämsta domare. Han har gjort en bra match av det jag sett, Aik-Bajen förra året. Idag missar han ett livtag på Ranegie i offensivt straffområde, en utvisning på Ellegard och en hands som mycket väl kunde resultera i en straff.

Tråkigt också att vi hade vunnit om inte Colley blivit bänkad. Visst måste man straffa sådant beteende men det kostade oss segern idag. Hansson håller helt enkelt inte i nuvarande form.

Tycker att han är en av de bättre, blåser inte sönder matcher för skit, har hög toleransnivå för vad som händer på läktaren osv. Han skötte t ex bengaltennisen med Bajen på ett utmärkt sätt.
Senast redigerad av Eaglesandshit 2016-08-15 kl. 00:12.
Citera
2016-08-15, 00:21
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Jag har.

Vinner vi imorgon så blir jag fan religiös. Herregud vad underbar hemresa det skulle bli med en niondeplats och tre raka segrar. Som ni förstår är scenariot alldeles för bra för att inträffa. Livet som Bajare.
Vilket cementerar poängen.

Jag ser en del taktiska förändringar och idéer som ännu inte gett önskat resultat. Spännande med en tränare som testar och vågar. Med hårt jobb och en solid grundtanke så är det helt ok att se vad nya roller kan ge. Ser lovande ut!
Citera
2016-08-15, 00:26
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Sitter superexperten Laul fortfarande i Brasilien och tycker att Pelle skulle fått fortsatt förtroende? Ingen insatt och kunnig kan ha minsta invändning mot det tränarbytet, oavsett utfall.

Många journalister som har haft en obegriplig attityd och inställning till det där. Visst, det ser illa ut när man förlängde med tränaren i fråga bara två månader tidigare men samtidigt så är resultatraden en fullständig katastrof hur man än vänder och vrider på det. Sen detta med "långsiktighet"...i fallet Nanne förstår jag det, han har meriterna som motiverar ett sådant tänk, men Pelle Olsson? Han har väl aldrig bevisat någonting på det sättet. Gefle kravlade sig kvar via kval typ vartannat år och det var bra gjort men mer än så är det verkligen inte. En klubb som Djurgården skall inte känna sig tvungna att hålla fast vid en sån figur ända in i döden. Direkt löjligt.
Citera
2016-08-15, 00:39
Bannlyst
Citat:
Tror ni att Gefle kan blanda sig i kvalstriden? Eller är 7 poäng upp alldeles för långt?

Nej jag kan inte se hur de ska lyckas rädda sig kvar i Allsvenskan. Bottenstriden är ovanligt jämn i år och det skiljer bara 4 poäng mellan ÖFK (8:a) och HIF (14:e). Samtliga bottenkonkurrenter snittar över 1,055 poäng per match och de har dessutom en överlägsen målskillnad. Nästan alla har åtminstone 20 mål upp på Gefle (-23) och Falkenberg (-26). Om snittet håller i sig så kommer lag 14 stanna på 32 poäng och då behöver Gefle/Falkenberg 33 poäng.

Gefle behöver 21 poäng på 12 omgångar.

Kvarvarande program: Falkenberg (b), Djurgården (b), Häcken (h), AIK (b), J Södra (h), Örebro (b), Elfsborg (h), Göteborg (b), Sundsvall (h), Kalmar (b), Malmö (h), Östersund (b)

Falkenberg behöver 25 poäng på 12 omgångar

Kvarvarande program: Gefle (h), Örebro (b), Djurgården (h), Elfsborg (b), Kalmar (b), Hammarby (h), Östersund (b), Sundsvall (h), Norrköping (b), Malmö (h), Helsingborg (h), Häcken (b)

Omöjligt uppdrag säger jag.
Citera
2016-08-15, 00:47
Medlem
Jkrokens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Om de vinner mot Falkenberg nästa omgång, ja då finns det en liten möjlighet. Dock måste man nog bli lite järvare och våga lite framåt. Att parkera bussen som de gjorde mot oss utan att knappt anfalla och i bästa fall skrapa ihop 1 pinne här och där duger inte. Spets i form av Dioh Williams bör nog komma tillbaka också.

Mycket lär förresten avgöras också i matchen Helsingborg-Kalmar. Förlorar skåningarna den är det frågan om inte Gefle kan lyckas äta sig ifatt om det får ett bra flow.
Det känns som att både Djurgården och Hammarby har fått upp farten, så att gå förbi dom borde bli omöjligt. Det är väl kanske Helsingborg som möjligtvis, möjligtvis, kan bli en räddningsplanka. Något annat lag kan jag inte se i dagsläget. Men det är förmodligen ganska långsökt ändå. Kommande matcherna Gefle-Falkenberg och Helsingborg-Kalmar kommer kunna avgöra en hel del.
Citera
2016-08-15, 00:48
Medlem
OleYellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Många journalister som har haft en obegriplig attityd och inställning till det där. Visst, det ser illa ut när man förlängde med tränaren i fråga bara två månader tidigare men samtidigt så är resultatraden en fullständig katastrof hur man än vänder och vrider på det. Sen detta med "långsiktighet"...i fallet Nanne förstår jag det, han har meriterna som motiverar ett sådant tänk, men Pelle Olsson? Han har väl aldrig bevisat någonting på det sättet. Gefle kravlade sig kvar via kval typ vartannat år och det var bra gjort men mer än så är det verkligen inte. En klubb som Djurgården skall inte känna sig tvungna att hålla fast vid en sån figur ända in i döden. Direkt löjligt.
Förlängningen av kontraktet var inget annat än ett felbeslut. Det fanns ingen anledning att förlänga där och då. Kontraktet var inte ens nära utgång.

