2016-08-11, 07:50
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpets
Många lägger ikto under tungan för att den ska börja verka snabbare
jag gör så ibland också, eller så tuggar jag sönder tabletten med framtänder sen sväljer.
Vad jag vill säga är jag inte känner någon skillnad. Det tar alltid ca en timme innan ikton sätter igång.
Jag kanske har några slemhinnor; eller vad nu heter, under tungan

Får ni snabbare påslag om ni lägger tabletten under tungan?

Hade ikto haft samma kraftiga påslag efter 15-25min som alprazolam, speciellt ksalol, jävlar vad jag hade älskat iktorivil/rivotril då!
Fast det är ju en go och fin benzo ändå

Nej jag märker inte av något speciellt snabbare påslag om jag sväljer dem eller har dem under tungan. Men tuggar jag det till en sörja och låter munnen sköta sitt så tycker jag att det kryper på lite snabbare och intensivare. kan mycket väl vara placebo men denna placebo effekt i så fall är hjärtligt välkommen.

Undrar varför ni tuggar med framtänderna som en jävla kanin.. tugga skiten bara nomnom.
Själv tuggar jag alla tabletter. alvedon ipren ikto stess xanor stillisar imovane osv osv. men fyller jag på så sväljer jag bara. Gillar ni ej att tugga dem så krossa / mortla blanda med lite vaten och drick. en krossad tablett tas upp snabbare än en hel tablett. som att snorta tjack tex tar du en klump och trycker upp i näsan så kommer det inte slå på lika snabbt som det gör när gör pulver av det och snortar skiten. samma sak trycker du upp en hel tablett i rumpan så slår den inte lika snabbt som om du skulle göra en en lösning av det hela och spruta upp.

Sen hoppar jag in i eran gaba-a-b diskution gaba-a har korstolerans och jag tycker xanor och imovane har en korstolerans och den är ej minimal men gaba-b och a har en minimal korsstolerans. Gaba-b funkar bra att sänka sin gaba-a med och tvärt om men för mycket gaba-b går på gaba-a men inte mycket.

Så all benso har korstolerans och den är inte minimal. Men korstoleransen mellan gaba-a och b är minimal därför byter folk mellan gaba-a och gaba-b. tar man stora doser gaba-b så påverkar det gaba-a men inte så jätte mycket.

Jag googlade runt en del för att känna mig mer säker på det hela hittade ingen konkret länk utan mest från brukare av gaba-a och b substanser.

Bäng som få men inte ensam om det. Nu skall jag ta lite HASCH.

"yttersta av bananskalet rosta det i ugnen med kaffesump och sirap "klappar på armvecket" HASCH!!" bästa reklamen någonsin. Men robban visste inte att det var mörksirap.. amatör..
Citera
2016-08-11, 09:26
Medlem
Vaknar alltid med lite "huvudvärk", svårt o beskriva. Inte som vanligt huvudvärk.
Vaknar dessutom alltid max 8h efter intag av tablett, somnar ju skitfort men vaknar som sagt alltid i samma state.. hade vart nice med typ 60min sömn till - går dock aldrig att somna om.

Vad beror detta på? Vanligt fenomen?

Värt att tillägga att jag rökt cannabis sent in på kvällen varje dag då detta hänt, kan ej uttala mig om att vara "nykter" och ta Ikton. (Har tagit 0.5mg/1mg, alltså en halv eller fjärdedels)
Citera
2016-08-11, 09:43
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demma
Vaknar alltid med lite "huvudvärk", svårt o beskriva. Inte som vanligt huvudvärk.
Vaknar dessutom alltid max 8h efter intag av tablett, somnar ju skitfort men vaknar som sagt alltid i samma state.. hade vart nice med typ 60min sömn till - går dock aldrig att somna om.

Vad beror detta på? Vanligt fenomen?

Värt att tillägga att jag rökt cannabis sent in på kvällen varje dag då detta hänt, kan ej uttala mig om att vara "nykter" och ta Ikton. (Har tagit 0.5mg/1mg, alltså en halv eller fjärdedels)
Att du får någon typ av huvudvärk kan ju vara rökandet skär ner på det kolla om det funkar. allat annat låter ju posetivt men vill du kanske försöka sova mer ta någon kortverkande prova 1mg alpra + en spliff till det och somna om kanske en 6 timmar till. eller bara mer ikto kvällen innan så sover du bort huvudvärken från allt rökande kanske är dåligt röka då får jag huvudvärk.

jag röker och äter ikto varje kväll och sover bra på det men somnar inte fort.. förutom de kvällarna jag flummar på med lite mer saker. då kan jag somna ganska fort 1-3timmar beroende vad jag gör.
Citera
2016-08-13, 15:26
Medlem
Somnar väldigt lätt av en halv ikto (1mg).

