2015-11-24, 00:47
Medlem
gato12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wayoftheroad
Är det någon form av medicin som du ej bör ta tillsammans med Ikto?
Opiater.
Citera
2015-11-24, 01:54
Medlem
FatFreddysCats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Opiater.

Jag äter både opiater & benzo (Iktorivil), har recept på båda. Dessa två går att kombinera utan problem så länge man självklart följer anvisad dosering. Däremot att blanda in alkohol i bilden tillsammans med opiater & benzo då är det "rysk roulette"...
Citera
2015-11-25, 14:45
Medlem
Jag har kommit över ett antal iktorivil som jag nu misstänker är falska..

Jag vill minnas att bara förra året då jag sist käka dem, så vart där en väldigt framträdande smak av tandkräm, en sorts uppfriskande smak..

I dessa så är den smaken väääldigt låg, knappt så att den märks. Och tabletterna känns på något sätt mjöliga..

Har intagit 2mg och väntar på att se om där blir någon effekt. Ej ätit någon benzo på över tolv månader.
Citera
2015-11-25, 17:09
Medlem
15APRILs avatar
Hur lång är halveringstiden?
Citera
2015-11-25, 18:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL
Hur lång är halveringstiden?
18-50 timmar säger de flesta tabeller.
Citera
2015-11-25, 20:04
Medlem
Tjena har köpt 10 stycken roche 2, köpte dem i syfte för att kunna somna in på efter jag festat på tjack. Funkar dem bra till det? isf hur många bör jag ta? Är jag påverkad morgonen därpå om man säger att jag sover i 8-10 h?
Senast redigerad av jbgo 2015-11-25 kl. 20:07.
Citera
2015-11-25, 21:13
Medlem
TrumanBurbanks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbgo
Tjena har köpt 10 stycken roche 2, köpte dem i syfte för att kunna somna in på efter jag festat på tjack. Funkar dem bra till det? isf hur många bör jag ta? Är jag påverkad morgonen därpå om man säger att jag sover i 8-10 h?

För mig fungerade 1mg för att somna under relativt lång period. Jag tog dock Ikto eftersom jag led av "generell ångest" och att jag klippte alkoholmissbruk, så vet inte 100% hur det fungerar för andra - om det nu inte är ditt problem. Åt inte varje dag, men dagar jag kände mig orolig var dom till stor hjälp. Speciellt att just somna, som jag har stort problem med, fungerade dom väldigt bra.

Kände mig inte "yr" dagen efter, men diffar väl från person till person. Om du gått på tjack kanske du känner dig lite "borta" från verkligheten, men för mig klippte dom ångesten helt.
Så om du inte överdoserar, eller har tolerans, borde dom fungera utmärkt.

2mg är inte mycket heller, är väl antagligen värt för att slippa ångesten efter ett tjackrace.
Har för mig att "maxdosen" för personer som har det utskrivet kan vara upp till 8mg om dagen (rätta mig gärna om jag har fel). Och då pratar vi antagligen om människor som mår sämre än du gör efter en helkväll.
Jag har i alla fall väldigt sällan behövt 2mg, men då har jag inte kört tjackkvällar.
Senast redigerad av TrumanBurbank 2015-11-25 kl. 21:21.
Citera
2015-11-25, 21:56
Medlem
Redlinezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SQLinjectz
Jag har kommit över ett antal iktorivil som jag nu misstänker är falska..

Jag vill minnas att bara förra året då jag sist käka dem, så vart där en väldigt framträdande smak av tandkräm, en sorts uppfriskande smak..

I dessa så är den smaken väääldigt låg, knappt så att den märks. Och tabletterna känns på något sätt mjöliga..

Har intagit 2mg och väntar på att se om där blir någon effekt. Ej ätit någon benzo på över tolv månader.

Nå? Hur var kvalitén på Ikton´n?
Citera
2015-11-25, 22:32
Medlem
KringExs avatar
Får ni effekt snabbare om ni smälter under tungan? Jag märker ingen skillnad mot att svälja dom hela
Citera
2015-11-26, 09:51
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KringEx
Får ni effekt snabbare om ni smälter under tungan? Jag märker ingen skillnad mot att svälja dom hela

Noo tror inte det inte märkbart. Slår nog bättre att tugga dem i så fall. Goda är de i alla fall.
Citera
2015-11-26, 12:10
Medlem
Godhetsknarkarens avatar
Körde i mig 29 st 2mg i fredags och en i lördags, pissade negativt idag på en av alere:s nya förbättrade stickor. Det är vad man kallar antingen bra metabolism eller dåliga grejer. Dock åkte det in på labb för lite misstänkt lågt kreatinvärde, men lovar att återkomma med resultatet.
Senast redigerad av Godhetsknarkaren 2015-11-26 kl. 12:16.
Citera
2015-11-26, 13:20
Medlem
Bob'sYerUncles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iDuno
Noo tror inte det inte märkbart. Slår nog bättre att tugga dem i så fall. Goda är de i alla fall.

Alla bensodiazepiner verkar väl snabbare om man smälter dem under tungan?!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in