Pelle är väl hyfsat solid defensivt men det är också allt han har. Jag hade hoppats på tvungen utveckling och anpassning till den nya verkligheten men Pelle bara fortsatte som om han fortfarande hade truppen för sin basala idé. Totalt underkänt och att inte sparka hade varit rent tjänstefel.

Vad betyder kontuinitet när man tar typ 4 poäng på 14 matcher? Mer av samma.

DIF har alltså kastat ut tränaren och gjort en galet stark silly för att ordna upp skiten. Bajen, hallå?
Citera
2016-08-15, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Tycker att han är en av de bättre, blåser inte sönder matcher för skit, har hög toleransnivå för vad som händer på läktaren osv. Han skötte t ex bengaltennisen med Bajen på ett utmärkt sätt.

Hakim är ju en pajas. Om han är extra schysst mot bajen är inget som gör en bra domare.
Citera
2016-08-15, 00:53
Medlem
Otroligs avatar
Citat:
Det känns som att både Djurgården och Hammarby har fått upp farten, så att gå förbi dom borde bli omöjligt. Det är väl kanske Helsingborg som möjligtvis, möjligtvis, kan bli en räddningsplanka. Något annat lag kan jag inte se i dagsläget. Men det är förmodligen ganska långsökt ändå. Kommande matcherna Gefle-Falkenberg och Helsingborg-Kalmar kommer kunna avgöra en hel del.
Håller med helt. Djurgården och Hammarby är stabila och plockar poäng. J-Södra och ÖFK har fungerande spelidéer som fungerat väldigt bra hittills och de bör klara sina kontrakt. Det är Helsingborg och GIF Sundsvall som är frågetecknena för närvarande där de sistnämnda har släppt iväg viktiga spelare utan att ersätta dem med några säkra kort. Helsingborg behöver man knappt kommentera med nuvarande form. Ser illa ut.
Citera
2016-08-15, 01:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av staffanwestberg
Hakim är ju en pajas. Om han är extra schysst mot bajen är inget som gör en bra domare.

Bryr mig inte ett skit om Bajen, det hade för övrigt varit kul om de åkte på torsk imorgon, saknar kris-Bajen, bra underhållningsvärde, men Hakim är enligt mig en av de bättre, speciellt i lite hetare matcher då han är rätt tillåtande(oftast). Föredrar honom framför de flesta andra som vi har.
Citera
2016-08-15, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OleYeller
Förlängningen av kontraktet var inget annat än ett felbeslut. Det fanns ingen anledning att förlänga där och då. Kontraktet var inte ens nära utgång.

Pelle är väl hyfsat solid defensivt men det är också allt han har. Jag hade hoppats på tvungen utveckling och anpassning till den nya verkligheten men Pelle bara fortsatte som om han fortfarande hade truppen för sin basala idé. Totalt underkänt och att inte sparka hade varit rent tjänstefel.

Vad betyder kontuinitet när man tar typ 4 poäng på 14 matcher? Mer av samma.

DIF har alltså kastat ut tränaren och gjort en galet stark silly för att ordna upp skiten. Bajen, hallå?
Pelle har ju dock lyckats väcka liv/få fram en del vassa anfallare under hans ledning. Oremo, Mushekwi, Sam Johnson (kan ha missat någon) så helt värdelös är han inte vad gäller offensiven.

Och angående vår silly är den pinsamt usel, ja. Inget nytt att Jingblad är totalt urusel på sitt jobb. Pinsamt när han utklassas av luffaren Bosse.
Citera
2016-08-15, 01:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Vi har "alltid" haft det tufft med domslut då det inte uppmärksammas när vi döms bort. Det sjuka är att det verkar ha accelererat från en redan extrem nivå. Fy fan vad jag saknar Martin Hansson, det var en domare som bjöd på en del felaktigheter men för honom spelade det ingen roll vilket lag som drabbades.
Han var den siste svenska domaren med kulor.

Och nu såg jag att Ax'en drog den gamla trötta klyschan som vanligt om att det jämnar ut sig. Jag har hört det så länge nu att jag börjar undra om inte vi kommer vinna 30 raka matcher med hjälp av tvivelaktiga domslut något år om "det ska jämna ut sig".

Ni fick ett offsidemål till skänks i våras mot mitt DIF iaf, alltid något!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in