Citat:
Många lägger ikto under tungan för att den ska börja verka snabbare
jag gör så ibland också, eller så tuggar jag sönder tabletten med framtänder sen sväljer.
Vad jag vill säga är jag inte känner någon skillnad. Det tar alltid ca en timme innan ikton sätter igång.
Jag kanske har några slemhinnor; eller vad nu heter, under tungan
Får ni snabbare påslag om ni lägger tabletten under tungan?
Hade ikto haft samma kraftiga påslag efter 15-25min som alprazolam, speciellt ksalol, jävlar vad jag hade älskat iktorivil/rivotril då!
Fast det är ju en go och fin benzo ändå
jag gör så ibland också, eller så tuggar jag sönder tabletten med framtänder sen sväljer.
Vad jag vill säga är jag inte känner någon skillnad. Det tar alltid ca en timme innan ikton sätter igång.
Jag kanske har några slemhinnor; eller vad nu heter, under tungan
Får ni snabbare påslag om ni lägger tabletten under tungan?
Hade ikto haft samma kraftiga påslag efter 15-25min som alprazolam, speciellt ksalol, jävlar vad jag hade älskat iktorivil/rivotril då!
Fast det är ju en go och fin benzo ändå

Nej jag märker inte av något speciellt snabbare påslag om jag sväljer dem eller har dem under tungan. Men tuggar jag det till en sörja och låter munnen sköta sitt så tycker jag att det kryper på lite snabbare och intensivare. kan mycket väl vara placebo men denna placebo effekt i så fall är hjärtligt välkommen.
Undrar varför ni tuggar med framtänderna som en jävla kanin.. tugga skiten bara nomnom.
Själv tuggar jag alla tabletter. alvedon ipren ikto stess xanor stillisar imovane osv osv. men fyller jag på så sväljer jag bara. Gillar ni ej att tugga dem så krossa / mortla blanda med lite vaten och drick. en krossad tablett tas upp snabbare än en hel tablett. som att snorta tjack tex tar du en klump och trycker upp i näsan så kommer det inte slå på lika snabbt som det gör när gör pulver av det och snortar skiten. samma sak trycker du upp en hel tablett i rumpan så slår den inte lika snabbt som om du skulle göra en en lösning av det hela och spruta upp.
Sen hoppar jag in i eran gaba-a-b diskution gaba-a har korstolerans och jag tycker xanor och imovane har en korstolerans och den är ej minimal men gaba-b och a har en minimal korsstolerans. Gaba-b funkar bra att sänka sin gaba-a med och tvärt om men för mycket gaba-b går på gaba-a men inte mycket.
Så all benso har korstolerans och den är inte minimal. Men korstoleransen mellan gaba-a och b är minimal därför byter folk mellan gaba-a och gaba-b. tar man stora doser gaba-b så påverkar det gaba-a men inte så jätte mycket.
Jag googlade runt en del för att känna mig mer säker på det hela hittade ingen konkret länk utan mest från brukare av gaba-a och b substanser.
Bäng som få men inte ensam om det. Nu skall jag ta lite HASCH.
"yttersta av bananskalet rosta det i ugnen med kaffesump och sirap "klappar på armvecket" HASCH!!" bästa reklamen någonsin. Men robban visste inte att det var mörksirap.. amatör..