Men, jag sover sällan länge. Sover kortare än vad jag gör om jag sover nyktert.

Någon som vet förklaring? Är det oäkta Ikto eller kan det bli så av den? Lite konstigt att nåt man blir sömnig av gör att man vaknar tidigt?
Citera
2016-08-13, 17:39
Medlem
Citat:

Någon som vet förklaring? Är det oäkta Ikto eller kan det bli så av den? Lite konstigt att nåt man blir sömnig av gör att man vaknar tidigt?

Det är väl relativt vanligt att man kan bli trött av benso.
Jag blir sällan det dock, tar som du 1 mg varje morgon.
Citera
2016-08-14, 11:46
Medlem
Citat:

Skumt, sover fint som fan på ikto, utan att sova för länge med tanke på den långa halveringstiden.
Citera
2016-08-14, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spazzman
Det är väl relativt vanligt att man kan bli trött av benso.
Jag blir sällan det dock, tar som du 1 mg varje morgon.
Varje morgon?

Hur påverkar det dig under dagen? Blir du inte trött som fan?
Citera
2016-08-14, 16:57
Medlem
Citat:
Varje morgon?

Hur påverkar det dig under dagen? Blir du inte trött som fan?

Ne ingenting, funkar fint.

Dämpar min ångest under hela dagen
Citera
2016-08-14, 19:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spazzman
Ne ingenting, funkar fint.

Dämpar min ångest under hela dagen
Testade o ta 1mg nyss, gick upp rätt tidigt (8 lol, tidigt för mig iaf) idag så va lite småseg, gymmat dessutom, och landat från ADHD-medicinen. Powernap á 45min och sen en kaffe så var jag på topp igen, ångesten som bortblåst

Insåg nu att jag tog ju MDMA i förra veckan så det borde givetvis vara en faktor till att jag känner mig nere? Samt att en brud jag träffat lite håller på o drygar o är allmänt jobbig, är TOO MUCH in my own head och funderar på att skita i henne helt, men känns som att man ska akta sig för att göra för impulsiva beslut..? Dels då man inte är helt "Nykter", men även att jag har tendenser till o vara för impulsiv hehe..

Hur ser ni på "faran" med att ta 1-2mg / dag tillsvidare? Alltså typ tills man löst sina issues som orsakar ångesten, till stor del iaf. Har haft en hel del ångest på sistone, social fobi främst. Alltid vart social men nuförtiden dodgar jag sociala sammanhang typ, drar mig för o snacka med tjeejr på krogen etc.

Tar även Elvanse 30mg (ingne stor dos egentligen) varje dag och funderar på att skippa den helt då den inte direkt hjälper med ångesten, vad tror ni om det? , att jag saknar fokus är en bagatell i jämförelse med att ha ångest, imo. Är rätt ny på det här med benzo men ända sen jag testade Ikto för öfrsta gången har man lärt sig mer o mer om hur den funkar, och jag vill påstå att jag använder den i legit (något sånär) självmedicniering just nu i livet.

Tacksam för alla svar!
Citera
2016-08-14, 19:54
Medlem
Ryggradsluss avatar
Du verkar ha ett sunt förhållande till medikamentet och bör således klara av att nyttja det under en period.

Undvik starkare brygder och överstig inte 2mg/dygn utan konsultation från läkare.
Tycker du att du klarar dig lika bra utan Elvanse så prata med läkare ang ev utsättning.
Citera
2016-08-14, 21:09
Medlem
Nu är det så att jag äter iktorivil eftersom jag har en del grova synstörningar kopplat till Visual snow/HPPD.

Jag testade 4 mg häromdagen vilket är den högsta dosen jag testat på iktorivil och det tog bort ca 60-70% av synstörningarna.

Nu till min fråga, är detta något jag kan göra dagligen långvarigt eller kommer jag bygga tolerans fort? Jag är alltså ute efter de anti-epileptiska effekterna.

Uppskattar verkligen svar om någon vet.
Citera
2016-08-15, 08:44
Medlem
MeLikeBenzos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eurabien
Nu är det så att jag äter iktorivil eftersom jag har en del grova synstörningar kopplat till Visual snow/HPPD.

Jag testade 4 mg häromdagen vilket är den högsta dosen jag testat på iktorivil och det tog bort ca 60-70% av synstörningarna.

Nu till min fråga, är detta något jag kan göra dagligen långvarigt eller kommer jag bygga tolerans fort? Jag är alltså ute efter de anti-epileptiska effekterna.

Uppskattar verkligen svar om någon vet.

Ja du kommer bygga upp tolerans fort. 4mg är redan en ganska hög dos. (Inte jättehög, men man brukar inte börja med 4mg om man säger så)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in