2016-08-09, 00:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmileyCulture
I det här fallet (när det gäller billigare mediciner som benzo) tror jag precis som du, dvs placebo. Tror tex inte kopior skulle ha den där exakta mintsmaken, konsistensen, och skulle dom försöka härma mintsmaken skulle det säkert vara alldeles för mycket av den eller nåt.

På tex riktigt dyra cancermediciner förekommer det garanterat perfekta kopior, dock helt utan verkan. Riktigt vidrig verksamhet, måste jag säga.

BTW, läste på nåt annat forum, där var det precis tvärtom, de flesta tyckte roche var sämre.

Mmh, tänkte skriva det att det finns två benso som man inte kan (eller kan, kan man ju, men det skulle kännas på smaken om det var fejk) det är Iktorivil och Xanor. Iktons mintsmak och Alprans beska är nog nästan omöjlig att få till.

Haha va? Roche sämre än Galenika? Haha jasi... smaken är som baken
Citera
2016-08-10, 00:37
Medlem
jerran777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpets
Mmh, tänkte skriva det att det finns två benso som man inte kan (eller kan, kan man ju, men det skulle kännas på smaken om det var fejk) det är Iktorivil och Xanor. Iktons mintsmak och Alprans beska är nog nästan omöjlig att få till.

Haha va? Roche sämre än Galenika? Haha jasi... smaken är som baken

Ja, de smakerna är lätt igenkännbara helt klart. Men inget slår Zopiklon. Om någon gör en kopia på den så har de mycket smakämnen att jobba med. Den smakar så distinkt som någon pix nånsin kan göra.
Citera
2016-08-10, 04:01
Medlem
Citat:
Vad är en normaldos på Phenibut?
För övrigt så är Phenibut och Iktorivil korstoleranta (båda går på GABA-receptorn) så om du tål mkt Phenibut så tål du mkt benso också.

Nej. Phenibut går mer på GABA-B och Ikton på GABA-A.
Citera
2016-08-10, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blaha95
Nej. Phenibut går mer på GABA-B och Ikton på GABA-A.

Spelar ingen roll. Om två substanser går på GABA, a som b, så är dom korstoleranta
Citera
2016-08-10, 21:12
Medlem
Citat:
Spelar ingen roll. Om två substanser går på GABA, a som b, så är dom korstoleranta

Där har du helt fel kompis! läs på bättre.

Du gör det väldigt enkelt för dig när du klumpar ihop alla GABA droger på det sättet.

Inte ens alla GABA-A droger är det . Silnoct och Xanor är lite korstoleranta såklart, men inte mycket. De går inte på exakt samma receptorer.

Så man kan absolut käka Phenibut när man vill vila sina GABA-A receptorer.
Senast redigerad av blaha95 2016-08-10 kl. 21:18.
Citera
2016-08-10, 23:16
Medlem
Citat:
Där har du helt fel kompis! läs på bättre.

Du gör det väldigt enkelt för dig när du klumpar ihop alla GABA droger på det sättet.

Inte ens alla GABA-A droger är det . Silnoct och Xanor är lite korstoleranta såklart, men inte mycket. De går inte på exakt samma receptorer.

Så man kan absolut käka Phenibut när man vill vila sina GABA-A receptorer.

Kan du ge nån källa på det? Jag vet inte om jag tror dig, så jag skulle vilja ha en eller två bra källor
Citera
2016-08-11, 00:24
Medlem
Citat:
Kan du ge nån källa på det? Jag vet inte om jag tror dig, så jag skulle vilja ha en eller två bra källor

Google.se är en bra sida.

Sen kan absolut Phenibut i stora mängder påverka GABA-A också. Men det är en annan femma.

Tar man en GABA-B drog i normala doser, så har den absolut inte Korstolerans med GaBa-A drogerna.
Senast redigerad av blaha95 2016-08-11 kl. 00:27.
Citera
2016-08-11, 00:28
Medlem
Citat:
Google.se är en bra sida.

No shit!
Jag orkar inte googla (har varken tid eller lust) så jag tänkte om du hade direktlänk till en källa
Citera
2016-08-11, 05:47
Medlem
Många lägger ikto under tungan för att den ska börja verka snabbare
jag gör så ibland också, eller så tuggar jag sönder tabletten med framtänder sen sväljer.
Vad jag vill säga är jag inte känner någon skillnad. Det tar alltid ca en timme innan ikton sätter igång.
Jag kanske har några slemhinnor; eller vad nu heter, under tungan

Får ni snabbare påslag om ni lägger tabletten under tungan?

Hade ikto haft samma kraftiga påslag efter 15-25min som alprazolam, speciellt ksalol, jävlar vad jag hade älskat iktorivil/rivotril då!
Fast det är ju en go och fin benzo ändå
Citera
2016-08-11, 07:20
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Många lägger ikto under tungan för att den ska börja verka snabbare
jag gör så ibland också, eller så tuggar jag sönder tabletten med framtänder sen sväljer.
Vad jag vill säga är jag inte känner någon skillnad. Det tar alltid ca en timme innan ikton sätter igång.
Jag kanske har några slemhinnor; eller vad nu heter, under tungan

Får ni snabbare påslag om ni lägger tabletten under tungan?

Hade ikto haft samma kraftiga påslag efter 15-25min som alprazolam, speciellt ksalol, jävlar vad jag hade älskat iktorivil/rivotril då!
Fast det är ju en go och fin benzo ändå
Jo, snabbare påslag om man tar den sublingualt. Alla har slemhinnor under tungan. Men egentligen spelar det ingen roll. Många lägger den under tungan för snabbt påslag plus den goda mint smaken, som godis för fan.

Har man däremot ätit sig mätt på en måltid så är sublingualt intag att föredra då allt tas upp för bättre effekt plus snabbare påslag. Detta har jag märkt av erfarenhet.
Citera
2016-08-11, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fluson
Jo, snabbare påslag om man tar den sublingualt. Alla har slemhinnor under tungan. Men egentligen spelar det ingen roll. Många lägger den under tungan för snabbt påslag plus den goda mint smaken, som godis för fan.

Har man däremot ätit sig mätt på en måltid så är sublingualt intag att föredra då allt tas upp för bättre effekt plus snabbare påslag. Detta har jag märkt av erfarenhet.

Okej.
Jag satt och funderade på en annan sak. Ikto har ju en biotillgänglighet på 90% vid oralt intag.
Tas 90% upp även om man kör sublingualt? Man vill ju inte slösa

Du har rätt om att dom har väldigt god smak, Skulle kunna sitta och tugga på 20st bara för att dom har så god smak
Citera
2016-08-11, 07:36
Medlem
Flusons avatar
Citat:
Okej.
Jag satt och funderade på en annan sak. Ikto har ju en biotillgänglighet på 90% vid oralt intag.
Tas 90% upp även om man kör sublingualt? Man vill ju inte slösa

Du har rätt om att dom har väldigt god smak, Skulle kunna sitta och tugga på 20st bara för att dom har så god smak
Om jag inte missminner mig så är biotillgängligheten densamma vid sublingualt vs oralt. Men påslaget är snabbare vid sublingualt samt att effekten upplevs starkare än om man skulle ta den oralt på full mage.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in