Har en ständig oro över att behöva äta bens VARJE dag , har blivit ordinerad 6 mg iktorivil om dagen , men förstår att det bara kommer leda till ett helvete om jag håller mig till den dosen dagligen så testade följande.
Tog 2 mg varje morgon o klarade mig på det ena dagen. Dagen efter behövdes 2 mg morgon o eftermiddag , och dagen efter det funkade det med en 2 mg igen bara på morgonen och så här höll de på ett tag fram o tillbaka alltså 2 mg ena dan o 4 mg andra dan , undrade varför det kunde bli så där då jag trodde att jag snarare skulle vänja mig vid att ta 4 mg o behöva ta det hela tiden eftersom jag ökade dosen.
Sen har jag ju fått råd här på FB av vissa som jag vet e kunniga o dom har rått mig att försöka vara helt utan vissa dagar så inte toleransen o beroendet ökar , men tyvärr är i så pass dåligt skick att detta inte är möjligt.
Så testade en variant för att kunna vara utan iaf en dag , tog 6 mg igår och rätt så sent på dagen c.a kl 14.00 och tog alla dessa på en gång och har inte känt av nåt behov överhuvudtaget idag över att behöva ta något vilket känns jättebra , vaknade i morse lite halv yr , sen har det ju släppt mer o mer under dagen , kl är nu 20.15 och jag vet att jag inte kommer behöva ta något idag.
Så undrar om det kan vara smart att ta 6 mg på en gång dom dagarna mina besvär dyker upp för att sen kanske slippa ta det dagen efter för effekten sitter ju i enligt mig mycket längre med en högre dos , så kanske jag inte behöver ta Iktorivil dagligen , är detta en bra ide tycker ni ??
Vill ju använda ikton så sällan som bara möjligt så vore tacksam för svar av kunniga
M-v-H