Citat:
Ursprungligen postat av
jbgo
Tjena har köpt 10 stycken roche 2, köpte dem i syfte för att kunna somna in på efter jag festat på tjack. Funkar dem bra till det? isf hur många bör jag ta? Är jag påverkad morgonen därpå om man säger att jag sover i 8-10 h?
För mig fungerade 1mg för att somna under relativt lång period. Jag tog dock Ikto eftersom jag led av "generell ångest" och att jag klippte alkoholmissbruk, så vet inte 100% hur det fungerar för andra - om det nu inte är ditt problem. Åt inte varje dag, men dagar jag kände mig orolig var dom till stor hjälp. Speciellt att just somna, som jag har stort problem med, fungerade dom väldigt bra.
Kände mig inte "yr" dagen efter, men diffar väl från person till person. Om du gått på tjack kanske du känner dig lite "borta" från verkligheten, men för mig klippte dom ångesten helt.
Så om du inte överdoserar, eller har tolerans,
borde dom fungera utmärkt.
2mg är inte mycket heller, är väl antagligen värt för att slippa ångesten efter ett tjackrace.
Har för mig att "maxdosen" för personer som har det utskrivet kan vara upp till 8mg om dagen (rätta mig gärna om jag har fel). Och då pratar vi antagligen om människor som mår sämre än du gör efter en helkväll.
Jag har i alla fall väldigt sällan behövt 2mg, men då har jag inte kört tjackkvällar.