2016-08-07, 10:09
Medlem
johannespauluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Laroque32
Jag vet precis hur du menar, har själv försökt dricka flera ggr under resan gång men det har alltid spårat. Så varför skulle det funka nu? Ja det är väl för att jag är så jävla envis och tror att NU ska jag fixa att dricka "Lagom" en vecka... Och sen när jag kommer hem bara glömma alkohol igen

Det finns ingen alkoholist som lär sig dricka vanligt igen, du kommer inte bli den första heller.

Att dricka vanligt innebär att inte ens behöva fundera över hur mycket man dricker, det fungerar liksom per automatik när det är dags att inte dricka mer. Du har redan misslyckats eftersom du försöker planera hur du ska dricka, det gör inte den som dricker vanligt.
Citera
2016-08-07, 10:23
Medlem
Citat:
Jag vet precis hur du menar, har själv försökt dricka flera ggr under resan gång men det har alltid spårat. Så varför skulle det funka nu? Ja det är väl för att jag är så jävla envis och tror att NU ska jag fixa att dricka "Lagom" en vecka... Och sen när jag kommer hem bara glömma alkohol igen

Hur mår du själv nu efter ditt snedsteg? Tungt antar jag, kämpa på

Att dricka lagom kan funka länge, jag höll på så i flera år fram till sista nykterhetsperioden. Men nivån för vad som är lagom höjs sakta men säkert.
Det är bara din hjärna som manipulerar dig till att tro att antingen måste du dricka några öl eller så kommer du ha skittråkigt hela veckan.
Världen går inte under om du dricker men det kan ta tid att få tillbaka tilliten från sambon och familjen när det ännu en gång gått överstyr.

Mitt snedsteg gnager fortfarande, är så sjukt besviken på mig själv. Trodde att jag var helt färdig med supandet...
Nu är jag nog det iallafall ☺
Citera
2016-08-07, 20:55
Medlem
Laroque32s avatar
Jag önskar att jag kunde säga hej då till alkoholen för gott, men nånting säger att jag vill "testa" igen.. fixar jag att dricka kanske 1 gång i månaden? Ja vet ju svaret, men ändå vill jag försöka

Nu är det inte många dagar kvar tills jag åker, får se om jag bestämmer mig innan eller när jag väl är på plats ...
Citera
2016-08-07, 21:34
Medlem
Hej

Måste ge alla som har vågat berätta sin historia ett big up!

Jag har supit sedan slutet av gymnasiet nästan dagligen, pluggar nu på handels men ölen kommer i kapp!

Hur lyckades ni avgifta er? Använde ni läkemedel eller hur lyckades ni? Vet inte om jag vågar hamna i registret.¨

Jag skulle verkligen vilja ha hjälp då c-uppsatsen kallar!
Citera
2016-08-07, 22:38
Medlem
johannespauluss avatar
Citat:
Jag önskar att jag kunde säga hej då till alkoholen för gott, men nånting säger att jag vill "testa" igen.. fixar jag att dricka kanske 1 gång i månaden? Ja vet ju svaret, men ändå vill jag försöka

Nu är det inte många dagar kvar tills jag åker, får se om jag bestämmer mig innan eller när jag väl är på plats ...

Jag tycker du ska testa så du trillar dit ordentligt igen, ibland måste man lära sig den hårda vägen att vissa saker inte fungerar och aldrig kommer att fungera.

Du kommer dricka och det kommer enligt dig att fungera, eftersom det fungerar så kommer du att fortsätta dricka när du kommer hem. Jag lovar dig.
Citera
2016-08-11, 22:22
Medlem
Laroque32s avatar
Så nu har jag gjort det, jag drack min jävla antabus själv hemma! Glöm dricka i Magaluf nu, åk utomlands o va nykter. Fy faan vad jag hatar förhandlingen, nu tog jag tack vare min drog terapeut antabus, så nu kan jag kanske lugna ner mig med förhandlingen😞... Just nu är jag arg o ledsen på samma gång.. Ska åka på en veckas party nykter😳.. Fy fan alltså
Citera
2016-08-12, 17:15
Medlem
Citat:
Så nu har jag gjort det, jag drack min jävla antabus själv hemma! Glöm dricka i Magaluf nu, åk utomlands o va nykter. Fy faan vad jag hatar förhandlingen, nu tog jag tack vare min drog terapeut antabus, så nu kan jag kanske lugna ner mig med förhandlingen😞... Just nu är jag arg o ledsen på samma gång.. Ska åka på en veckas party nykter😳.. Fy fan alltså
Gratulerar!
Tänk vad mycket problem du kommer att bespara dig genom att hålla dig nykter.
Citera
2016-08-12, 20:04
Medlem
Citat:

Det blir vad man gör det till... Jag super aldrig till det när jag är utomlands, spelar ingen roll vart jag åker. Finns vettigare saker att göra.
Citera
2016-08-13, 08:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Det blir vad man gör det till... Jag super aldrig till det när jag är utomlands, spelar ingen roll vart jag åker. Finns vettigare saker att göra.

Samma här, finns annat att se och göra än att hänga vid baren, det kan man lika gärna göra hemma.
Citera
2016-08-13, 11:32
Medlem
crillecrilles avatar
Citat:
Du kommer må så jävla bra när du landar hemma igen. Med stor sannolikhet kommer du även ha upptäckt hur meningslöst det är att slösa bort en veckas resande i fyllan och villan. Häng med på "party första kvällen och iakkta din omgivning..

Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p

Citat:
Ursprungligen postat av huavilkensyn
Samma här, finns annat att se och göra än att hänga vid baren, det kan man lika gärna göra hemma.
Håller med. Barer, sprit och berusade människor finns överallt ändå. Man reser ju för att uppleva nya och annorlunda saker. Det finns garanterat en massa saker att göra även i och kring Magaluf trots ortens "rykte".
Citera
2016-08-20, 16:20
Medlem
Sedan något år blir jag rejält bakis (tidigare var jag aldrig bakis, på sin höjd lite trött). Nu upplever jag ofta att jag får stor ångest dagen efteråt (än fast jag inte gjort något dumt eller druckit speciellt mycket). Får jag dock sova en timme eller så mitt på dagen så blir jag ofta som människa igen. Känns det igen, det där att sova en stund när man är bakis och då bli som människa efter det?

Sen undrar jag också om ringer under ögonen. Nu har jag knappt druckit något på en månad eller så men tycker fortfarande jag ser sliten ut och har blå ringer under ögonen (som om jag sovit för tok för lite) trots att jag sover bra. Någon som har någon erfarenhet av hur ansiktet återhämtar sig? Tar det längre tid än någon månad innan man börjar se pigg och fräsch ut?

Kanske är det bara jag som börjar se gammal ut =)
Citera
2016-08-21, 14:52
Medlem
RonnyRasks avatar
Hur känner ni som blivit nyktra att det sociala livet påverkats? Jag har haft uppehåll från spriten till och från men känner att ensamheten liksom blir för mycket. Jag klarar inte att vistas i alkoholhaltiga miljöer nykter i mer än 10 minuter. Det går inte.

Även om jag försöker hitta något substitut för fyllan på helgerna främst, men det finns liksom ingenting som kan jämföras på ett socialt plan så som att vara ute och träffa människor på krogen t.ex. För att inte tala om potentiella kärleksrelationer.
Som den drinkare man är har man genom åren byggt upp sin bekantskapskrets utav andra sorgliga supare. Det är jobba Måndag till Fredag och sedan supa Fredag till Söndag, vecka ut och vecka in. Oavbrutet. Och jag är riktigt less på skiten.

Så vad gör ni numera nyktra människor på helgerna egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in